Irriterende vekkerklokke

1.2K 83 167
                                    

MANDAG

Jeg tror jeg akkurat har nådd den fasen i livet hvor jeg dør av trøtthet.

Rammer det alle?

Jeg kommer meg ikke opp av senga engang. Alarmen på telefonen ringer og blinker hull i hodet på meg.

Når jeg skulle skru av alarmen i sta, klarte jeg heller å komme borti telefonen så den falt i gulvet. Nå ligger den ennå på gulvet, et sted jeg ikke kan nå uten å måtte gå ut av senga.

Så den ligger ennå å plinger og blinker. Thunder hopper ut av senga og går bort og legger seg i sofaen under vinduet med ansiktet vendt vekk fra telefonen. Jeg sukker høyt og drar meg selv ut av senga bare for å få skrudd av telefonen.

Til slutt får jeg skrudd den av. Jeg legger telefonen tilbake på nattbordet og snur meg om i senga og legger meg igjen. Jeg lukker øynene og legger meg godt til rette. Dyna legger jeg godt over meg og jeg krummer meg sammen under den.

"Opp og stå Tornerose! Skolen som du er så glad i begynner!" plutselig kommer Adam hoppende gjennom vinduet, av alle ting.

"Nei! Dra deg ut!!" jeg tar kjapt tak i puta og kaster den i trynet på han. Han hiver den bare på senga mi igjen.

"Opp med deg." sier han og drar meg i beina til jeg ligger på gulvet.

"Kan du ikke bare gå?" spør jeg surt. Jeg dro med meg dyna ned og krøller den ove rmeg her jeg ligger på gulvet.

"Joa, så fort jeg får med meg deg også." smiler han.

"Gå ut samme vei som du kom, dra til skolen i den stygge dyre bilen din og la meg ligge her i dag." mumler jeg under dyna. Den blir plutselig nappet av meg. Han kaster den på senga og blir stående og se på meg.

"Det regner som et helvete i dag. Kle deg godt." sier han med smilet sitt.

"Jeg sier det igjen... dra deg ut." svarer jeg bare. Han gliser kort før han rister det kalde våte håret sitt over meg.

"Nei! Slutt!" jeg spreller meg opp på beina og ser surt på han.

"Så? Skal du gå i bare trusa til skolen eller skal jeg la deg kle på deg først?" spør han og ser nedover kroppen min.

"For jeg har ikke noe imot denne stilen." sier han med et halvt dirty smil. Han himler bare med øynene og går bort til klesskapet.

"Hva? Alle har jo vært nakne før." sier han og smiler mens han ser på meg.

"Men ingen går nakne på skolen." svarer jeg han og drar med meg en enkel hullete jeans og en hettegenser fra skapet.

"Sokker..." sier han kort. Jeg stopper opp, grabber med meg et par ankelsokker og tar det med meg inn på badet. Adam kommer etter, men ettersom han var så teit og dro meg ut av senga, smeller jeg døra i trynet på han før han rekker å komme inn.

Fortjent.

"Du er gretten." hører jeg han bare si fra andre siden av døra.

"Og du er irriterende."

*

"HOLD KJEFT DA!! Dere er verre enn noen sultne hyener!" alle ser på Nicky. Han står der forbanna for at folk prater så mye når han skal informere om dagens gym.

"Du har jo ikke bedt oss være stille før nå." svarer jeg høyt.

"Kjeft du også Gamino. Du blir igjen i en halvtime for å gjøre push-ups uten pauser." svarer han og svinger rundt med en fløyte.

"Du er heldig hvis du får meg til å gjøre èn." svarer jeg utfordrende.

"Bare vent du." sier han og peker advarende på meg. Jeg ser bare surt på han. Nicky er den som tar oppropet denne gangen. Han går gjennom listen, sier alles navn, både for og etternavn som han ofte gjør når han roper opp.

Når han kommer til mitt navn på listen er det ikke akkurat Kendall som blir sagt.

"Shitkid Gamino." sier han og ser dølt på meg.

"Det er ikke sånn man uttaler det." svarer jeg bare.

"Der var du ja. Jeg uttaler aldri ting feil." smiler han og fortsetter.

Etter at alle navn har blitt ropt opp er jeg allerede sliten og gutta begynner å snakke om hva vi skal gjøre i gymmen. Det er snakk om badminton. Noe som jeg faktisk ikke blir så forferdelig sliten av. Jeg liker det faktisk, fordi jeg ikke ser på det som trening.

"Selv om det er en teit sport må vi fortsatt gjennom det for å komme opp gjennom kompetansemålene." sier Nicky i en negativ tone og vifter fortsatt med fløyta.

"Vi setter opp nett, så får fire og fire gå på hvert nett. Bare finn en å være på lag med så setter vi dere opp til kamp." sier Zander og gir tegn til at alle skal gå ut på gulvet.

"Skal vi ordne nettene?" spør Adam han.

"Eh ja. Gjør det. Så fikser vi det her." svarer han. Adam og Tarick går bort og finner frem nett og stolper mens folk begynner å finne seg partnere.

"Kendall." jeg snur meg og ser på Kim. Carly gikk med Emely, så det er like så greit. Vi blir stående og se på at Adam og Tarick setter opp nett.

"Hvis alle kan finne seg det de trenger så skal vi sette dere opp mot hverandre etterpå." fortsetter Zander. Alle går og finner seg det utstyret de trenger før vi stiller oss opp.

Zander går frem og tilbake og finner ut hvem som skal spille mot hvem. Han møter blikket mitt. Jeg prøver å gi han et truende blikk. For jeg blir farlig om han setter meg og Kim opp mot de to meggene i klassa. To barbiedukker med navn Tasha og Lilyan.

Han gir meg bare et ertende smil.

"Kim og Kendall mot Lilyan og Tasha." sier han og peker på oss alle. Han møter blikket mitt igjen. Nicky slipper en liten latter.

"Drep meg etterpå du." sier Zander lavt til meg før han gir meg et blunk.

Jeg skal ikke bare drepe deg. Jeg skal morderisere deg.

"Dere kan gå bort til det nettet der." sier han og peker.

------------

Rakk akkurat et kapittel før nettet døde for kvelden!

PRETEND, THE LAST CHANCEWo Geschichten leben. Entdecke jetzt