Chapter 18 - Cerita Ehsan

2.1K 96 6
                                    

ACHTUNG

  "Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya 

•••♦◄♥►♦•••

"Sekarang, jom ikut abang ke surprise  yang terakhir plak. Sure  akan buat Edan terkejut beruk.

Mereka menapak kira-kira dua puluh meter dari kolam buatan tadi.  

"Hah, cer Edan tengok kat atas pokok tu," pinta Ehsan. 

"Pergh.. rumah atas pokok? Wey, abang ni biar betul? Takkan plak abang buat rumah kat atas tu?" 

Aidan tak dapat menahan keterujaannya tatkala melihat sebuah pondok atau ran di atas pokok besar.

"Wow, cantiknya pondok. Kalau cam ni, Edan hari-hari boleh datang ke rumah abang, tak akan boring  punya," puji Aidan bila saja dia menaiki tangga yang diperbuat daripada pintalan tali untuk masuk ke dalam ran.

"Malam ni kita tido kat sini, nak?" dia memberikan cadangan.

"Hmm, okey gak tu. Abang pernah gak tido sorang-sorang kat sini, tapi banyak sangat nyamuk." 

"Kita pasang arr ubat nyamuk," saran Aidan.

"Tak ape, tak payah nak guna ubat nyamuk. Abang ade kelambu, nanti kita gantung je. Selamat sikit," jawab Ehsan.

"Abang, Edan rasa seronok sangat dapat datang ke rumah abang ni. Kalau Edan tau cam ni, sure  dah lama Edan selalu berkunjung dan habiskan masa ngan abang. Kat sini aman je, tak ade gangguan. Sunyi dan nyaman sesangat. Malam-malam, sure  sejuk je udaranya, kan?" 

Aidan teruja.

"Kalau Edan dah rasa cam tu, selalu arr datang lawat abang kat sini. Sekarang, jom kita mandi kat anak sungai tu. Kita mandi bogel je," ajak Ehsan.

"Tak ape ke? Cam mana kalau ade orang skodeng?" tanya Aidan, cuak. 

Tak pernah seumur hidupnya mandi bogel bersama orang lain, apatah lagi di tempat terbuka.

"Tak ade sesiapa pun kat sini. Bapak dan kakak abang dok kat rumah. Dia orang jarang sangat ke mari. Kalau ade yang nak skodeng pun, mungkin binatang-binatang kat hutan sana dan yang kat atas pokok tu.. he he," seloroh Ehsan.

Lantas, tanpa teragak-agak dia terus saja menanggalkan baju dan seluar jeans nya.

Namun Aidan sedikit malu dan canggung bila berbogel di depan manusia lain. Inilah kali pertama dalam sejarah hidupnya dia bertindak daring * sebegini.

Walaupun kolam itu tidaklah luas sangat tapi kedalamannya membuatkan mereka rasa puas berendam dan menyelam. Tambahan pula airnya jernih serta sejuk, semakin mengujakan.

"Edan tau tak, air dari anak sungai ni arr yang mengalir di depan banglo Edan tu? Yang Edan jumpak budak mat salih sauk ikan hari tu, dari sini air tu datang." 

"Oo, jadi air tu dari bekas abang mandi kat sini, ekk?" 

"Hmm, tau tak ape. Ade tak korang rasa masin-masin?" 

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now