Chapter 35 - Memuntahkan Danur* Katak

1.6K 91 12
                                    

ACHTUNG!

    "Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "  

•••♦◄♥►♦•••

Aidan berhati-hati melangkah masuk pintu pagar yang sedia terbuka. Mujur tak kelihatan pak guard  di situ.

Mungkin pengawal yang bertugas masih belum sampai lagi di awal pagi ini atau keluar ke pekan bersarapan.

Perlahan-lahan dia menapak naik spiral staircase  terus ke balkoni. Tapi satu masalah timbul. Kunci pintu di balkoni itu ada dalam poket seluar yang dipakainya semalam, jadi tak dapatlah dia nak masuk ke rumah.

Tetiba dia teringat akan tingkap di sebelah katilnya. Dia sengaja membiarkan tingkap itu tak berkunci agar mudah bagi Spencer untuk masuk.

Dengan penuh cermat dia membuka tingkap itu dan terus masuk ke biliknya. 

Dia menanggalkan baju lusuh dan tuala yang dipakainya lalu terus membersihkan diri di bilik air.

Sambil mandi fikirannya berkecamuk dan seakan di awang-awangan memikirkan pada apa yang baru berlaku sebentar tadi. Dia rasa seperti mimpi saja bila diingatkan semua itu.

Pertemuannya dengan Tok Jenang semakin menguatkan lagi desakan dalam dirinya yang mencurigai Spencer dan Marcus, dua kawan barunya yang penuh helah.

Siapa sebenarnya dua budak mat salih itu? Juga bebudak Melayu kawannya itu, siapa mereka? Bunian ke, hantu ke atau jelmaan jembalang hutan ke? 

Adakah mereka berlima itu manusia biasa?

Kalau manusia sepertinya di mana pula lokasi banglo yang meriah bercahaya malam tadi? Dia akan menyiasat duduk perkara yang sebenarnya nanti, mungkin dengan bantuan Ehsan dan Daus.

Aidan melihat di cermin. Ada kesan kemerahan pada leher serta dadanya. Mungkin love bite * hadiah daripada dua makhluk yang menjelma sebagai gadis mat salih itu.

Ini jelas membuktikan semua yang dialaminya malam tadi sememangnya satu kenyataan yang tak dapat disangkal.

Rantai manik di lehernya semakin menguatkan bukti pada mata kasarnya. Ini bermakna Dawam dan kawan-kawannya itu pun benar-benar wujud juga.

Seram sejuk dirasakannya, meremang bulu romanya mengingatkan semua itu. Pelik dan tak masuk akal.

Tertanya-tanya dia sendirian, siapa gerangan Dawam yang sebenarnya? Apa hubungannya dengan Marcus? 

Amaran dan pesanan Dawam juga bagai satu misteri yang tak mempunyai jawapan.

Tak berfikir panjang rantai itu ditanggalkan dan dibuang ke dalam bakul sampah. Seram bila memikirkan hadiah daripada Dawam itu.

Dia lalu membelek alat sulitnya. Ternyata masih belum menampakkan perubahan. Masih bersaiz kuih siput*.

Pesan Tok Jenang dalam dua atau tiga jam lagi. Dia berdebar-debar menanti saat itu. 

Dapatkah kelainan pada asetnya ini diubati oleh lelaki tua itu? Risau memikirkan andai dia akan menderita sebegini selama-lamanya.

Selesai mandi Aidan berbaring di katil, shirtless  hanya berseluar trek. Jam di dinding menunjukkan ke pukul tujuh dua puluh lapan pagi.

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now