Avtalen

374 17 3
                                    

MM: Og Martinus.... sa han gråtkvalt og boren sin...

L: Jeg burde nå... mumlet jeg stille, når jeg skjønte han søkte etter alenetid med broren sin.

MM: Du trenger ikke... sa han, uten å flytte blikket sitt fra Martinus.
L: Hvordan kan du være snill mot meg.. Når jeg har såret deg mange ganger før..? sa jeg opprørt.

MM: Alle gjør feil.. Jeg har såret deg før jeg også.. vi er en måte skuls.. mumlet han, og ga meg et skjevt smil.

L: Men det jeg har gjort, er mye verre! Du k... Marcus satte seg med på stenge-kanten, og så på meg med et oppgitt blikk.
MM: Bare vær stille akkurat nå.. Vi kan snakke om det senere. Men akkurat nå, jeg tenke Martinus. Jeg nikket til svar, og satte meg ned ved siden av han.

Etter en stund, merket jeg at Marcus gled sakte med mot Martinus. Han hadde øynene lukket, så han sov sikkert.

Etter å ha beundret han en stund (😂), reiste jeg meg sakte opp av senga, og gikk mot døra.

MM: Tror du det går bra med han? spurte Marcus plutselig. Jeg skvatt til, og snudde meg mot han. Han hadde tydeligvis kviknet til med en gang jeg hadde reist meg (noe som jeg aldri hadde klart, siden jeg sover som en stein😂).

L: Ja, jeg lover... Marcus så trøtt og usikkert på meg.
L: Hva om vi inngår en avtale...?
MM: Spørs hva det er.. mumlet han irritert tilbake.

L: La oss si.. Hvis han klarer seg, glemmer vi alt det dumme som har skjedd mellom oss, og fortsetter som vi var før.. Hvis du vil da... Men hvis han.. Ikke klarer seg.... Da flytter jeg tilbake til Oslo, sånn at du kan slippe å se meg mer...

MM: Ok? Men du trenger jo ikke å flytte da... sukket han.
L: Marcus! Alle vet at dette er min skyld! Hvis jeg ikke hadde flyttet til Trofors, hadde dette aldri skjedd! Da hadde han ik...

MM: Det var jeg som kjeftet han! Det er min skyld! avbrøt han meg. Han la hodet i hendene sine, og bare lå der. Jeg hørte noen små hulk, så jeg gikk bort til han.

L: Han klarer seg.... Jeg kan vedde livet mitt det! sa jeg, og strøk han på ryggen. Egentlig så er jeg allerede død.. Siden ja, jeg vedda jo med meg selv😂

MM: Du vet at jeg elsker deg?

{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}{•}

//Kommenter og Vote for mer//

Jeg vet ikke om det kommer mange deler etter denne.. Og med det, mener jeg ikke at jeg skal slutte, men jeg skal til syden siste skoledag.. ✌️🐪

jeg vet ikke om jeg får oppdatert mye.. Men etter jeg har kommet hjem, lover jeg! 😱😱🍍

Er det sant?!Where stories live. Discover now