ACHTUNG!
Tiada babak tak menyenangkan dalam chapter kali ini. Semuanya bersih & murni je. Budak tadika pun boleh layan tanpa bimbingan ibu bapa.. hee
•••♦◄♥►♦•••
Mata Ilham membeliak merah. Wajahnya bengis diiringi bunyi menderam yang kasar.
Yang pasti suara garau dan kasar itu bukannya suara sebenar Ilham yang halus lemak merdu sebelum ini.
"Ape sebab kau dan suku-sakat* kau asyik nak mengacau kami je? Ape salah kami kat korang? Jangan arr ganggu kami dah. Biar kami hidup tenang di kampung ni," Aidan mewakili kekawannya bersuara.
Ilham masih menderam.
Kini kedua tangannya diangkat umpama hendak dicekiknya salah seorang daripada mereka.
Jari-jemari kecilnya digerak-gerakkan bak ketam yang sedang cuba mempertahankan diri dari ditangkap. Sumi makin kuat memeluk Daus.
Aiman Harith pula mendakap kemas tubuh Spencer dan bersembunyi di sebalik budak mat salih tough itu.
Tetiba Ilham tertawa mengekek, kasar dan nyaring, memekakkan gegendang telinga enam remaja yang sedang ketakutan.
"Kenape? Kau dah takut ke, Edan? Ape yang korang alami tu bukan ape-ape pun. Ade banyak lagi yang akan korang hadapi. Bersedialah wahai anak-anak remaja tampan.. he he," suara garau Ilham memberi amaran.
"Kau jangan nak takut-takutkan kami. Aku akan tentang korang semua, satu persatu. Jangan ingat aku takut kat kau, jugak suku-sakat kau tu," gertak Ehsan.
"Ewah ewah, makin berani kau ye, Esan? Tunggu je giliran kau nanti. Bila kau lalai dan alpa, kami akan serang dan ajar kau.. he he."
Ilham menggoyang-goyangkan tubuhnya, namun matanya tetap tertancap pada keenam remaja tersebut.
Mulut Daus dan Sumi terkumat-kamit membaca ayat-ayat suci yang boleh diingat di saat genting sebegitu.
Namun Ilham tetap tak berubah, malahan makin agresif dia dengan meliuk-liukkan leher pula.
Tetiba tubuh kecilnya terapung kira-kira sekaki dari tanah. Terawang-awangan seolah diangkat seseorang.
Terlopong mulut Spencer melihat fenomena aneh yang belum pernah disaksikannya ini.
Berlainan pula dengan kekawan Melayunya.
Mereka dah pernah mengalami kejadian sebegini dengan Ilham yang terbang di antara pokok-pokok sewaktu di rumah Ehsan tempoh hari.
"Nape kau tak sakat kami je? Nape nak susahkan Ilham, budak kecik dan tak ade salah ape-ape kat korang? Kalau korang marah kat kami, bebudak daerah ni, kacau dan ganggu kami je.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...