23:00
"Da er du ferdig for dagen." Jeg ser på Isabelle som står og ser fornøyd på meg fordi jeg ble igjen på jobben sent i dag. Vaskedamen som egentlig pleier å være her etter stengetid fikk en hastetelefon og måtte av gårde til hjemlandet sitt av en eller annen grunn. Så hun får ikke vasket her på en uke. Derfor sa jeg at jeg kunne bli igjen og hjelpe Isabelle med det. Og hun ble evig takknemlig.
Så lenge Jace vasker i morgen...
"Du aner ikke hvor stor pris jeg setter på at du hjalp meg i dag." sier hun og ser på den skinnende rene kafèen foran oss.
"Næh det går bra. Det tok oss bare to timer." svarer jeg og smiler til henne.
"Jeg skal sørge for at du får lønn for det da." svarer hun for å forsikre meg. Jeg nikker bare.
"Du får med deg Jace i morgen, sant?" spør jeg på tull og ler litt.
"Å jada. Han skal få vakse både tak og vegger." ler hun og blunker til meg. Jeg ler selv.
"Skrubbe toalettene også..." fortsetter hun med en humrende tone.
"Bare å sette av en hel dag med vasking på han." fortsetter jeg.
"Uten ekstra lønn også?" spør hun meg. Jeg ler og nikker.
"Da har vi en deal." sier hun på tull. Vi begge smiler og ler litt. Det er alltids greit å avslutte en lang dag med litt latter. Da føles det bedre å legge seg til sengs i kveld.
"Og jeg vet at du har skole i morgen, så jeg skulle egentlig ha tenkt ut det der litt bedre." sier hun og tenker seg om.
"Å nei bare slapp av. Jeg legger meg ikke så tidlig. Jeg skal klare meg fint i morgen." smiler til henne. Hun senker skuldrene.
"Så bra. Jeg vil ikke akkurat stå i veien for at du får lite søvn før du skal på skolen heller." svarer hun meg. Etter tonen å bedømme var hun litt engstelig for å holde meg igjen her etter kafèen stengte, men det går helt fint.
"Så vi mangler ingenting nå?" spør jeg og ser på henne.
"Bare å tørke over benkene på kjøkkenet og gå ut med søpla, men det kan jeg fikse selv. Bare dra hjem og kom deg i seng du."
"Neida det går helt fint. Jeg kan gjøre en av tingene jeg, så kommer du deg hjem før midnatt du også." foreslår jeg. Hun legger hodet litt på skrå og sukker smilende.
"Du gjør virkelig godt inntrykk Kendall." sier hun nesten stolt.
"Det er sånne som deg som er verdt å ansette." smiler hun.
Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg har blitt sparket...
"Hvis du stikker ut med søpla, så gjør jeg meg ferdig på kjøkkenet. Du kan bare dra hjem når du har kastet den." sier hun og vinker meg ut døra. Jeg går bort og tar med meg to svarte søppelsekker og tar de med ut.
"Hade da!" roper hun etter meg. Jeg nikker.
"Hade!" svarer jeg tilbake før døra lukkes automatisk bak meg. Jeg går rundt hele bygget med de to søppelsekkene for å komme meg til containeren bak kafèen. Når jeg kommer frem setter jeg fra meg søppelsekkene og drar opp telefonen. Skrur på lommelukten på den og lyser på containeren så jeg kan åpne den uten å være blind.
Det er bekmørkt ute. Det er gatelys lenger unna, bortover veien, men det lyset når ikke helt hit. Jeg får opp toppen på containeren og går bort og plukker opp en av sekkene, hiver den inni og tar den andre like etter. Så lukker jeg igjen og trekker pusten etter tre sekunder.
YOU ARE READING
PRETEND, THE LAST CHANCE
Teen FictionNB: Dette er bok 3 av serien PRETEND, så hadde lest de to første først for å i det hele tatt skjønne noe:) Alt begynner igjen etter nyttår. Kontakten mellom Kendall og Adam har ikke gitt lyd fra seg siden den siste krangelen. Kendall, som fortsatt g...