Saraydaki işlerle ilgilendim, yanımda Kuro ve Lisana ile gizlilikle Ateş kıtasına gidecektik. İçeriye girdikten sonra sarayı bulacak ve bu durumda iç işlerini değelendirecektik. Dünya sarayı oldukça iyi durumda olsa bile ateş sarayı hakkında hiç bir bilgiye sahip değil. Saray'ın kaba yerini bilsem bile içinde yaşayan yerlisi var mı yoksa hepsi yok mu edildi öğrenmek istiyordum.
-Kuro; Her şey çok iyi ilerliyor ama ateş sarayında insanlar varsa ve bizi sıcak karşılamazlarsa ?
-Uğur; Bunu zaman gösterecek.
-Lisana; Ateş kıtası demek ? Türüme nazaran zıt bir yer olduğu için asla gitmedim ama oldukça zengin olduklarını duymuştum.
-Uğur; Evet, hem demircilikte hemde simyada gelişmiş bir kıta yani doğal olarak zenginler ama düşününce dünya kıtasıda oldukça zengin.
-Kuro; Bir tek ahşap ve yıldırım kıtası fakir ve sıkıntılı durumda.
-Uğur; Dünya ağacı kendine geldiğinde bir çok şifalı bitki hızla büyüyecektir. Bu süreç biraz zaman alsa bile eninde sonunda diğerlerine karşı kaybetmeyecek ama yıldırım kıtası hakkında biraz kararsızım.
-Kuro; Yıldırım kıtasının ne tür bir avantajı olabilir ? Efsanelere göre en güçlü kıtaymış ama bir özelliği yok.
-Uğur; Yıldırım elemeneti çoğu yardımcı yolla uyuşmaz yani demircilik gibi şeylerle zenginleşemez ama dövüş sanatlarına daha çok yoğunlaşmalarına neden olur, bu yüzden daha güçlü olacaklar ve paralı asker gibi görevler alarak zenginleşecekler.
-Kuro; Peki Lisana sizin bölgenizin ne özelliği var ?
-Lisana; Aslında basit, su dünyası olarak sizden çok farklıyız. Simya yapamayız ama ilaç yapan bir çok su ustamız var. Bir çok deniz ürünü yetişir ve onları karıştırarak iksir yapımında ustayız. Ayrıca bir çok canavarın parçaları basit işlemlerle silahlara ve zırhlara dönüştürülebilir ama en değerli şeyleri düşünürsek su taşları, deniz incileri ve mercanlar.
-Uğur; Mercanlar ? Hangi türler yetişiyor ?
-Lisana; Kızıl mercan, gök kuşağı mercanı, mavi mercan ve cam mercan. Bir çok tür olsada bunlar en değerlisi.
-Uğur; Gök kuşağı mercanı ve cam mercan ? Bunlar bildiğim mercansa o zaman bir hazine içinde yüzüyorsunuz.
-Kuro; Çok değerliler mi ?
-Uğur; Demircilikte işe yaramaz ama simyada mercan tozları bir çok şeyde kullanılır. Gök kuşağı mercan ve cam mercan bir çok tarifte bulunması zor hazinelerdir. Mavi mercan ise oluşumlarda oldukça işe yarar bir malzemedir.
-Lisana; Küçüklüğümde sarayın mercan resiflerinde oynadığımı hatırlıyorum. Orada bir çok renkte mercan vardır, belki bir kaçı işine yarayabilir.
-Uğur; Gidince göreceğiz, bende merak ediyorum. Eğer gereken mercanları ve malzemeleri bulabilirsem güçlü bir silah yapabilirim. Mercanlar yan ürün olsa bile bazı deniz cevherleri değerlidir.
-Lisana; Ne arıyorsun ?
-Uğur; 50.000 yıllık bir deniz cevher taşı. Derin denizde doğal yollarla oluşur, koyu mavi bir rengi vardır ve oldukça ağırdır. Küçük bir ceviz tanesi büyüklüğünde olanlar bile 25 kg gibi bir ağırlığa sahiptir.
-Lisana; Ah.. soğuk yapı taşı. Oldukça ağır ve sağlam olduğu için zengin şehir lordları evlerini o taşlarla yapıyor.
-Uğur; Ne !!!!!! Saçmalık, bu doğal hazineye hakarettir.
-Lisana; Çok değerli mi ?
-Uğur; Bir külçe büyüklüğündeki metalle bir usta alemi silah yapabilirim. Üstün kaliteli ise büyük usta aşama silah yapmak bile mümkün hatta zırh bile yapılabilir ama ağır olacağı için kullanımı zordur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeniden 2.Kitap 2/3
FantasiUğur Kayra, yükselerek orta evrene gitmiştir fakat işler hiç beklediği gibi gitmez. Tamamen yabancı ve tehlikeli bir yerde güçlenerek bu yerden kurtulmak, Sonia'yı kurtardıktan sonra dağıldığı aile üyeleri ile buluşmak için çabalamaktadır. Kapak Res...