ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Chapter kali ni berkisar tentang time travel lagi. Harap anda tak terkeliru & pining, ekk? Hee.. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
•••♦◄♥►♦•••
"Kalau awak boleh nyanyi atau dodoi* kami ngan lagu lama dan merdu, tentu kami boleh cepat lena," seloroh Palis.
"Ah, kau ini pandai pula bergurau. Manakan aku ini boleh menyanyi mendodoi? Suara aku umpama sang katak memanggil hujan saja," jawab Senayan, merendah diri.
"Ala, nyanyi arr. Sedap ape suara awak," Aiman Harith pula mendesak.
Dek bujukan* dan pujian dua kawan barunya itu, maka Senayan pun mengalunkan satu lagu syahdu seumpama irama syair bersulamkan kata-kata yang penuh mendayu.
♪ Di keindahan alam maya ini, segeralah engkau lena wahai adik-adikku sayang. Moga bangunmu nanti akan membahagaikan dunia. Andai kita tak dapat bertemu lagi, maka ingatlah saat ini sampai bila-bila. Terima kasihku atas segala budimu ♪♫
"Pergh.. memang betul-betul kena arr lagu ni, mata aku dah makin layu je," ujar Sumi.
"Tak pernah aku didodoi cam ni. Syok dan sedap je irama dia. Kalau rakam kat studio, sure boleh dapat juta-juta views kat Youtube, kan?" puji Aiman Harith.
"Wey, korang ni, tido je arr. Jangan nak bercakap lagi. Nanti tak bangun ke sekolah esok," ingat Aidan.
"Yea arr, masa dah suntuk ni. Ingat, sejam di sini, lima jam kat dunia future kita tu," sampuk Spencer.
Dek asyiknya bergurindam* hingga matanya pun turut terpejam, Senayan tak menyedari akan makhluk yang kini sedang menghampiri pondok tersebut.
"Aduh, sungguh nyaman dan merdunya suara engkau, wahai Senayan. Ianya terus menusuk ke kalbu dan batinku. Patutlah Chu Manis begitu tergilakan dirimu yang tampan ini."
Satu suara garau bak bunyi lembu melenguh* segera menyedarkan Senayan yang begitu leka bersenandung.
Aidan serta keenam-enam kawannya pun bingkas bangun. Hilang sudah rasa mengantuk dek ditegur sedemikian rupa.
Mereka mencari dari mana datangnya suara teguran itu.
Terpandang oleh mereka akan satu susuk tubuh berupa manusia namun kepalanya seperti seladang* dengan dua tanduk panjang sejengkal. Tingginya hampir tujuh kaki.
Namun, tubuhnya agak membongkok dengan bulu hitam berkilat. Kakinya nampak amat tegap bak kaki seladang dengan kuku tajam mencengkam.
Wajahnya tampak menyerupai manusia lelaki. Namun, bibirnya berkedut melanjut* ke bawah. Bila dia membuka mulut, terjulur lidah kemerahan serta bercabang dua. Sungguh menakutkan.
Senayan, Aidan serta kekawannya terkejut dan ketakutan. Mereka malah ada yang saling berpelukan dan menekup muka, terutama Sumi, Palis dan Aiman Harith.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...