Ik kopieer dit verhaal van Quizlet, dus het is best veel werk. Dit verhaal heeft namelijk 145 hoofdstukken. Toch probeer ik zo nu en dan hoofdstukjes te posten, maar ik vergeet het vaak, dus het duurt wat langer soms. Sorry!
3 jaar later. Oktober.
Het duurde een tijdje voordat ik besefte waar ik was toen ik mijn ogen opende. Mijn buik zat geklemd in een arm. Ik streelde die arm om te weten wie het was. Harry. Pas toen herinnerde ik wat er gebeurd was. Harry en ik waren voor mijn verjaardag naar Hogsmeade gegaan, met toestemming van McGonagall. Ook mij verbaasde het nog steeds dat ze toestemming gaf, want in al die jaren is onze relatie niet echt verbeterd. Eens was het zelfs zo erg dat ik geschorst werd, maar dat zal ik nog wel vertellen. Misschien gaf ze toestemming omdat Harry bij me was of omdat ik ook iets leuks verdiende. Eerlijk gezegd wist ik het niet, maar het feit was dat we mochten gaan en dat we de avond van ons leven hadden. Harry had een romantisch diner geregeld in the Thee Broomsticks. We hadden heerlijk gegeten en ook redelijk wat gedronken. We waren beiden aangeschoten, maar soms hoorde dat erbij. Het was de allereerste keer en eerlijk gezegd vond ik het heel fijn om alles wat er om me heen gebeurde meer nuchter op te vangen dan normaal.
Harry kreunde. Ik draaide me om en merkte toen pas waar we waren; op de bank in de common room. Dat was waar ook, zo waren we in slaap gevallen.
Ik streelde Harry's arm en vroeg me af hoe laat het zou zijn. Het was licht in de common room, dus ik dacht al wel redelijk laat. Mijn hoofd draaide zich naar Harry. Ik glimlachte. Hij zag er zo lief en vredig uit. Ik gaf hem een teder zoentje op zijn lippen.
'Ik hou van je,' fluisterde ik, maar Harry sliep nog, dus hij zou me niet horen.
Ik deed mijn ogen nog even dicht, maar voordat ik het wist, hoorde ik een geeuw van Harry. Ik glimlachte.
'Eindelijk wakker?' vroeg ik.
Harry kietelde mijn buik en gaf me een kus in mijn hals.
'Jij hebt je aangeschoten vriendin niet naar huis moeten dragen, liefje,' grijnsde hij. 'Hoe laat is het?'
'Geen idee. Het is zondag toch?'
'Nee, jij was op zondag jarig, schatje. Het is vandaag maandag, wat betekent dat we vast te laat zijn voor de lessen.'
'Wat mij dus niets interesseert,' mompelde ik lachend.
'Nee, met alleen maar O's op je O.W.L lijst, zul jij er geen last van hebben dat je dit jaar niet gaat halen.'
Ik beet op mijn lip en glimlachte.
'Nee, dat klopt.'
Harry tilde mij van zijn schoot en we stonden op.
'Ik vind toch dat we naar de les moeten,' zei hij. 'Ga je opfrissen.'
'Zie ik er niet sexy uit?'grijnsde ik.
Mijn haar zat in de war en mijn kleding was gekreukeld.
'Jij ziet er altijd sexy uit, Elena.'
Harry gaf me een zoen en liep naar zijn slaapzaal om zichzelf op te frissen. We hadden al die jaren verkering gehad. Soms was het even uit gegaan door omstandigheden of door ruzies, maar verder bleven we trouw aan elkaar. Pas sinds dit jaar waren we ontzettend met elkaar bezig, dat we eigenlijk vonden dat we klaar waren om de liefde te bedrijven, maar we hadden er nog geen tijd voor gehad of een van ons had er even geen behoefte aan. Dat maakte eigenlijk ook niet zoveel uit. We waren nog jong en hadden alle tijd.
Tijdens het omkleden, bekeek ik mezelf nauwkeurig. Het gezicht van mijn vader was duidelijk in me terug te zien, maar ik merkte ook dat ik steeds minder op hem ging lijken. Ik vond mezelf mooi geworden. Mooier dan eerst. Mijn felgroene ogen waren duidelijk het opvallends van mijn gezicht en mijn donkerbruine haren zaten voor het eerst in tijden goed in vorm. Ik was niet dik, misschien zelfs aan de dunne kant, maar zolang Harry het goed vond, besloot ik er niets aan te veranderen. Snel deed ik een ander uniform aan en keek naar mijn linker onderarm. The Dark Mark. Ook ik moest eraan geloven. Het was lelijk, maar ik kon er niets tegen doen. Papa had mij de hele vakantie ingezet om mensen te straffen met zweepslagen en toen de vakantie voorbij was, kreeg ik dat lelijke teken als beloning voor mijn harde werk. Ik speelde nog altijd een grote act, maar als ik papa zag, begon hij steeds meer te denken dat ik bij hem hoorde en eerlijk gezegd, begon ik dat zelf ook te geloven. Ik had mensen geslagen, gemarteld en vernederd. Ik wist dat ik had beloofd het nooit meer te doen nadat ik Lucius had gestraft, maar papa gaf me geen keuze. Het moest. Ik had de eerstvolgende keer geweigerd, maar dat kwam me werkelijk op de meest strenge straf van mijn leven te staan. Zo streng en pijnlijk dat de littekens nog steeds zichtbaar waren, maar volgens zowel Dumbledore, Snape als Harry, waren die littekens een teken van moed en lef. Ik moest trots zijn en eerlijk gezegd was ik dat ook een beetje. De details zou ik nog wel eens vertellen, maar voor nu was het te pijnlijk.
Ik beet op mijn lip, slaakte een klein zuchtje en liep naar beneden. Harry stond al te wachten
'Jeetje, wat was jij aan het doen?' vroeg hij.
'Nadenken,' mompelde ik. 'Kom, we hebben Potions.'
'Weddenschap?' grijnsde Harry. 'Ik moet nablijven en jij komt er met een waarschuwing vanaf.'
Dat betwijfelde ik. De band met Snape was weliswaar heel erg goed, maar in de les werd ik behandeld als alle andere Gryffindors, dus nablijven gebeurde regelmatig.
'Wat krijg ik als dat niet zo is?' zei ik.
'Dan gaan we vanavond heerlijk relaxen in het bad van de klassenoudsten ,' zei Harry lief en hij trok me naar hem toe en beet in mijn oorlel. 'Of misschien nog wel meer dan dat.'
Ik glimlachte.
'En als ik win?' vroeg Harry.
'Dan gaan we slapen in the Forbidden Forrest,' grijnsde ik en ik trok hem mee naar het lokaal.
Toch een beetje gespannen klopte ik aan. Snape keek ons boos aan.
'En jullie zijn te laat omdat -?'
'We waren nog aan het slapen,' glimlachte ik. 'Het was gisteren laat geworden.'
'Aha. Nou, jullie blijven vrijdagavond de gehele avond na en nu zitten.'
Ik keek geamuseerd naar Harry.
'Gezellig!' grijnsde ik. 'En ik wil geen zwembroekje zien hoor, liefje.'
'Juffrouw Riddle, ik was bezig met mijn les. Geloof het of niet, maar de klas en ik zijn niet geïnteresseerd in de zwembroek van Potter,' zei Snape ijzig.
Ik glimlachte en Snape leek ook redelijk geamuseerd.
Ik ging achterin zitten en Harry nam plaats naar Hermione, want na al die tijd had Snape het ons nog steeds verboden om naast elkaar te zitten. Verveeld sloeg ik een boek open en begon het aandachtig te lezen. Wat deed ik hier toch? Maar stiekem wist ik het. Mijn opdracht. De gevaarlijkste opdracht die ik ooit gehad heb. Ik beet op mijn lip. Er gingen dit keer doden vallen en wel door mij.
JE LEEST
We found love right where we are ~ Voldermort's daughter
Fanfiction"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are." Elena Merope Riddle, dochter van Voldemort, heeft het niet makkelijk. Ze beseft heel goed dat de plannen van haar kwaadaardige vad...