Chapter 57 - Teori & Fantasi

1.7K 83 22
                                    

 ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "

•••♦◄♥►♦•••

"Ape maksud kau giliran aku dan Esan plak lepas ni? Cam mana kau boleh tau?" tanya Daus curious

Kekawan yang lain pun ikut sama terkedu dan ingin tahu.

"Ye arr Edan, teori ape yang kau pakai ni?" tanya pula Sumi. 

Aidan hanya tersenyum memandang mereka.

"Ini hanya pendapat aku je bila dengar citer Palis tadi. Aku mula teringat, apa yang terjadi kat aku dulu. Aku rasa logik gak ape yang nak aku bagitau korang ni," jawab Aidan.

Kekawannya mula tertarik. Mereka mengisar punggung dan duduk menghadapnya.

"So?  Citer arr ape yang kau rasa logik tu," desak Brice.

"Hmm.. time  aku tadika dulu, ade sorang budak perempuan mat salih satu kelas ngan aku. Aku cam ade crush  kat dia walaupun umur aku baru enam tahun je," Aidan memulakan cerita.

"Then  sejak itu, aku selalu dok berangan nak awek mat salih atau berkawan ngan budak mat salih. Tak kira arr lelaki ke perempuan ke.

"Tapi hasrat aku tu tak pernah pun jadi kenyataan," sambung Aidan. 

Kekawannya mendengar penuh minat.

"Ape plak kena-mengena impian kau tu ngan perkara pelik yang jadi kat kita ni?" tanya Daus tak sabar.

"Bila aku pindah ke sini, tup tup ade budak mat salih muncul dan nak berkawan ngan aku, budak Spencer yang aku citerkan tu arr.

"So  ibarat pucuk dicita, ulam mendatang, kan? Itu yang aku dok idamkan selama ni dan dia lak tetiba muncul cam tu je," jawab Aidan.

"Then  satu malam dia bawak aku ke rumah besar sepupu dia cam yang aku citer kat korang sebelum ni.

"Di situ plak, aku dah tergoda ngan dua budak perempuan mat salih yang cantik menawan sampai arr aku hilang teruna kat atas katil tu," sambung Aidan tersenyum malu.

"Itu arr kali pertama kita kena sakat dan aku yang jadi orang pertama merasmikan rentetan kejadian pelik tu. Aku rasa, korang pun tau ape jadi lepas tu, kan? Tak payah arr aku citerkan lagi," akhiri Aidan.

"Hmm.. possible, logik dan boleh diterima gak idea dan kata-kata Edan ni," Ehsan bersetuju.

"So, maksud kau, ape yang jadi fantasi dan impian kau sejak lama, akhirnya tertunai kat sini, di Bukit Pasak ni?" soal Palis eager.

"Betul tu, bukan fantasi dan impian aku je, tapi gak korang semua. Dan bukan hanya fantasi kita tapi keinginan dalam diri kita yang paling utama.

"Contohnya Sumi, dia kena sakat sebab buruk makan. Pantang ade orang nak belanja dan ajak makan, dia ikut je," hujah Aidan. 

Sumi tersengih lalu membuat muka seakan sedang berfikir.

"Betul gak tu, disebabkan aku lalai dan tak dapat menahan nafsu makan arr, aku kena sakat ngan Tok Jamung dan geng zombi dia tu. Ee.. seram bila aku fikirkan balik semua kejadian tu," sokong Sumi.

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now