ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
Harimau jantan itu makin menapak menghampiri kelima-lima remaja tersebut.
Kini ia berada di tebing kolam, di sebelah sana.
Sementara bebudak itu tertampan pada tebing bertentangan. Cuma lima belas kaki memisahkan mereka dengan makhluk rimba yang terkenal ganas itu.
Dengusan nafasnya mendesah kuat, diiringi dengan ngauman buat kali kedua. Bebudak berlima itu seakan hilang nyawa saat ini.
Mereka seolah terlupa untuk bernafas. Tubuh tanpa pakaian mereka kaku tak beranjak walau seinci pun.
Ketakutan melanda setiap seorang daripada remaja lasak itu, malah punai mereka turut layu terkulai sebagaimana tuannya juga.
Saat ini tiada yang mampu mereka lakukan. Hanya berserah dan berharap yang makhluk seberat hampir dua ratus lima puluh kilo itu berundur kembali ke hutan atau melepaskan mereka.
"Jangan sesiapa pun bergerak. Berdiri cam ni je selagi rimau tu tak mengapa-apakan kita. Jangan tunjuk muka takut, nanti dia akan sasarkan korang.
"Paling penting jangan cuba-cuba bertempik* teriak nak halau dia. Menatang ni tak takut kat suara kita," bisik Ehsan namun hakikatnya dia sendiri pun menggeletar segenap tubuh.
"Aku rasa cam nak terkencing je ni," gerutu Sumi terketar-ketar.
"Kencing je tapi jangan talakan kat kami dah arr," balas Daus berbisik.
Memang benar pun, Sumi yang terkenal penakut itu tewas jua akhirnya. Mujur dia tak berseluar, terus senang saja dia pancut di dalam air.
Sekali lagi pak belang itu mengaum, namun kini matanya seakan terpaku pada budak paling tinggi juga paling maskulin antara mereka.
Renungan mata makhluk ganas itu menusuk ke dalam pandangan Ehsan lantas membuatkannya terpukau terkesima. Bagai ada satu kuasa sedang mengawal mindanya
Aidan perasan akan situasi aneh yang menyelubungi Ehsan. Dia memegang lengan budak bukit itu untuk mencegah abangnya daripada melakukan sesuatu yang tak masuk akal.
Namun Ehsan tak mempedulikan pautan tangan Aidan itu. Perlahan-lahan dia meranduk* air dan berenang ke arah haiwan yang sedang menanti penuh awas.
Keempat-empat kekawannya tak mampu nak menghalang mahupun menegah lagi.
"Abang Esan, nape ngan abang ni? Takkan kena sampuk plak?"
Hanya itu yang mampu Aidan ungkapkan tatkala kekawannya yang lain terdiam seribu bahasa.
Mereka perpukau dek tindakan berani mati Ehsan yang aneh lagaknya itu.
Ehsan naik ke tebing dan menapak ke arah harimau jantan yang berdiri penuh gagah. Tubuh budak bukit itu bertitisan air dek mengharung kolam tadi.
Parut bekas cakaran yang berupa tiga garisan selari jelas kelihatan tatkala dia berhadapan dengan raja rimba itu.
Satu keanehan berlaku.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...