Chapter 98 - Hantu Dua Beradik Yang Kononnya Mati Dilanggar Steamroll

1.5K 70 33
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "

•••♦◄♥►♦•••

Aidan dan Aiman Harith menapak naik spiral staircase  menyertai kekawan yang lain yang masih lagi bermalasan melepak di bilik.

Ada yang menonton TV, ada yang melayan internet di komputernya juga ada yang berbaring melepaskan lelah dek kejadian di pantai tadi.

"Edan, malam nanti aku nak tido kat sini ngan kau, ekk? Senang sikit nak ke rumah Sumi awal pagi esok. Aku nak call  mak aku bagitau," kata Aiman Harith.

"Wey adik, kau ni asyik nak tido rumah orang je. Nanti aku luku baru tau. Mak tak kasi kau tido kat sini, jom kita balik, esok pagi kita datang," marah abangnya.

"Ish, kau ni Lokman, nape arr asyik nak buli dia? Hari tu kan kau dah janji tak nak luku dan pukul dia? Kesian Aiman, malang sebab dapat abang cam kau," celah Aidan geram.

"Ala, aku gurau je," balas Lokman Harith.

Aidan berbisik sesuatu kepada Aiman Harith. Budak darjah enam itu mengangguk.

"Ape korang dok bisik tu, ngumpat aku ke?" soal Lokman Harith.

Aidan dan Aiman Harith tak menjawab. Mereka berdua ketawa mengekek.

"Yea arr, kita kan geng budak bukit? Jangan arr berahsia plak," sampuk Palis.

"Tak ade rahsia ape-ape pun. Cuma kami tergelak bila teringat Daus kena tikam kat punggung tu. Nampaknya dia kena arr pakai seluar aluminium nanti," jawab Aiman Harith selamba.

Daus tercengang mendengar idea yang maha merapu itu. Namun akhirnya dia pun ikut tersengih dek lucunya sindiran tersebut. 

"Kebetulan mak bapak aku tak ade malam nanti. Esok baru dia orang balik. So  kalau sesiapa nak bermalam kat sini temankan aku, dipersilakan.

"Jangan bimbang, makan dan minum ade tersedia, free  je." 

Aidan membuat tawaran. Cuba untuk mengubah topik perbualan.

Ehsan, Sumi dan Brice terus melafazkan janji nak datang lewat petang nanti.

"Tapi kami kena balik dulu arr sebab dah lama kita kat sini. Kita jumpa petang nanti," ujar Sumi.

"Aku pun nak gak tido kat sini tapi dah adik aku pun janji awal-awal, so  terpaksa arr aku mengalah. Tak nak mak aku bising plak sebab kami berdua tak ade kat rumah malam nanti.

"Aku ni kan sorang abang yang bertanggungjawab dan rela berkorban?" tutur Lokman Harith bernada kecewa tak dapat menyertai kekawan yang lain.

"Thanks  abang, nampaknya kau dan sedar diri, ye?" sampuk adiknya.

"Kalau kau tak nak balik, kau nak pakai baju ape nanti? Takkan baju lasam busuk ni kot? Aku tak nak tolong kau ambik pakaian kat rumah. Tak larat nak pegi balik dua tiga kali," leter Lokman Harith.

"Don't worry  arr abang. Aku boleh je pinjam baju dan spender Edan ni. Dia banyak baju lama yang sesuai ngan saiz aku," jawab Aiman Harith ceria.

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now