ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
Mini Cooper Spencer meluncur laju menghampiri simpang ke Kampung Serindit Tulang, rumah Mak Munah.
Ada juga beberapa orang yang berselisih, memerhatikan penuh musykil akan kereta oren yang amat asing menjalar di jalan kampung mereka.
Beberapa orang budak lelaki comot* yang sedang bermain di tepi jalan melambai-lambaikan tangan sambil terjerit-jerit seronok.
"Spence, stop. Aku nak turun kat sini je. Korang pegi arr dulu ke rumah Mak Munah tu. Nanti aku susul," tetiba Ehsan mengarahkan.
Dengan mengejut juga, budak mat salih itu membrek.
Pantas Ehsan keluar dan menapak ke arah seorang wanita berbasikal merah dengan sebuah raga yang diikat pada seat belakangnya.
"Pergh.. nampak cam mak si Fikri je tu. Nape lak Esan kalut sangat nak jumpak janda bergaya tu, ekk?" tanya Daus penuh naif.
Kekawan yang lain turut sama tertinjau-tinjau melihat gelagat Ehsan yang tak semena-mena minta diturunkan di situ.
Spencer memandu semula keretanya setelah diarahkan oleh Aidan.
Mereka meninggalkan Ehsan. Dah tak jauh juga rumah Mak Munah dari jalan tersebut andai Ehsan berjalan redah parit dan semak nanti.
"Ye arr, pelik aku tengok perangai si Esan tu. Mungkin dia ade ape-ape kot ngan mak Fikri?" sampuk pula Sumi.
Ligat kepala otak Aidan nak menjawab soalan dua kawannya ini. Dia geram juga pada Ehsan yang tanpa segan dan malu berjumpa si janda di jalan terbuka seperti itu.
"Ala, lupa arr plak nak bagitau korang. Aku dan Esan nak order nasik bungkus kat mak Fikri Sabtu nanti. Kita kan nak ke rumah Tok Jenang?
"So aku ingat, nak belanja korang makan dulu sebelum kita bertolak. Kalau perut dah kenyang, tentu semangat berkobar-kobar, kan?" jawab Aidan.
Akhirnya datang satu idea menipu yang terpaksa dia fikirkan untuk mengelak rasa syak kekawannya.
"Aik, selalunya kau just mintak Makcik Hartinah je yang masak ape-ape untuk kita melantak, kan?" Sumi membangkitkan persoalan.
"Ala, sesekali kita makan masakan orang lain, ape salahnya, kan? Kami mintak dia masak special, masakan kampung asli. Dia kan pandai masak?" pantas Aidan menjawab.
"Lagi pun, aku dan Esan kesian gak kat nasib Fikri dan keluarga dia tu. Sekurang-kurangnya, kita berbakti gak kat dia orang," tambahnya lagi untuk meyakinkan mereka.
"Pergh.. kau memang sahabat sejati arr Edan. Aku salute, respect dan sayang sangat kat kau," Aiman Harith mencelah lalu diciumnya pipi licin Aidan.
"Wey.. kau ni, geli arr. Kalau kau kiss aku kat tempat sunyi, okey gak. Ini depan orang kau buat tabiat gay kau ni, malu arr," marah Aidan namun bernada mesra.
•••♦◄♥►♦•••
"Eh, Esan rupanya. Akak ingat siapa le tadi dok keloi* akak.. hu hu," ujar emak Fikri.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...