Dünya Sarayı Turnuvası

133 16 3
                                    

Arenaya gittiğimizde ortalık çok canlıydı. Yüzlerce hatta binlerce insan arenanın izleyici kısmında oturuyor ve katılımcıları süzüyordu. Arenanın ortasında yüzü aşkın katılımcının arasında dururken Kuro yanımda duruyordu, aslında bu kızın gergin olmasını beklemiyordum.

-Uğur; Neden bu kadar gerildin ?

-Kuro; Ya savaşırken kana susamışlık beni ele geçirirse ?

-Uğur; Geçirmeyecek, kendi dürtülerini kendin kontrol edebilirsin. Bu yeteneğin var, kendini çok küçümseme  tilkiçik.

İkimiz konuşurken bir yaşlı arenanın ortasına geldi ve katılımcılara baktı. Herkes sessizleşirken yaşlı adam konuşmaya başlamıştı.

-Yaşlı; Katılımcılara geldikleri için teşekkür ederim. Bildiğiniz gibi bu turnuva, dünya sarayının kutsal bir turnuvasıdır. Turnuvaya katılanların bildiğini düşünüyorum ama bilmeyenler için açıklayacağım. Turnuva bireysel eleme olarak ilerler, ilk üç kişinin iç saray sınavına girmesine izin verilir. İç saray sınavını geçen kişi tüm dünya sarayının varisi olmaya hak kazanır ama bunca zamandır iç saray sınavını geçen birisi olmadı. Bu yüzden bu sefer iç sarayın efendisini bulmasını umuyorum ve siz gençlerin tüm performansınızı göstermesini istiyorum.

Birisi elini kaldırınca yaşlı ona baktı.

-Yaşlı; Konuşabilirsin.

-Genç; Eğer iç saray efendisi olursak ne olur ?

-Yaşlı; İç saray efendisi bu toprakların hatta sarayın efendisidir. Yani kıdemliler dahil tüm saray halkı onun emrini yerine getirecektir.

-Başka Birisi; Ya katılımcı başka bir kıtadan olursa ?

-Yaşlı; Fark etmez, kurallar kesindir nereden olursa olsun iç saray efendisi bizim efendimizdir. Bu saray ilk kurulduğundaki efendimizin sözüdür ve bunca yıldır söze bağlı kaldık. Bu yüzden başka kıtadan katılımcılara hatta başka kıtanın casuslarına izin verdik. Nereden geldiğinizi önemsemiyoruz, asıl önemli olan sınavı geçip geçmeyeceğinizdir.

Bazı gençler kendini saklamak isterken, bazıları heyecanlandı. Casuslar varlığının fark edildiğini bilmiyordu ama umursanmadıklarını öğrendiklerinde şaşırdılar. Saraydakilerin bu kadar kesin olmalarını beklemiyorlardı.

-Genç; Peki iç saray sınavı nedir ?

-Yaşlı; Bunu biz bile bilmiyoruz, üç kişi sınava katıldıktan sonra kazanamazlarsa sınav hakkındaki tüm anıları silinecek. Yani iç saray sınavı bizim kontrolümüzde değil, sarayın kendi bilinci sınavı yapar. Başka soru yoksa turnuvanın başladığını ilan ediyorum.

Turnuva büyük bir heyecanla başlarken kenarda oturduk ve numaramızın okunmasını bekledik. Genellikle olduğu gibi ilk turlarda pes edenler çoğunluktaydı, ödül büyük olsa bile bir ilahi ustaya karşı 6-7.aşama bir ilahiyat çıktığında hemen pes ederlerdi, onlar sadece bulucular tarafından kontenjan doldurmak için seçilen kişilerdi. Sadece bir günde çeyrek finallere kadar turnuva ilerledi. İzleyenlerin bazıları iç çekerken, bazıları bunu beklediği için tepki vermedi. Sonuçta her turnuvada bu olurdu, çeyrek finallere katılan 18 kişi vardı ve her birisi ilahi usta alemindeydi.

-Yaşlı; Çeyrek finaller yarın yapılacak, katılımcı sayısı 18 kişi yani oldukça fazla. Bundan sonra herkes biri ile sırayla karşılaşacak, en fazla galibiyeti olan üç kişi yarı finale geçecek. Her kişi kura ile en fazla 5 maça çıkabilir, eğer üçten fazla kişinin puanları eşit olursa ek eleme turu yapılacaktır.

.....

.........

.............

Ertesi gün gittiğimizde arena tamamen doluydu, önceki güne nazaran hiç boş koltuk yoktu. Bir çok kişi ilk gün sayı doldurmak için gelenlerin eleneceğini biliyordu yani bu yüzden gelmemişlerdi ama ikinci gün izlemek isteyen herkes buradaydı. 18 kişi olarak her birimiz sırayla kutudan bir numara çektik. Bu numaralar bizim numaramız olacaktı, büyük bir alkış eşliğinde ilk kura  çekildi ve 5 numara ile 12 numara sahneye çıktı. 

Yeniden 2.Kitap 2/3Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin