Μέρα 33η: 1 Απριλίου

562 63 18
                                    

Η Μόνικα ξεφυλλίζει ένα άλμπουμ που βρήκε καταχωνιασμένο στο συρτάρι με τις πετσέτες της κουζίνας. Αυτή η τακτική της, να κρύβει αντικείμενα που την πονάνε, σε μέρα που σπάνια θα βρει, την έχει βοηθήσει πολύ τον τελευταίο καιρό. Μακάρι να μπορούσε να κάνει το ίδιο με τον Χ., να τον κρύψει κάπου και να μη χρειάζεται να τον βλέπει παντού μπροστά της. Όμως ήταν αποδεδειγμένο σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια ότι ακομη και να τον έκρυβε, κάποια στιγμή το παρόν θα τον έφερνε μπροστά της. Όπως είχε γίνει τώρα με αυτό το άλμπουμ.

Κάθεται στην πτυσσόμενη καρέκλα της κουζίνας και το ανοίγει πάνω στα πόδια της. Πίσω της ο πατέρας της με τη μητέρα της, και εκείνη μπροστά κρατώντας μια πολύχρωμη ριγέ μπάλα, φοβισμένη και καθόλου χαρούμενη. Λες και την είχαν υποχρεώσει να πάρει αυτήν την πόζα της προμελετημένης οικογενειακής ευτυχίας. Το παιδικό κορμί της ολοφάνερα έγερνε προς την πλευρά της μητέρας. Ο πατέρας τιμωρός, ο πατέρας που θύμιζε παγόβουνο, στέρεο και αλώβητο. Ίσως έναν πατέρα να ψάχνει σε όλη της ζωή, σκέφτεται. Έναν πατέρα που την τιμωρεί ξανά και ξανά με τη στάση του, έναν πατέρα που θα μπορέσει να του αντιμιλήσει αυτή τη φορά και να διεκδικήσει τα όρια της ελευθερίας της. Αυτό είναι ο Χ. Ένας νέος πατέρας που πρέπει να αντιμετωπίσει. Θέλει την αγάπη του, όμως την αφήνει να την τιμωρεί με τη στάση του, γιατί έτσι έχει μάθει από παιδί. Να αναζητά την τιμωρητική αγάπη, να προσπαθεί να νικήσει μόνη μια παθολογική σχεσή.

Σκέφτεται πόσο πολύ θα ήθελε να έχει παιδιά, έναν άντρα που δε θα ξημεροβραδιαζόταν στα καφενεία, αλλά θα ήταν εκεί, κοντά της, να τα βλέπει να μεγαλώνουν, να τη βοηθάει, να συμμερίζεται τα άγχη της, να επιβραβεύει τις προσπάθειές τους.

Θυμάται τα χαστούκια που έτρωγε, τις προσβολές του όταν ντυνόταν προκλητικά στην εφηβεία της, την πόρτα που κλείδωνε πίσω της και τις ώρες αφαγίας που περνούσε εξαιτίας του. Τη μάνα της που έμενε αμέτοχη σε όλα αυτά, που η σιωπή της ουσιαστικά επιβεβαίωνε κάθε του πράξη. Κλείνει το άλμπουμ και το πετάει στα σκουπίδια. Αποφασισμένη. Με το να κρύβεις πράγματα, δεν τα καταπολεμάς. Χρειάζονται πιο δραστικές λύσεις, άμεσες, καθαρτικές. Ή θα καταστρέψει τον έρωτά της ή θα καταστραφεί.

DilemmaМесто, где живут истории. Откройте их для себя