For et humør

1.2K 92 94
                                    

"DØH!!" roper plutselig Caleb høyt under frokosten og slår håndflaten i bordet så alle skvetter. Dessverre holdt jeg på å svelge feil da jeg skvatt fordi jeg satt og drakk juice.

"Er det noen grunn til at du ga alle hjerteinfarkt?" spør Kim og setter fra seg glasset sitt. Hun skvatt selv så litt av juicen hennes hoppa over kanten på glasset. Så nå sitter hun og tørker juice av hånda si.

"Jeg tror jeg akkurat fant en greie vi kan gjøre i dag." sier Caleb mens han ser på telefonen sin.

"Hva da?" spør jeg og strekker meg etter mer bacon. Det er overraskende nok ikke tomt ennå, med tanke på hvor mange sultne ulver det sitter her.

"Nå er det ferie sant, de har åpnet et sånt marked eller noe like borti her. Det skal visstnok være jævlig bra. Og det er fra i dag til i morgen." svarer han og ser på oss.

"Ååå jeg har sett det på Facebook. De selger alle slags kule greier fra alle kulturer omtrent." svarer Emely og ser begeistret på han. Han nikker.

"Men da har vi jo noe å gjøre i dag da." sier Zander fornøyd. Det virker som de fleste er fornøyde med det.

"Jeg vet i hvert fall at de selger sånne risboller. Og det må jeg smake på. For de skal tydeligvis være hellig gode." sier Kim og ser på meg.

"Ååå ja, de så så gode ut." svarer jeg og får nesten vann i munnen av tanken.

"Risboller?" spør Caleb og ser rart på oss.

"Ja, på det markedet selger de sånne puffa risboller med sjokolade, karamell og nøtter. De så bare dødlig gode ut da vi så det på Facebook." svarer jeg og smiler. Kim sitter og dåner seg bort når hun tenker på det bildet vi så av de bollene.

"Javel, da får dere gå på risbolle-jakt. Så får vi andre oppføre oss normalt." svarer han.

"Å kom igjen Caleb. Du skal smake på en." svarer jeg og ser på han.

"Hvorfor? Tenk om de smaker dritt?" svarer han.

"Det gjør de ikke."

"Hvordan vet du det? du har jo ikke smakt de." svarer han.

"Men de ser gode ut." svarer jeg bare og later som det er et godt argument. Han himler bare med øynene.

"Men da syns jeg gutta skal rydde av." Emely reiser seg. Det samme gjør resten av jentene like etter henne.

"Nei, ikke faen." svarer noen få av gutta.

"Hvis alle jentene er ute av kjøkkenet før gutta, må dere rydde." svarer Carly enkelt og greit.

"Men alle jentene er jo ikke ute av-"

Plutselig kjapper alle jentene seg ut av kjøkkenet. Caleb rakk ikke si ferdig den setningen før de tapte.

"Kos dere med ryddingen. Vi går opp og setter telefoner og bankkort på lading." svarer Kim med et vinnende smil.

"Hadde det bare vært så enkelt med bankkort så..." mumler Caleb mens de begynner å løfte ting av bordet.

Det hadde faen meg vært bra. Bare lade opp bankkortet liksom. En time på lading og POFF, hundre tusen kroner rett inn på kontoen.

*

"Hva burde jeg liksom ha på meg når vi går på markedet etterpå?" spør Rebecca og holder opp to singelter.

"Den hvite passer deg mye bedre enn den blå." svarer jeg bare mens jeg leter gjennom mine egne klær.

"Skal Adam gi deg BH'ene tilbake eller skal du låne en av meg?" spør hun og ser på meg.

"Jeg kan ikke låne BH av deg." svarer jeg og ser på henne.

"Hvorfor?" spør hun og legger singletene ned.

"Fordi du har store vannmeloner i forhold til de punkterte små greiene mine." svarer jeg med en negativ tone.

"Kom igjen Kendall. De er ikke så små. Husk at Adam er glad i fine pupper, og han liker dine. Så de kan ikke være så dårlige." svarer hun og leter rundt etter en shorts.

"Han har jo ikke noe valg. Enten må han klare seg med de små muggene mine, eller så må han gå tilbake til de førti tusen kiloene som Cassandra har i hver pupp." svarer jeg og roter rundt i bagen. Hun gliser litt.

"Herregud da, Adam har jo rotet til alt oppi her." sier jeg og leter rundt uten å finne noe av det jeg mener jeg tok med meg.

"Han tok sikkert litt mer enn bare BH'ene." ler hun.

"Kanskje han tok noen fine stringtruser også." fortsetter hun.

"Men det var dumt, for jeg trenger liksom truser." svarer jeg. Hun gliser litt.

"Vent! Vent, vent, vent. Jeg fant en!" sier jeg overbegeistret og tar opp en svart BH han tydeligvis ikke fant.

"Hvor lå den?" spør hun og ser på meg.

"Den lå i den lille lomma i lokket på kofferten." svarer jeg fornøyd.

"Brukte du ikke den dagen etter vi kom hit?" spør hun.

"Jo, men det skader ikke å bruke den en dag til. Så nøye gidder jeg ikke å være." svarer jeg og drar av med singleten for å få på meg BH'en. Jeg får den på meg og drar på meg den mørkegråe singleten igjen.

"Å den der er dritfin! Den passer bra til toppen!" sier Rebecca og peker desperat på shortsen jeg holder i.

"Denne?" spør jeg og holder shortsen litt høyere opp. Det er en helt vanlig grønn shorts. En avslappet grønnfarge som man også finner i alle de andre militærklærne mine. Bare at denne kun har en farge og ingen mønster. Rebecca nikker.

"Få den over stumpen så jeg får se." sier hun. Jeg reiser meg bare opp, drar av meg joggebuksa og får på meg shortsen.

"Null diskusjon. Behold den på." sier hun og leter videre etter noe å ha på selv.

"Du kan jo nesten ha på hva som helst da. Siden toppen er hvit." sier jeg og ser på henne mens jeg legger alle klærne i kofferten igjen.

"Sant. Jeg tror jeg tar en av de her." svarer hun og holder opp to shortser.

"Den eller den?" spør hun og ser på meg.

"Den." sier jeg og peker på den orginale blåe olashortsen. Hun legger den ferkenfargede til siden og drar på seg shortsen jeg pekte ut.

"Klare?" Carly titter inn.

"Oj, du fikk den over rumpa denne gangen." sier Carly og ser på Rebecca. Hun ler litt og knepper igjen knappen. Jeg får på meg de svarte og hvite Nike skoene mine og venter på at Rebecca skal få på seg sko før vi alle går ned.

Når vi kommer ned møter vi alle gutta som står klare allerde og har ventet på oss i hvert fall ti minutter.

"Hvordan ble dere ferdig så fort??" spør Rebecca og ser på dem forvirra.

"Vi rydder kjapt og bruker ikke førtifem timer på å finne en shorts." svarer Caleb og går ut døra sur.

For et humør.

"Da går vi!"

-----------

Whaaaat??!! På WattPad på telefon får jeg ikke sett den top 1000 teenfiction bøker lenger?? Føkk oppdateringer. Må inn på PC for å se det.

PRETEND, THE LAST CHANCEOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz