Vanessa Gale

1.4K 103 109
                                    

SØNDAG 20:00

Jeg ligger på sofaen og ser på telefonen mens det står på en kjedelig hockeykamp på TV. Det er ikke jeg som ser på den, men det skjønte sikkert de fleste.
Neida, det er Adam og Tarick som sitter i stua mi og får med seg kampen hjemme hos meg fordi de tydeligvis ikke har den kanalen den går på.

"Kan vi skru over nå?" Spør jeg surt.

"Nei." Sier de begge i kor og følger godt med på skjermen.

"Duster..." mumler jeg og ser tilbake på telefonen.

"Hvorfor kan han ikke bare ta den med seg opp??" Mumler Tarick irritert over kampen.

"Fordi folk som driver med sport er dumme." Svarer jeg bare for å irritere han. Han gir meg et stygt blikk. Jeg himler med øynene og ser tilbake på telefonen.

"Jævla pauser..." sier Adam og strekker seg etter ølboksen som står på bordet.

"Hva snakker du om?? Det er jo det mest interessante som har vært på TV'en på en time nå!" Sier jeg og ser på han. Han slår meg på leggen og reiser seg opp.

"Har du noe mat?" Spør han og retter på buksa.

"Hva er det store kalde skapet på kjøkkenet til for?" Spør jeg og ser dumt på han.

"Og hvor ofte drar du på butikken for å kjøpe inn noe å ha i det skapet?" Spør han. Jeg ser dumt på han.

"Bare gå og finn noe, men ikke rør osten, det er ikke mye igjen av den." Svarer jeg og trekker et pledd over meg her jeg ligger.

"Tar osten jeg." Sier han bare og går.

"Nei! Det gjør du ikke." Svarer jeg høyt etter han.

"Too late." Svarer han fra kjøkkenet.

"Jævla tulling..." sier jeg surt tilbake.

"Tarick, vil du ha ost eller?" Roper Adam fra kjøkkenet med en ertende stemme rettet mot meg.

"Jaja, ta på mye!" Svarer han og gliser mot meg. Jeg viser han fingeren og drar halsen på genseren over haken og munnen på meg.

Jeg driver å snapper med Rebecca når jeg plutselig får en varsling fra Facebook. Jeg trykker på banneret øverst og kommer rett inn på varslingen. Det står at det er en venneforespørsel fra ei jente med navn Vanessa Gale. Jeg rynker brynet og klikker inn på profilen. Det står at vi har flere felles venner.

Blant annet Adam, Nicky, Tarick, Zander og resten av den gjengen. Caleb er også en av dem.

Adam kommer tilbake med et ostesmørbrød til han og Tarick. Han setter det fra seg på bordet og setter seg i sofaen ved føttene mine.

"Det er tomt for ost." Smiler han til meg.

"Du skal få kjøpe mer senere." Svarer jeg og biter på den ene lissen på genseren.

"Adam? Kjenner du noen med navn Vanessa Gale?" Spør jeg og ser på han. Han blir dønn stille og ser på Tarick. De gir hverandre et advarende blikk begge to.

"Uhm nei? Hvorfor lurer du på det?" Spør han og ser på meg igjen.

"Fordi hun sendte meg en venneforespørsel på Facebook, og det står at dere to og resten av gjengen er venner med henne." Svarer jeg og ser på bildet av henne.

Sminke mange steder i trynet, ikke fullt så mye som Cassandra. Langt lysebrunt hår og knall blå øyne.

"Uhm nei. Kjenner henne ikke." De begge tar plutselig opp telefonen. Jeg kan så vist se skjermen til Adam herfra og ser at han går inn på Facebook. Det virker som han søker opp denne Vanessa jenta og skal til å slette henne som venn. Jeg har en følelse av at Tarick gjør det samme.

"Hvorfor er du venner med en du ikke kjenner?" Spør jeg mens jeg ser på bilder av henne nedover feeden hennes.

"Er det ikke vanlig at man har Facebookvenner som man ikke kjenner nå til dags?" Spør han.

"Joa, men det er rart når dere alle er venner med henne." Jeg ser på han. Jeg merker at det er noe han vet som jeg ikke skal finne ut. Og det irriterer meg. Men jeg venter med å snakke om det til Tarick ikke er i nærheten.

Jeg kan se det herfra på telefonen til Adam at han går inn på felles-samtalen mellom hele gjengen. Jeg har en stor følelse av at han nå ber alle om å slette den Vanessa jenta fra Facebook.

Så jeg prøver meg frem med å si noe som han kanskje reagerer på.

"Tror jeg skal akseptere jeg. Hun så litt grei ut liksom." Sier jeg og ser på skjermen. Adam og Tarick ser brått på meg.

Jeg har ikke akseptert ennå, jeg vil bare høre hva de sier til det.

"Uhm Kendall, du vet, ikke alle er greie bare fordi de ser greie ut da." Sier Tarick og ser på meg. Jeg møter blikket hans.

"Samma det da. Hvis hun er ute etter nudes sletter jeg henne bare. No problemo." Jeg trykker meg ut av profilen hennes. Men det virker som gutta trodde jeg nettopp trykket godta på forespørselen, selv om jeg ikke har svart på den ennå.

"Du godtok ikke?" Spør Adam med en litt bekymret mine.

"Uhm jo? Hva er problemet?" Lyver jeg og ser på han.

"Du trenger jo ikke være venner med henne på Facebook da. Siden du ikke kjenner henne liksom."

"Men var det ikke det du nettopp sa? At det er vanlig å være venner med folk man ikke kjenner på sosiale medier nå til dags?"

De blir stille begge to. Det er nesten litt gøy. Men jeg kommer til å snakke ordentlig med Adam om dette så fort Tarick er ute av huset.

"Pausen er over," sier Tarick og skrur opp volumet på TV'en. Det virker som de begge er glade for at de fant noe som kunne dra dem ut av denne samtalen. Men jeg er ikke på langt nær ferdig.

Jeg har en stygg følelse av at denne Vanessa Gale jenta er en tidligere kjæreste av Adam. Og som vi alle vet, har ikke jeg de beste forholdene med ekskjærestene hans.

-----------

Damn fikk skrevet et kapittel på toget. Har ikke annet å gjøre:(

Q: Use your brains, hvem tror dere denne Vanessa Gale er??? Use your kul fantasi:)

PRETEND, THE LAST CHANCENơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ