ACHTUNG!
• • Pergh.. chapter kali ni bersih & suci murni je. Tak ade content yang boleh merosakkan minda para pembace bawah umur. Tak payah mintak kebenaran mak bapak pun. Cuma tajuk je yang agak mengujakan.. he he.
•••♦◄♥►♦•••
• • Ini arr chapter yang paling senang & paling laju yang pernah aku siapkan. Tambahan lak mood tengah okey & hati pun riang, so layan je.
•••♦◄♥►♦•••
"Don't worry Aiman, kami sentiasa ade dekat ngan kau. Kita kan dah pernah mengembara dalam mimpi ke dunia elf tu? Kali ni pun tak ade bezanya, cuma kau bersendirian je," pesan Spencer, berbisik.
"Ye arr, kuatkan semangat dan tekad dalam hati yang kau buat semua ni untuk kebaikan kita. Kalau berjaya, seluruh daerah ni akan terhutang budi kat kau," sampuk Aidan.
Dia meramas dan menggenggam erat tangan budak darjah enam itu.
"Tapi Edan, kita tak perlu guna cara ni untuk tau ape yang terjadi kat Pak Su Juhar dan empat kekawan dia tu. Kan gelang elf boleh tolong kita mengembara dalam mimpi?
"Kita pilih je nak ke mana atau bila. Cer kau cakap ngan Tok Jenang pasal gelang tu. Aku rasa seriau arr nak teruskan cara batin ni," bisik Aiman Harith.
"Memang betul kita ade gelang tu, tapi kita tak tau tarikh sebenar kejadian pembunuhan dan penculikan tu. Jugak, masanya kita tak pasti bila.
"Ninioc kan dah cakap, kalau nak buat time travel, kena tau tarikh dan masanya dengan tepat. Kalau tidak, sure kita terpelanting entah ke tahun berapa dan zaman ape nanti," jawab Aidan, juga berbisik.
"Aiman, kalau kau dah berjaya sampai ke tahun sembilan belas dua puluh satu nanti, aku nak kau cari ape je benda kat banglo tu yang boleh kita buat panduan.
"Contohnya surat khabar atau kalendar. Senang kalau kita nak pegi semula ke tarikh sebenar kejadian tu. Nanti, tak le kita mengembara ke masa yang salah.
"Lepas kau balik semula ke dunia sebenar, kita boleh guna gelang elf untuk kembali ke tahun kejadian tu ngan tepat.
"Kita boleh cuba usahakan sesuatu untuk mengelak kejadian tu dari berlaku. Atau ape-ape je perkara yang akan kita fikirkan kemudian," sampuk Spencer pula, juga berbisik perlahan.
"Pergh.. best gak idea kau ni. Kalau cam tu aku akan cari paper atau ape-ape benda yang boleh menunjukkan tarikh sebenar kejadian tu nanti," balas Aiman Harith.
"Yes, aku tau kau memang boleh diharap, Aiman," jawab Spencer seraya mengusap dahi budak berani itu.
"Tok, tak bahaya ke ape yang adik saya ni buat? Saya tak nak dia terus je tidur dan tak bangun-bangun dah. Saya sayang dia tok. Dia je sesatunya adik yang saya ade.. hu hu," Lokman Harith merengek.
Daus dan Fikri menyabarkannya yang nampak amat emosional tatkala melihat adiknya dibaringkan bak jenazah di tengah rumah.
"Sabar je. Tok tak berani nak bagi jaminan tapi tok janji akan jaga dan memandu tidur cu Aiman ni sebaik-baiknya. Walaupun ini kali pertama bagi tok tapi ia dah lama tok rancangkan.
"Sama-sama le kita berdoa agar dia akan selamat dan berjaya selesaikan kerja. Adik cu ni berani dan ade azam yang kuat nak tolong kita.
"Moga ape yang dia lakukan ni akan buat kita semua berbangga sekali gus semua misteri dan tanda tanya yang menyelubungi daerah kita akan terlerai. Besar budi cu Aiman ni," balas Tok Jenang.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...