Del 104

375 27 5
                                    

Selvom jeg ikke hadde snakket med han over en uke...
Martinus pov
Marcus banket så sinnsykt hardt og lenge på døra mi, men jeg orker ikke å snakke med han. Jeg vet at det er skole i morgen, men jeg har snakket med pappa, og jeg har overtalt han at jeg skal være hjemme i morgen. Eller rettere sagt, å skulke. Pappa liker egentlig ikke at jeg gjør det, men jeg har alltid et "triks i ermet"😂.

Nok om det.. Marcus var utrolig irriterende akkurat nå.. Så jeg bestemte meg for å åpne døra. Jeg gikk sakte mot døra, og låste den opp. Jeg løp bort i senga, og latet som at jeg sov. Det ble helt stille utenfor døra. Jeg åpnet øynene mine litt, sånn at jeg kunne se på Marcus, uten at han kunne se at jeg var våken.

Til slutt dro Marcus ned dørhåndtaket, og åpnet døra. Jeg hørte at han hysjet på noe, eller noen. Han gikk inn døra, og bare sto der.
MM: Martinus.. Jeg vet du er våken.. Hvem ellers skulle ha låst opp døra? Ahhh.. Så dum jeg er.. Jeg åpnet øynene, og Marcus kom mot meg. Han satte seg på sengekanten.
MM: Snakk til meg.. Vær snill.. Jeg sendte han et usikkert blikk, og ristet på hodet.
MM: Martinus! Jeg savner deg sånn! Skjønner du ikke det? Jeg bestemte meg for å si noe til han, og jeg så at Marcus så det. Fordi han sperret opp øynene, og smilte stort til meg. Jeg smilte usikkert tilbake. Jeg åpnet munnen, klar for å si noe. Plutselig hørte jeg noen nyse. Jeg flyttet blikket mitt rakst mot døråpningen.
T: Hva gjør hun her?! freste jeg. Line tok et skremt skritt bakover. Marcus skvatt, og snudde seg fort mot Line.

Han og Line vekslet noen blikk.
T: ut! Det var det første jeg hadde sagt foran Marcus, på en uke. Marcus snudde seg mot meg, med et smil om munnen.
MM: Endelig sa du noe.. Men det var ikke akkurat det vakreste.. Han begynte å le, men sluttet med en gang, når han så at jeg ikke gjorde det.
MM: Unnskyld.. Line gikk ut av rommet, og sikkert inn på Marcus sitt. Marcus reiste opp, men jeg dro han ned igjen. Han smilte bare enda mer. Jeg trakk han inn i en klem, men den varte i mindre enn ett sekund...

//Kommenter og Vote for mer//
Tror dere Marcus og Martinus blir venner igjen?💛 Fine kommentarer=ny del💛💛

Er det sant?!Where stories live. Discover now