ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Pergh.. ini arr tajuk chapter paling pendek. Ape maksud 'Я' tu? Semuanya akan terjawab bila korang layan chapter ni nanti. Sorry, sebab lambat update. Mood aku teruk merudum & kemalasan di tahap tertinggi. Idea banyak yang menerpa & ade banyak masa senggang, cuma bila on je PC, jari-jemari aku tak mampu bergerak untuk taip sambungan BB ni.
Dan, mulai sekarang, setiap chapter dah tak panjang berjela. Aku akan cuba update secepat mungkin. Tapi, semuanya bergantung pada mood gak.. hee
•••♦◄♥►♦•••
Aidan, Ehsan, Palis dan Aiman Harith berlari mendapatkan Fikri sambil menyuluh ke sana ke sini.
"Mana?" tanya Ehsan.
"Ini hah," jawab Fikri lalu menuding ke arah longgokan dedaun kelapa sawit kering di sebelahnya.
"Mungkin dia orang bertiga guna daun kering untuk tutup jejak dan tak nak orang nampak basikal ni," tukas Sumi.
Dia lalu mengalihkan dedaun tersebut. Maka terdedahlah tiga buah basikal yang amat mereka kenal.
"Eh, ini memang basikal Daus, Brice dan Lokman," jerit Palis.
"Tapi ke mana dia orang pegi, ekk?" soal Aiman Harith, risau.
Dia menyuluh, meninjau dan melihat sekeliling.
"Jom kita cari sekitar kawasan ni. Aku rasa tentu dia orang tak jauh," cadang Aidan.
Mereka menyuluh dalam kegelapan sambil menapak penuh hati-hati dengan mata yang awas.
Dan beberapa minit kemudian.
"Tengok. Kat bawah pokok tu. Nampak cam orang je, terbaring," jerit Palis.
Mereka berenam meredah rerumput setinggi betis menuju ke arah yang ditunjukkan oleh budak jambu itu.
Ternganga dan terlopong mulut masing-masing dek terkejut akan apa yang mereka saksikan.
Mereka membeliakkan mata untuk memastikan yang dilihat itu bukannya khayalan. Bagai tak percaya.
Dalam cahaya hasil dari gabungan lampu picit mereka berenam, kelihatan Daus, Lokman Harith dan Brice berpelukan tak sedar diri, tanpa seurat benang di tubuh.
"Eh, dia orang ni pengsan ke atau dah meninggal?" tanya Sumi tak berlapik.
"Ish, cabulnya mulut kau. Jangan arr cakap pasal mati, abang aku masih hidup," marah Aiman Harith.
Dia cuba menghampiri abang tersayang. Namun segera ditegah Aidan.
"Tunggu dulu, Aiman. Jangan terburu-buru. Biar aku check dulu dia orang ni. Mungkin ini cuma jelmaan atau khayalan kita je kot?"
Aidan menyuluh tubuh kekawan malangnya itu, memeriksa dan meneliti.
"Rasa-rasanya, memang real ini Daus, Brice dan Lokman. Bukannya khayalan kita," ujarnya.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...