•• Chapter 90 sedang dalam proses mengarang. So, aku bagi chance korang menjenguk ape yang akan dapat korang layan dalam chapter terbaru tu nanti. Sesaja nak tease korang. jangan marah ekk? He he.
•••♦◄♥►♦•••
Di luar, pelajar kelas lain pun turut tertinjau-tinjau bak flamingo, melihat apa yang sedang berlaku dalam Kelas Empat Budiman.
Mereka menjerit dan bertempiaran lari umpama anak-anak ayam disergah helang tatkala Ehsan menggertak dengan wajah bengis dan kasar suaranya.
Sesekali, suara Ehsan kedengaran seakan deraman dan ngauman harimau membuatkan para pelajar makin kecut perut seriau.
Ada yang hampir terjatuh tangga dek aksi tolak-menolak sesama mereka. Semuanya berusaha mengelak dari menjadi mangsa Ehsan yang sedang naik minyak itu.
Tiada yang berani menahan atau memujuk Ehsan yang nampak amat gagah dan seperti lupa diri. Juzi yang ada bersama di dalam kelas terpaku namun sinis memandang Ehsan.
"Padan muka kau Esan, puas hati aku," gumamnya.
"Cepat panggil Pengetua dan Ustaz Ghazali. Jangan sampai kekawan korang yang lain pun turut sama terjangkit," jerit Cikgu Hamidah sambil memeluk seorang pelajar perempuan yang hampir pitam dek terkejut.
Ehsan meluru ke arah koridor dan dengan satu tindakan penuh dramatik, dia melompat dari tingkat tiga itu dan terus mendarat di atas bumbung pejalan kaki di bawah.
Pecah berderai bumbung tile itu akibat hentakan dan pijakan kakinya. Namun aneh dan menakjubkan, remaja lasak itu langsung tak tercedera.
Tukang kebun sekolah, Che Mat Che Mid, anak jati Kelantan, terkejut beruk bila tetiba Ehsan terjun melintasi kepalanya yang sedang membongkok merumput.
"Gapo dio tu? Mace ribuk topika," latahnya seraya membuka buah silat.
•••♦◄♥►♦•••
"Ya Allah, mari balik ke histeria kat sekolah kita ni? Saya ingat, bila dah lama menyepi tu, dah aman bebudak kita.. hu hu."
Itu reaksi Tuan Pengetua, Encik Jumari Sarbat tatkala seorang kakitangan sekolah menyampaikan khabar tersebut.
Hampir tersedak dia yang sedang melanggah sirap selasih di biliknya sambil meneliti jadual appointment untuk esok. Kelihatan sebiji karipap sardin masih ada di dalam piring atas meja.
Cepat-cepat lelaki yang mirip Herman Tino namun rambutnya saja yang tak selebat penyanyi tersebut, meluru keluar mencari Ustaz Ghazali.
"Mana dia budak Ehsan tu? Mana dia? Jangan biarkan dia dikerumun bebudak lain. Jom kita bawak dia ke bilik guru," cemas dia mengarahkan Ustaz Ghazali.
"Ustaz, Esan ade kat belakang garaj. Dia meloko je dan cam orang hilang akal," jawab seorang pelajar yang sama sibuk mencari sebentar tadi.
•••♦◄♥►♦•••
"Ape? Esan kena histeria? Dia mengamuk?"
Terkejut Aidan tatkala diberitahu akan kejadian yang berlaku di perkarangan sekolah mereka.
Memang dia dan kekawan sekelas ada mendengar bunyi hiruk-pikuk, namun tak ambil pusing sebab menumpukan perhatian kepada guru di depan kelas.
"Jom kita turun tengok, ape betul ke dia dok mengamuk?" ajak Sumi seraya menarik tangan Aidan.
Dalam cemas, bebudak sekelasnya pun ikut turun tangga dek perkhabaran tersebut. Di tangga, mereka bertemu Brice juga Rusty yang turut sama cemas.
Mereka terpaksa berpatah balik ke bilik guru bila diberitahu yang Ehsan kini dibawa oleh Ustaz Ghazali dan Pengetua ke sana untuk ditenangkan dan dirawat.
Namun Aidan dan kekawannya tak dibenarkan masuk. Mereka hanya mampu meninjau dan terlompat-lompat melihat melalui tingkap saja.
Nampaklah abangnya itu terbaring atas sofa dengan Ustaz Ghazali sedang mengusap dahi juga kepalanya dengan air dari gelas yang mungkin telah dibacakan ayat-ayat suci buat menenangkan Ehsan.
Ehsan tak bergerak. Dadanya berombak turun naik. Kedua tangan serta kakinya dipegang kukuh oleh dua tiga orang guru lelaki yang kekar lagi penuh maskulin.
Seketika kemudian, Encik Jumari Sarbat menggamit memanggil Aidan, Daus, Sumi, Brice, Palis juga Rusty masuk.
Bebudak itu dengan penuh sopan-santun adat Melayu, masuk mendapatkan pengetua mereka yang nampak amat risau dan kebingungan.
Ehsan kini mula sedar dan kelihatan terpinga-pinga tatkala melihat di mana dia berada. Namun dia menghela nafas kelegaan bila terpandang Aidan dan lima kekawan baiknya itu.
"Dia asyik dok sebut dan menjerit perkataan yang bunyi macam 'kosan' atau 'bosan' je sejak kami kekang dan bawak dia ke bilik ni tadi.
"Mungkin kamu berenam tau ape maksud dia tu? Pelik bebenar bila tengok cara dia mengamuk dan marah. Macam dia nak terkam dan serang sesuatu yang kami tak nampak," bisik Encik Jumari Sarbat.
• Hmm.. untuk mengetahui kenapa Ehsan mengamuk, jangan ketinggalan layan BB chapter 90 nanti. Pergh.. dah masuk sembilan puluh chapter pun. Bila arr nak habis, ekk?
• SUNhad | 03092017 | 724 words •
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...