Chapter 41 - Bomoh Aidan vs Bomoh Mahat

1.6K 86 20
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya 

•••♦◄♥►♦•••

Habis saja sekolah petang Selasa itu, Aidan, Daus, Sumi, Palis dan Brice melepak di gerai Pak Lamin sementara menunggu Ehsan yang tamat kelas lewat sedikit.

Sambil menunggu, mereka memesan mi sup kambing yang dibelanja dengan murah hati oleh anak tauke mini market, Brice. Semestinya dia ada sebab-sebab tertentu untuk membelanja kekawannya.

"Disebabkan Edan bagi aku dan Palis tengok video tu semalam, so  aku nak belanja korang makan petang ni," katanya membuatkan Sumi tersenyum sampai ke telinga.

"Kau dah bawak ke minyak dan ubat serbuk pemberian Tok Jenang tu? Jangan plak bila kita sampai rumah Fikri, tup tup kau tertinggal kat banglo kau tu," tanya Sumi.

"Ade arr, aku tak lupa. Air mineral pun aku bawak sama nak jampi dan bagi dia minum nanti. Rasa berdebar-debar je ni nak merawat dia orang tu," jawab Aidan sambil menyedut air di gelasnya.

"Hmm.. kami pun tak sabar nak tengok Bomoh Edan beraksi.. he he," balas Sumi.

Sekitar jam dua empat puluh lima, Ehsan datang menyertai mereka. 

"Sebelum kita ke rumah Fikri, kau makan arr dulu mi ni, aku belanja," pelawa Brice.

"Pergh.. aku memang lapar sesangat ni. Thanks, ni sure  nak ambik hati aku sebab tunjukkan video lucah semalam tu, kan?" tukas Ehsan sambil memesan sirap limau.

"Hmm.. tau tak ape tapi kalau kau bagi handphone  tu kat kami, aku sanggup belanja kau makan hari-hari kat sini," jawab Brice.

"Ciss.. malam sikit. Aku tak akan bagi kat korang. Itu arr kali pertama dan terakhir kau tengok phone  tu," pantas Ehsan menjawab.

•••♦◄♥►♦•••

Usai Daus memberi salam, seorang wanita yang agak bergaya menjawab lantas menjengah melalui tingkap. Dia tersenyum memandang keenam-enam remaja handsome  itu.

Walaupun duduk di rumah sepanjang hari namun wanita itu berpakaian bak baru pulang dari majlis Anugerah Industri Muzik* saja lagaknya.

"Itu arr mak Fikri. Korang jangan gelak kalau aku bagitau nama dia, ekk? Nama dia ni glamer sikit, mengalahkan artis," pesan Daus berbisik perlahan.

"Ape nama dia?" tanya Aidan eager.

"Eayka Afiqa, panggil je dia Kak Fiqa," jawab Daus. 

Bebudak tersebut tak dapat nak menahan ketawa mereka.

"Pergh.. itu nama sebenar dia ke?" Brice bertanya sambil tersengih.

"Tak kot, sebab aku pernah terdengar Fikri bagitau, mak dia nama Rabonah binti Murad time  cikgu tanya kat sekolah dulu," selamba Daus menjawab.

Sekali lagi mereka mengekek ketawa.

"Dia ni janda anak tiga tapi body, hmm.. boleh tahan gak. Suka melawa dan ikuti perkembangan dunia hiburan dan fesyen. 

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now