11:47
Selvfølgelig skulle Adam jukse når det kom til førstemann ned trappa. Han la meg bare pent og forsiktig på gulvet rett foran trappa så jeg ble senket og han løp ned trappa. Så man kan vel si at jeg er passe sur nå. Heldigvis var han litt grei og sa at han kunne hjelpe meg med frokosten som en liten trøstepremie.
Skulle likt å visst hva jeg kan vinne over han i.
"Skal du ha stekt på begge sider?" Adam ser på meg mens han holder på med eggene som steker i stekepanna.
"Steker du de på begge sider??" Spør jeg og ser rart på han.
"Eh ja. Gjør ikke du?" Spør han og ser rart på meg tilbake.
"Nei?" Svarer jeg bare. Han trekker bare på skuldrene og legger det ene stekte egget over på en brødskive.
"Steker du bacon også?" Spør jeg og tar juicen ut av kjøleskapet.
"Det er ferdig alt. Det er i den skålen på bordet." Svarer han lett og peker på skålen på bordet med stekespaden.
"Oja, daså." Svarer jeg bare. Jeg går bort til han og tar med meg asjetten min bort til bordet. Thunder står og spiser av maten sin selv og ser fornøyd ut som vanlig. Jeg setter meg bare og ser på at Adam legger det siste egget over på en brødskive. Han skrur av varmen og flytter stekepannen over på en kald plate før han kommer bort og setter seg ovenfor meg. Han legger telefonen sin ved siden av seg og begynner å grabbe til seg bacon. Han rekker meg skålen med bacon etterpå så jeg får tatt også. Mens jeg sitter og legger strimlene oppå egget mitt ser jeg at det popper inn snapper på telefonen hans. Alle fra samme person. Adam sitter bare og tygger maten mens han ser oppgitt på telefonen som aldri klapper igjen. Jeg skimter forbokstaven på personen han får snapper av. Alle begynner med en C. Og da er det bare å tenke seg hva resten av navnet er.
Cassandra.
"Trodde hun hatet deg over alt på jord nå jeg." Sier jeg og setter fra meg skålen på bordet.
"Trodde jeg også." Svarer han med mat i munnen. Til slutt blir telefonen stille og han sitter igjen med tjuetre uåpnede snapper. Så kommer det inn en siste fra Nicky til slutt.
Adam plukker opp telefonen og begynner å åpne alle fra Cassandra.
"Hva er det hun vil nå?" Spør jeg og hiver innpå en bit av maten.
"Uhm... Masse angående at hun tilgir meg, og at hun kommer innom senere i dag. Og masse dritt." Svarer han mens han tygger.
"Og hva svarer du til det?" Spør jeg og biter litt på gaffelen jeg holder i. Adam peker bare kameralinsen mot meg og like etter hører jeg den lyden som vil si at han tar et bilde.
"Du tok bilde av meg nå mens jeg ser ut som en kråke på en dårlig dag?" Spør jeg. Han sender snappen og nikker.
"Er ingen stor forskjell fra hvordan du vanligvis ser ut da." Svarer han ertende og smiler mens han ser på telefonen sin.
"Fy faen takk for den." Svarer jeg og gir han fingeren. Han bare gliser. Vi blir sittende stille en stund. Adam sitter på telefonen mens jeg sitter her og spiser mens telefonen min ligger stille på kjøkkenbenken.
"Hva var det du fikk fra Nicky da?" Spør jeg for å fylle det stille tomrommet.
"Han hadde bare glemt bankkortet sitt hjemme hos meg. Så han kommer og henter det." Svarer han.
"Og han er våken nå? Hva faen?" Sier jeg spørrende. Adam ser på meg like overrasket.
"Jeg vet, han er liksom aldri våken så tidlig på lørdager." Adam tar enda et bilde av meg og skriver et eller annet kort før han sender det til Nicky.
"Du kan liksom ikke vise meg bilde så vi eventuelt kan ta et nytt hvis jeg ser jævlig stygg ut på det da?" Spør jeg dumt.
"Men herregud da Kendall, det hjelper ikke å ta et nytt bilde, det er jo sånn du ser ut!" Han gliser igjen. Jeg viser han fingeren igjen. Det kommer inn svar fra Nicky. Adam gliser litt før han snur telefonen og viser meg skjermen. Det er et bilde av Nicky blid som ei sol med teksten Hei Kennyyyyy!
Like etter kommer inn et nytt bilde fra han hvor det står Har du endelig fått deg baller og tatt tilbake Kenny nååå??
Jeg ler bare av den siste og ser på Adam.
"Der fikk du den." Ler jeg. Nå er det Adam som viser meg fingeren. Han svarer Nicky og legger telefonen på bordet igjen.
Plutselig skvetter vi begge smått når telefonen plutselig får inn en foss av snapper fra Cassandra. Hun må ha åpnet bildet av meg og hodet hennes begynte sikkert å koke opp med en gang.
"Men fy faen da." Sier Adam og plukker opp telefonen.
"Trettisju snapper." Sier han helt sjokkert.
"Trettiåtte... Trettini... Førti..." Han sitter der med øynene sperret opp.
"Vent til hun stopper med å åpne, hvis ikke kan telefonen din klikke." Han ser dumt på meg.
"Jeg vet det Kendall." Jeg løfter bare hendene overgivende og fortsetter å spise. Når telefonen til Adam endelig blir stille begynner han å åpne. Han smiler og gliser mot telefonen sin og begynner å lese opp mye av det hun skriver.
"Hva er det du gjør med det kreket der??" Begynner han.
"Hun er overhode ikke bra for deg..."
"Hun bruker deg bare for å se bra ut."
"Du kan faen ikke være seriøs nå!"
Han sitter bare og ler mens han ser på resten av snappene.
"Jeg tror jeg nettopp fikk Cassandra til å hate deg enda mer." Ler han og blir endelig ferdig med å se på alle de desperate og sinte snappene hennes.
"Wow, det betyr mye at du gjør sånne ting assa. Får folk til å hate meg mer enn de allerede gjør. Du er så kjærlig." Sier jeg sarkastisk og drikker opp resten av juicen jeg hadde i glasset. Han gir meg en tommel opp.
"Hva skal du svare?" Spør jeg og setter fra meg glasset. Han snur skjermen og viser meg hva han skrev.
*Hvilken del av måneden er du på nå?* skrev han. Jeg ler litt.
"Jeg trodde hun hadde mensen på heltid jeg." Svarer jeg og trekker litt på skuldrene. Thunder kommer bort og setter seg ved siden av Adam. Adam tar opp en baconbit fra asjetten sin og gir den til han.
"Jeg tror hun har det fortsatt." Svarer han og sender snappen. Han legger fra seg telefonen. Rett etterpå kommer det inn en snapp fra henne, men denne gangen setter Adam bare telefonen på flymodus og driter i henne.
"Er det mer juice i kjøleskapet?"
-----------
Følte for å legge ut en til, eheheh.
CZYTASZ
PRETEND, THE LAST CHANCE
Dla nastolatkówNB: Dette er bok 3 av serien PRETEND, så hadde lest de to første først for å i det hele tatt skjønne noe:) Alt begynner igjen etter nyttår. Kontakten mellom Kendall og Adam har ikke gitt lyd fra seg siden den siste krangelen. Kendall, som fortsatt g...