Bölüm 6: Canını Vermeye Hazır Bir Korkak

138 10 0
                                    

VINCENT

Saçmalık. Aşk mı yani? Onu uyandıran bu mu? 

HOFFMANN

Başka bir açıklaman var mı?

VINCENT

Çocukken de başarmış bunu. Psyche Cupid ile yani Gediz ile yıllar sonra Melek'i Sancar'a emanet etmek için Muğla'ya geldiğinde tanışmıyor mu? 

HOFFMANN

Dışardaki Nare Gediz ile çocukken tanışmıştı. Psyche'nin kendini her kötü hissedişinde dışardaki Nare ve Gediz'in tanıştığı yere gitmesini nasıl açıklıyorsun? Nerden biliyor orayı? Niye dönüp dolaşıp oraya gidiyor? 

VINCENT

Henüz tanışmadığı birine aşık ve o aşk sayesinde programı reddediyor yani?

HOFFMANN

Gediz ile aralarında nasıl bir bağ var, hiçbirimiz bilmiyoruz. Onca test, simülasyonlar… Ne denediysek olmadı. Bir cevap bulamadık, sen de biliyorsun. 

VINCENT

Saçmalık. Aşk gibi saçma bir detay bilime meydan okuyamaz. 

HOFFMANN

Sen açıkla o zaman, bilimle. Ona ne olduğunu açıkla. 

Ikisi de aynalı odadaki Nare'ye bakarlar. Nare'nin aklından geçenler aynalara yansır. Aynalarda farklı filmlerden sahneler görürüz. Bütün sahneler şiddet içerikli, kanlı, rahatsız edici görüntülerden oluşuyor. Çığlık atan insanlar, patlayan binalar, yok olan şehirler, kaos. 

VINCENT

Hiçbir şey yapamaz. Her şey kontrol altında. 

HOFFMANN

Umarım haklısındır. Değilsen şu an geleceğimizi izliyor olabiliriz. 

Kamera aynalardaki görüntülere yakınlaşır. Çığlık sesleri ile sahne birden bomboş Muğla sokaklarına dönüşür. Sahnenin rengi soluk, kabus gibi görünüyor. Fonda Johnny Cash - Ring of Fire. Bütün şehirde yankılanıyor. Nare'yi korkuyla nefes nefese koşarken görürüz. Birinden kaçıyor gibi. Durup arkasına bakıyor.
Yakın çekimde korku dolu gözleri.

Sonra tüm bu anı aynalarda görürüz. Nare o odada bilinçsiz yatmakta. Başının çevresinde kablolar var. Boş Muğla sokaklarında koşan hali kafasının içinde. Onu başka bir odadan Sophia ve Vincent izliyor. 

HOFFMANN

Yeter artık, neyi kanıtlamaya çalışıyorsun?

VINCENT

Bir şey kanıtlamaya çalışmıyorum, direncini kırmaya çalışıyorum. Hem bunun hikayeye bir etkisi olmayacak ki. Kabus görüyor. Öyle sanacak. Hiç bitmeyen, aşırı gerçekçi bir kabus. Hep aynı kabus. Aynı korku. 

HOFFMANN

Ne kadar sürecek bu?

VINCENT

O bizimle oyun oynamayı kesip pes edene kadar tabii ki. 

Sahne yeniden Muğla'nın boş kül rengi sokaklarına döner. Nare koşmaya devam ederken müzik yükselir. 

[Jenerik girer]

Çınlama sesi ile karışık siren sesi. Siren sesine belli belirsiz eşlik eden Ring of Fire şarkısı. Nare gözlerini açar. Bir hastane odasında. Şarkıyı beyninin içinde duyuyor. Hastane odası bulanık bir an için. Görüntü gidip geliyor. Bir anlığına bomboş bir sokakta görüyor kendini. Sonra tekrar hastane odası. Gözlerini kapatıp sakinleşmeye çalışıyor ama nefes alışverişi çok hızlı. 

Sefirin Kızı: ZuhurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin