ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
"Pergh.. berat giler tilam kau tu, tambah plak bila basah," rungut Aiman Harith tatkala mereka siap membasuh dan mengemas.
Tilam dan cadar disidai di rel* balkoni yang seketika nanti akan disinari sang mentari pagi.
Mereka bertiga terjelepok duduk di lantai sambil berborak sementara menunggu kekawan yang lain sampai.
"Rasa cam real je kan ape yang kita alami malam tadi? Aku kagum dan berterima kasih kat Ninioc sebab bagi kita chance yang tak pernah pun kita mimpikan sebelum ni," luah budak darjah enam itu.
"Yea arr, aku pun sama. Seronok plak dapat pengalaman menakjubkan cam tu. Tak sabar nak bagitau dan ajak kekawan kita yang lain mengembara sama nanti," balas Aidan sambil menghela nafas dalam-dalam.
"Semua kekawan kita boleh ikut sama, cuma Ilham je yang aku rasa tak boleh. Dia budak lagi dan tak faham tentang mengawal mimpi.
"Dia gak tak boleh fikir dan ingat ke mana destinasi kita nak pegi sebelum tido tu. Hmm.. aku tak dapat nak bayangkan, kalau dia berangan nak jumpak Ultraman, sure kecoh, kan?
"Kita boleh concentrate ke mana tujuan kita tapi dia belum tentu akan faham kalau kita jelaskan pun," ujar Spencer penuh logik.
"Hmm.. betul cakap kau, Spence. Aku pun tak nak babitkan dia sebab dah banyak masalah timbul bila je kami bersama. Aku sayang dan tak nak ape-ape terjadi kat adik aku tu.
"Tapi arr, cer korang bayangkan, kalau Ilham sampai kat kampung elf tu. Sure dia akan terkinja-kinja dan menari seronok ngan kekawan baru. Terutama anak-anak elf yang hampir sama saiz dia tu, kan?" balas Aidan.
"Yea arr, dia tu kan suka menari dan berjoget, gerenti riuh kampung elf tu.. he he," sampuk pula Aiman Harith.
Mereka lantas ketawa mengekek, mengingat akan keletah budak comel tersebut.
"Bila kita nak time travel ke England tu? Nak ajak sama ke kekawan yang lain?" tanya Spencer.
"Hmm.. aku ingat, lepas selesai kita jumpak Tok Jenang kot. Kita tengok dulu hasil perjumpaan tu. Banyak yang nak kita tanyakan dia.
"Kalau dia boleh jawab dan rungkaikan segala misteri, terutama pasal patung seramik tu, aku rasa, kita tak payah arr merentas masa ke England.
"Tapi kita boleh buat semua tu satu hari nanti. Just untuk suka-suka. Mungkin bila semua masalah kita selesai. Time tu baru arr best kalau kita nak mengembara, kan?" jawab Aidan.
"Aku ikut je ape yang kau rasa baik untuk kita. Kau kan ketua kami dan banyak idea? Nanti aku bagi uncang berisi gelang dan bangsi hadiah Ninioc untuk kau simpan.
"Aku tak yakin dapat jaga barang-barang tu. Takut hilang atau dicuri orang plak. Banglo kau ni ade guard, so selamat sikit," balas Aiman Harith sambil menggenggam tangan Aidan.
"Pergh.. thanks sesangat Aiman sebab kau percaya kat aku sampai cam tu sekali. Aku janji akan jaga gelang dan bangsi tu baik-baik. Ape pun, hanya kau yang berhak ke atas pemberian elf tu.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...