Smake på det først

1.3K 94 79
                                    

"Erre dama eller?" spør han ene og ser på meg med et ekkelt blikk. Jeg får øye på noen av gutta fra gjengen som legger merke til at noe skjer her ute. Så du kommer ut på terrassen. Jentene aner jeg ikke hvor er. 

"Erre en knekt nakke du snart får eller?" etterligner Adam han, bare en mye mer truende tone. 

"Wow, ro ned litt da pussy. Det er dama vi vil snakke med." sier han og peker på meg. Han holder i en grønn glassflaske med noe i. Han klarer å søle ut mye av det der han står og vingler. 

"Sjekk'a. Hun visste vi kom." sier han andre fyren og ser på meg. Jeg merker fort at øynene ligger litt lenger ned enn øynene mine. Jeg ser ned og merker at singleten har sklidd litt til siden så det ene brystet mitt synes. Jeg løfter bare hånden og trekker singleten over igjen. 

"Hva skjer her?" alle flytter blikket mot de andre gutta som nettopp kom og stiller seg ved meg og Adam. De ser ikke akkurat noe blidere ut enn Adam. 

"Wooah, jenta har mange typer jo." sier den ene karen som eier litt skjegg på haka. 

"Hypp på noen til? Du vet, noen med litt mer erfaring." sier han og ser på meg med det ekle blikket igjen. Han holder seg også hardt over ballene mens han sier det. 

"Nei takk. Har aldri hatt noen sans for de rynkete." svarer jeg bare. 

"Rynkete? Hahah, hvor gamle tror du vi er?" spør han og ler.

"Ikke en dag over førti-fem." svarer jeg og smiler.

"Eh, jeg er førti-en." svarer han og virker som han ikke skjønte den. 

De to siste karene kommer bort de også. 

"Hallo, nå må vi få båten på vannet igjen, vi har den greia å rekke. Og-" de tredje fyren får øye på meg.

"Holy fuck, det der var noen skikkelig saker da." sier han og plutselig ligger hånda hans over ballene også. 

"Skal vi ta henne med?" spør han kompisen sin og smiler.

"Æsj, hvorfor skal jeg bli med dere?" spør jeg bare. Adam ser plutselig på meg. Som om han tror jeg er redd de karene der eller noe. 

"Hallo, sjekk da. Fire karer med mye mer erfaring enn disse pussyene her." sier en av dem og ser på Adam og de. 

"Hvorfor skulle jeg ville bli med fire kåte gamle gubber i en liten båt når jeg kan være der inne hvor det ikke er kåte gamle gubber?" spør jeg og peker på huset når jeg nevner det. 

"Og uansett, vi er for gode for kåte gamle gubber." plutselig står alle jentene her også. Det var Kim som tok seg av den kommentaren. 

"Enda flere!" roper en av karene.

"Okei, jeg er ferdig med det her ass." sier Adam irritert. Jeg merker at han skal til å gå bort og banke dem. 

"Skjerp deg da." sier jeg bare og dytter han tilbake. Han ser bare forvirra på meg. 

Kim går bort til dem og stiller seg mellom to av dem. Hun lener albuene på en skulder hver av dem og smiler.

"Hva skal til for at vi skal bli med dere mon tro?" spør hun og gir dem begge et blikk. 

"Vi kan vise frem redskapet!" sier han ene skikkelig stolt. 

"Neeei, ingen vil se gamle pølser som har ligget bakerst i kjøleskapet i flere uker. De blir så rynkete og lukter vondt. Så ender det opp med at vi bare må kaste dem." sier Kim og lager et surt fjes når hun tenker på gamle pølser. 

"Men, dere smaker vel på de først? Liksom, for å vite om de er dugelige ennå?" spør han ene litt truffet.

"Njaaa. Egentlig ikke. Når de begynner å bli over førti så er det rett i søpla liksom." svarer hun og klapper han broderlig på skulderen. 

"Men uansett... tenk hvor kult det hadde vært å bare sjekka inn på nærmeste hotell med disse her da." fortsetter jeg med samme tone og humor som Kim. 

"Det blir jo bare en ferie vi aldri vil glemme. Blir det ikke?" spør jeg og legger albuen min lenende på skulderen til han ene. 

"Det hadde det ass." sier han og får et dirty blikk i fjeset og ser på meg. 

"Vi hadde faen meg dratt det helt ut." 

"Okei, kan jeg banke dem nå?" spør Adam irritert. 

"Igjen Adam, skjerp deg!" sier jeg til han. Han ser bare forvirra ut. 

"Men... hva vil konene deres si??" spør Kim og lager et tenkende uttrykk. 

"Oj, jeg tror ikke jeg husket å si ifra at jeg dro ass." sier han ene og ser på de andre karene. 

"Hva? Så kona di tror du ligger i senga og sover akkurat nå? Hva med om hun tror du har vært på bordell??" spør Kim og later som hun er sjokkert.

"Oj faen ass. Best å fortelle det." sier han og tar opp telefonen.

"Eller, så kan du droppe å fortelle det." sier jeg og tar telefonen ut av hånda hans. 

"Ikke fortell meg at hun er mannen i huset?" spør jeg og ser på han. 

Fy faen så gøy dette er.

Dumme gamle menn.

"Eh nei." svarer han usikkert. 

"Du er mannen i huset. Du kan komme hjem når du vil." sier jeg med en motiverende stemme.

"Du har rett!" sier han og tramper med foten.

"Du bestemmer når dere skal ligge. Du bestemmer når middagen skal være klar." fortsetter jeg.

"Og HVA dere skal ha til middag!" fortsetter Kim enda mer motiverende.

"Dere har så jævlig rett!" roper han og tramper med foten igjen. De fire karene virker motiverte alle sammen. 

Faen som jeg ler.

"Og vi bestemmer alt!" kommer det fra han siste duden. 

"Ja, kom igjen, nå tar vi med oss disse, også drar vi til hytta og blir der resten av uka!" de tar plutselig tak i håndleddene våre. Slapt men tak. Jeg ser på Adam med et oppgitt smil.

"Kan jeg banke dem nå??" spør han surt. 

"Kjør på." svarer jeg bare. 

"Takk skal du ha." alle gutta går til angrep på de fire fulle karene. Vi jentene trekker oss bare tilbake og går inn i huset igjen og setter oss i stua foran TV'en. Nå som vi endelig har mulighet til å se noe annet enn sport, er det bare å skru over kanalen. 

-----------

Så det var noen som lurte på om det kom mer i dag. Ja, det gjorde det. Her er det siste som kommer i dag. (Tror jeg. Idk om jeg gidder å skrive mer etterpå.)

PRETEND, THE LAST CHANCEOù les histoires vivent. Découvrez maintenant