Three

205 9 1
                                    

Eindelijk was ik er. Hogwarts. Mijn moeder had me afgezet in Hogsmeade en me opgedragen om zelf naar Hogwarts te lopen. Ik vond het niet zo erg. Ik kon zo rustig de omgeving van Hogwarts verkennen. Het voelde meteen zo fijn. Zo vrij. Er werd niet gezegd wat ik moest doen of hoe slecht ik was. Niemand kende me hier en het was ook nog even de bedoeling dat geheim te houden. Hogwarts was niet zo ver weg van Hogsmeade. Ik opende de deuren van de hal en liep met mijn hutkoffer naar binnen. Wat was het prachtig. Het was druk op de gangen, logisch want het was zaterdag en het was bijna etenstijd. Ik keek om me heen en stapte op een meisje af dat me aardig leek. Ze was van Ravenclaw.

'Weet je misschien waar ik het kantoor van professor Dumbledore kan vinden?' vroeg ik beleefd.

Ze legde het me haarfijn uit. Ik bedankte haar en volgde de instructies. Helaas stond ik voor een dichte deur. Ik moest een wachtwoord hebben. Ik keek om me heen en zag heel toevallig Dumbledore net naar zijn kamer toelopen. Hij keek mij aan. Verbaasd, maar ik wist niet of hij me herkende.

'Ik ben nieuw hier op Hogwarts,' zei ik.

Dumbledore keek me aan.

'Kom maar mee. Zak met zuurtjes!'

De waterspuwer verdween en vormde een roltrap. Nerveus liep ik achter Dumbledore aan zijn kantoor binnen.

'Wat fantastisch!' zei ik opgewekt. 'Wat een geweldige kamer, professor.'

Dumbledore glimlachte.

'Ga zitten, meisje. Wat is je naam?'

Ik had een schuilnaam bedacht want ik wilde eerst weten of Dumbledore te vertrouwen was.

'Elena Richardson, professor Dumbledore,' zei ik terwijl ik ging zitten. 'Mijn ouders wilden eerst niet dat ik naar Hogwarts ging. Nu opeens wel.'

'Aha, een laatkomertje,' zei Dumbledore, maar hij had bedenkingen. Dat zag ik meteen. 'Heb je spullen?'

Ik knikte en wees naar de hutkoffer die naast me stond.

'Ik moet alleen weten in welke afdeling ik terecht moet komen, professor.'

Dumbledore knikte en pakte de oude Sorting Hat van een van de planken die zijn kantoor opvulde. Hij zette de hoed op mijn hoofd.

'Oef,' begon de Sorting Hat, 'een puur meisje met een zekere wil. Slytherin wordt verwacht, dat weet ze dondersgoed, maar nee meisje, jij bent een echte Gryffindor!'

'Goh, dat was anders dan...verwacht,' zei ik subtiel, terwijl ik verbluft de hoed teruggaf aan Dumbledore.

'Oh ja?' vroeg Dumbledore. 'Waarom?'

Ik wist dat liegen geen zin had, maar ik deed het toch. Ik moest zeker zijn van mijn plan.

'Mijn hele familie zat in Slytherin. Geen probleem natuurlijk, maar ik had gedacht dat ik ook wel in Slytherin zou komen. Gryffindor is natuurlijk ook helemaal geweldig. Ik klaag niet, professor.'

Dumbledore glimlachte.

'Je bent een bijzonder kind, Elena.'

Ik werd rood en glimlachte zwakjes.

'Zal ik je naar de common room brengen of kun je het alleen vinden, denk je?'

'Ik vind het wel, professor. Toch bedankt.'

Ik vond het niet fijn dat Dumbledore zijn blik niet van me afwende. Ik leek toch niet zoveel op mijn vader dat hij gelijk wist dat ik familie was?

Draco had me al een keer een uitgebreide beschrijving gegeven van Hogwarts en dus ook waar de common room van Gryffindor was. Op de zevende verdieping, maar helaas was daar ook weer een wachtwoord voor nodig. Ik wachtte geduldig af tot er iemand kwam. Uiteindelijk kwam er iemand uit. Ze had donkerblonde haren en zag er leergierig uit.

We found love right where we are ~ Voldermort's daughterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu