Hermione en ik hadden de mooiste middag van ons leven. De hele avond waren we bezig met make-up, haren en onze mooie galajurken.
'Ik heb er zoveel zin in!' riep ik toen er een bel ging dat we naar beneden mochten komen.
Hermione gaf me een zoen op mijn wang.
'Je hebt het ook verdiend, Elena. Kom.'Iedereen was prachtig. Ik begreep niet hoe iedereen zich zo mooi kon kleden en toen ik Harry zag, was ik helemaal verkocht. Hij liep achter me aan zonder dat ik het wist, tikte me op de schouder en gaf me een bosje rode rozen.
'Voor mijn prinses,' zei hij liefdevol.
Ik glimlachte breed en gaf hem een innige zoen.
Harry pakte me bij de arm en nam me mee the Great Hall in. Iedereen keek de ogen uit en vond de versiering prachtig. Ik glunderde van trots.
'Neem allen plaats!' werd opeens omgeroepen door Dumbledore, die werkelijk zijn meest afzichtelijke toga aangetrokken had.
Hermione, ron, Harry en ik gingen aan een van de gedekte tafels zitten.
'Ik kan niet bevatten dat jij dit gedaan hebt,' zei Hermione ontzet terwijl ze het tafelkleed grondig bestudeerde.
Ik glimlachte.
'Met wat magie kan alles.'
'Gevorderde magie,' verbeterde Hermione me scherp.
Ik knikte en keek naar Dumbledore, die zijn keel schraapte om aandacht te krijgen.
'Van harte welkom op het allereerste kerstbal van Hogwarts,' begon hij vrolijk. 'Allereerst wil ik een iemand in het bijzonder bedanken die deze mooie versiering mogelijk gemaakt heeft. Elena Riddle!'
Een staande ovatie was het gevolg. Iedereen klapte voor me, behalve een paar Slytherins en toevallig waren dat vrienden van Draco, die er gelukkig niet was. Ik beet op mijn lip en stond nerveus op om het applaus in ontvangst te nemen. Toen het wegstierf, ging ik weer zitten. Opeens was ik heel blij dat de aandacht niet meer op mij gericht was. Dumbledore ging verder, bedankte nog een aantal mensen en wenste ons smakelijk eten. Binnen enkele seconden verscheen het buffet met werkelijk heerlijke dingen. Ik schepte frietjes op met kippenvleugeltjes en wat sla. Ik genoot intens van het eten, alsof ik nog nooit zoiets gehad had. Nu moest ik wel zeggen dat ik sinds het ontbijt niets meer had gegeten, dus ik had er redenen toe. Harry glimlachte toen hij me zo vrolijk zag eten.
'Je had nog familie van Ron kunnen zijn,' grapte hij zachtjes in mijn oor.
Na het toetje kletste iedereen even na om het eten te laten zakken. Mijn aardbeienijs was heerlijk, maar ik zou er niet aan moeten denken om met dat in mijn maag nu al te moeten gaan dansen.Na ongeveer een half uurtje, begon de muziek harder te spelen. Dumbledore nam het voorbeeld en pakte McGonagall vast bij haar hand om haar op de dansvloer te begeleiden. Ik glimlachte en voelde me opeens hartstikke knus en gezellig. Toen er al wat meer mensen op de dansvloer aan het dansen waren, pakte Harry mijn hand.
'Mag ik deze dans van u?' vroeg hij.
Ik knikte en beet intens gelukkig op mijn lip. Harry was een kei in dansen. Hij begeleidde me ontzettend goed en zo te zien genoot hij ook. Ik grijnsde en plotseling kwam er een rustig nummer. Ik sloeg mijn armen op Harry's nek en gaf hem een zoen, terwijl we rustig op de maat van de muziek bewogen.
'Je bent zo prachtig vandaag,' zei Harry fluisterend in mijn oor.
Plotseling werd er omgeroepen dat we mochten stemmen op wie de mooiste outfit had en welk koppel het beste bij elkaar paste. Je mocht niet op jezelf stemmen en er werd ook nog eens lekker hard geroepen dat er ook niet op mij gestemd mocht worden. Dat was McGonagall, natuurlijk. Maar ik liet haar mijn feestje niet verpesten en stemde vervolgens op Hermione, omdat ze zich zo ontzettend mooi had gekleed en als jongen stemde ik op Harry, want hij was natuurlijk mijn vriendje. Als koppel stemde ik op Neville en Ginny, want die vond ik echt ontzettend schattig samen.
Harry haalde wat te drinken voor ons, Butterbeer, en gezellig stonden we op de dansvloer te dansen. Hermione en Ron kwamen er ook bij staan.
'Geweldig hè!' riep Hermione enthousiast.
Ik knikte.
'Het leukste feestje ooit!'
Hermione gaf me een knuffel van blijdschap.
'Het doet me toch zo'n grote deugd jou blij te zien,' glimlachte ze.
'Dank je,' zei ik vrolijk.
'Dames en heren!'
Het werd stil in the Great Hall. Iedereen keek naar voren, waar Dumledore.
'De stemmen zijn geteld en ik moet zeggen dat de uitslag verrassend is.'
Hoe kon hij dat nou zeggen? Hij had er vast een reden voor.
'We beginnen met het mooist gekleden meisje. Met net een meerderheid van de stemmen, is het mooist gekleden meisje geworden: Hermione Granger!'
Hermione gilde het uit. Ik gaf haar een knuffel en had eigenlijk toch graag gehoopt dat ik ook had mogen meedoen. Toekijken hoe je beste vriendin in het zonnetje werd gezet, was natuurlijk geweldig, maar zelf meedoen, maakte het nog leuker. Jammer, maar straf is straf.
Hermione liep naar voren en kreeg van Dumbledore een mooie tiara.
'Bedankt iedereen!' zei ze opgewonden toen Dumbledore haar de microfoon voorhield. 'Maar ik dank vooral Elena, die mij zo goed geholpen heeft met mijn jurk.'
Ze schonk me een liefdevolle glimlach en ik glimlachte met fonkeltjes in mijn ogen terug. Hermione kwam het podium af en ging naast me staan.
'De mooist gekleden jongen is: Cedric Diggory!'
Die kende ik niet, maar hij zag er inderdaad heel mooi uit. Ik glimlachte. Hij verdiende deze prijs.
Als laatste kwam de prijs voor het koppel. Ik was echt heel erg benieuwd.
'Het is heel oneerlijk, hadden wij al besloten, maar de meerderheid naar de stemmen gaat toch echt naar ze uit: Harry en Elena!'
Een tijdje was het stil in de zaal, maar plotseling begon iedereen te klappen. Ik keek niet-begrijpend om me heen, maar Harry pakte mij vast bij mijn heup en nam me mee het podium op.
'Wat -' mompelde ik naar Dumbledore. 'Professor, is dit niet oneerlijk?'
'Nee,' zei Dumbledore. 'Niet meer.'
Ik beet op mijn lip en glimlachte haar Harry. Ik kreeg een tiara en Harry een kroon.
'Wow!' riep ik als toespraak. 'Wat geweldig dit! Ik had het nooit verwacht. Dank jullie wel!'
Ik gleed met mijn hand over Harry's wang en zoende hem. De hele zaal barstte in geklap en gejoel uit. Ik glimlachte. Dit was echt de beste dag van mijn leven.
JE LEEST
We found love right where we are ~ Voldermort's daughter
Fanfiction"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are." Elena Merope Riddle, dochter van Voldemort, heeft het niet makkelijk. Ze beseft heel goed dat de plannen van haar kwaadaardige vad...