"ben iyi değilim, sen nasıl iyi olabiliyorsun?"

136 7 0
                                    

12. Bölüm
"ben iyi değilim, sen nasıl iyi olabiliyorsun?"

Elvan duyduklarıyla, yüzünde dehşete düşmüş bir ifade ile içeri döner. Kendi kendine söylenir çünkü Nare'nin neden bahsettiğini henüz anlayabilmiş değil. Kalbimi saran deniz derken neden bahsettiğini anlamaz. Yalnızca şüpheli bulur durumu.

Mutfakta kendine su alıp çıkarken Nare içeri girer. Elvan'ı görünce duraksar. Kirpikleri hala ıslak, ağladığı her halinden belli olsa da Nare çaktırmamaya çalışarak gülümser Elvan'a ve iyi geceler diler. Elvan onu dikkatle incelerken başını sallar.

Nare odasına çıkar çıkmaz yüzünü yıkar. Aynanın karşısında telkin eder kendini. Derin derin nefes verir, söz verir kendine bir daha böyle dağılmamak için. Banyodan çıkınca yatağın baş ucundaki yüzüğe takılır gözü. Bakışları düşünceli.

•••

Ertesi sabah kahvaltı sonrası (Nare yemez bir şey) Elvan kendisiyle Nare'ye kahve yapıp getirir bahçeye. Ağzını yoklamak istiyor. Nare sessiz. Elvan konuya nasıl gireceğini bilemez. Pat diye sorar.

"Sancar abimle mi takıştınız?"

Nare irkilir.

"Niye öyle söyledin?"

"Ağlıyordun dün."

"Ha yok, başka bir şey için ağlıyordum."

"Gediz'in evine akşam yemeğine gittin diye kavga etmediniz mi?"

"Neden edelim ki?"

"Bu destursuz Gediz… şey ya biraz…"

"Ne?"

"Aman işte o sarı kafa sorun çıkarmaya yer arıyo sürekli, ağzının konuşmasını da bilmiyo onu diyom. Sancar abime çıkışıyodu sen burda kalıyon diye. Sanki kendi evinde iki bekar genç kadın kalmıyo."

"Sen tanıyor musun Gediz'in misafirlerini?" diye çekinerek sorar Nare.

"O İzel midir nedir, onu biliyom. Gelmişti daha önceleri de. Tee çok eskiden tanıyolar birbirlerini. Bu yılışık Amerika'larda büyüdü ya, orda tanışmışlar arkadaş olmuşlar güya. Kadınla erkek nasıl o kadar yakın arkadaş oluyosa artık."

"Izzy."

"He?"

"İzel değil Izzy adı."

"He o."

"Peki diğeri? Gilda. Onu tanıyor musun? Eski sevgilisiymiş Gediz'in."

"Valla tanıyom desem yalan olur. Gediz Işıklı'nın uçkurunun çetelesini tutabilene aşk olsun."

"O ne demek şimdi?"

"Onun gibiler aşktan sevdadan anlamaz demek. Onun dünyası öyle, bugün birine seviyom der yarın ötekine. Sonra da gelir işte böyle eski yavuklusunu evine getirir. Ar namus yok ki bunların dünyasında."

Nare hafif sinirlenir. "Aynısını Sancar da yapmadı mı? Ben burdayım ya hani?"

"Ne diyon Nare Allah aşkına, aynı şey mi ikisi? Hem Sancar abim seviyo seni. O Gediz gibi değil ki. Bugün ona yarın başkasına, öyle gönlü ondan ona konmaz kuş misali. Bizim dünyamızda insan bir kere sever. Sancar abim de seni sevdi."

"Başkasıyla evlendi ama."

"Keyfinden, aşık olduğundan evlenmedi ki. Halise annem mürüvvetini görmeyi çok istiyodu Sancar abimin. Torun sevmek istiyodu. E hakkı kadının. Bizde de malum… yok çoluk çocuk. Ailesi için yaptı Sancar abim. Seni gönlünden attığı için evlenmedi ki."

Sefirin Kızı: ZuhurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin