Ik dacht dat ik het niet zou halen. Ik was te zwak om ook maar op te staan en te gaan lopen. Twee dagen lang lag ik op de koude kerkervloer met alleen het vod van een van de house elfs aan. Het enige wat me me moed insprak was dat ik straks weer naar Harry kon. Harry kon knuffelen en dicht tegen hem aan kroelen. Ik huilde zachtjes en besloot Draco maar eens goed de waarheid te vertellen wanneer ik weer naar Hogwarts mocht, desnoods met geweld.
Uiteindelijk, na twee lange dagen, werd de cel opengemaakt door Lucius.
'Je hebt je lesje geleerd, of niet Elena?'
Ik sloeg mijn ogen neer.
'Dat denk ik wel, meneer.'
Lucius knikte tevreden en trok me mee naar mijn kamer.
'Je kleedt je om en vertrekt direct naar Hogwarts. Je vader verbiedt het jou om een pijnverzachtend middeltje te halen en als je dat toch doet, dan denk ik dat dat het laatste was wat je gedaan hebt.'
Ik knikte en viel languit op mijn zachte bed. Ik kleedde me rustig om en vertrok naar Hogwarts. Ik had nog steeds pijn, hoewel het wel iets was verminderd.
Ik had geen besef van tijd toen ik in Snape's kantoor belandde. Ik viel op de grond en Snape rende direct naar me toe. Hij hielp me overeind en zette me in een stoel.
'Gaat het wel?'
'Ziet het eruit alsof het gaat?' vroeg ik boos. 'Waarom deed u helemaal niets toen ik zo werd gemarteld? Waarom lachte u?'
'Ik kan je niet beschermen, Elena. Dat spijt me heel erg, maar op dit moment is dat niet mogelijk, net zoals het niet mogelijk is voor jou om tegen je vader in te gaan.'
Ik accepteerde het maar. Het interesseerde me eigenlijk toch niet.
'Hoe laat is het?'
'Het is nacht. Iedereen ligt in bed.'
'Is het morgen weekend?'
'Morgen is het vrijdag,' zei Snape. 'Je zult gewoon naar school moeten want je hebt veel gemist de afgelopen dagen.'
'Wat was het huiswerk voor Potions? Moet ik dat morgen af hebben?'
Snape schudde zijn hoofd.
'Kijk maar. Je begrijpt het toch wel.'
Ik knikte.
'Goed, ga nu maar slapen. Het is een lange dag geweest voor je.'
'Goed, professor,' zei ik en ik liep naar buiten.
Het was donker en het enige licht kwam uit de kaarsen aan de muur. Ik zag Filch maar besteedde er geen aandacht aan. Hij wel aan mij en hij schreeuwde naar me maar ik liep stug door, wel op een iets snellere pas dan normaliter. De common room kwam dichterbij en ik gaf het wachtwoord. Filch had me niet te pakken gekregen. Snel rende ik naar boven en liet me vallen op mijn bed. Ik viel meteen in slaap, zo moe was ik.
Veel te laat voor mijn eerste les stond ik op. Ik had Transfigurations en besloot dit keer wel gewoon de waarheid te vertellen, maar wel ná de les.
'Juffrouw Riddle?' zei McGonagall verbaasd. 'Alweer te laat? Ik heb je de afgelopen dagen gemist. Was je ziek?'
'Zoiets,' zei ik. 'Mag ik komen zitten als ik na de les vertel waar ik was?'
McGonagall knikte ernstig. Ik ging naast Hermione zitten want Harry was helaas al bezet. Ik werd meteen uitgehoord. Ze was doodongerust geweest. Ik vertelde haar zachtjes het verhaal van de marteling en de opsluiting.
'Ik begrijp niet hoe Lucius dit allemaal kan laten gebeuren. Voor hetzelfde geld was het Malfoy geweest in plaats van jou.'
Ik knikte.
'Helaas is het dat niet.'
'Juffrouw Riddle en juffrouw Granger, stilte alstublieft. Iedereen probeert hier te werken en ik vraag ook aan jullie of het stil mag zijn.'
Ik zuchtte en keek op het bord waar de taak stond. Ik pakte wat perkament uit mijn tas en begon een of ander werkstuk over een of andere spreuk. Na de les legde ik McGonagall uit wat er was. Ze leek erg geschrokken en vroeg ook meteen of ik echt iemand gemarteld had. Mensen hadden zo te zien weinig vertrouwen in mij, aangezien twee van mijn beste professoren zich dat al afvroegen.
Potions. Vreselijk. Het begon al met het wachten voor de deur van Snape's kantoor. Harry was naar de wc met Ron en Hermione stond naast me. Draco tegenover me. Ik trok hem mee naar de andere kant.
'Blijf van mijn vriendje af!' gilde een kind.
'Ja, ik ga hem zeker van je afpakken,' zei ik geïrriteerd en ik richtte me op Draco die ik bij zijn kraag had vastgepakt.
'Ik haat je,' zei ik zacht. 'Hoe durf jij mij zo te behandelen? Hoe durf jij te liegen en mij ervoor te laten opdraaien? Ik wist dat Slytherin's losers waren, maar zo'n grote loser had ik nog niet gezien.'
Snape kwam helaas net op het moment aanlopen toen ik mijn stok wilde trekken.
'Aan het uitdagen, Riddle?' vroeg hij nieuwsgierig. 'Laten we dan maar eens tien punten van Gryffindor aftrekken. Laat meneer Malfoy los. Nu.'
Ik liet hem los.
'Ik ben nog niet klaar met je. Wees niet bang,' zei ik nog steeds zacht en ik liep naar binnen.
Nu was Harry er ook en ik vloog hem om de hals. Ik gaf hem kusjes en ging naast hem zitten.
'Pottertje gaat met het dochtertje van the Dark Lord!' jende hetzelfde meisje als diegene die mij net duidelijk maakte dat Draco haar vriendje was. Pansy heette ze volgens mij. 'Hoe voelt dat nou, Pottertje? Jouw lippen op de lippen duwden die the Dark Lord gemaakt heeft? De moordenaar van jouw arme ouders? Ze zullen vast trots op je zijn... dat je het zover geschopt hebt.'
Ik sprong overeind en vloog naar Pansy toe.
'Val dood!' gilde ik. Ik pakte mijn stok en duwde die in Pansy's wang. 'Waag het niet. Nog een woord...!'
Ik werd teruggetrokken door Snape en naam mijn plaats gedirigeerd.
'We gaan nu allemaal beginnen met de les. Ik was van plan een praktijkles te doen, maar aangezien de spanningen hier enigszins hoog zijn opgelopen en ik geen zin heb in een 'wie-brouwt-de-dodelijkste-drank-en-gooit-deze-over-elkaar-heen' gevecht, lijkt het me fijner om gewoon een theorielesje te doen,' begon Snape zijn les minzaam met enige humor.
Ik grinnikte zachtjes.
'Juffrouw Riddle, als u dacht dat u er mee weg kwam, had u dat verkeerd ingeschat. Wij bedreigen hier niemand, ja? Na de les wil ik je spreken.'
Ik tuitte mijn lippen en knikte.
'Bedankt,' zei Harry. 'Dat je het voor me opnam.'
Ik legde mijn hoofd op zijn schouder.
'Weet je Harry, als jij het had gedaan zou het volgens Snape een enkeltje naar Dumbledore zijn. Ik moet vast alleen nablijven ofzo.'
'Ik vrees dat je gelijk hebt,' glimlachte Harry.
Het was de eerste keer in een les dat ik echt niets gedaan had aan mijn huiswerk. Harry had nu al een slechte invloed op me maar ik vermaakte me veel te veel bij hem. Kleine dingetjes als kusjes geven, handjes vasthouden en spelletjes spelen leken plotseling veel belangrijker dan een les van Snape ooit geweest kon zijn.
Na de les moest ik bij hem komen. Ik stond voor zijn bureau en glimlachte vrolijk.
'Hoe komt het dat jij zo gewelddadig bent geworden? Je hebt al twee mensen bedreigd vandaag,' begon Snape. 'Ik ben dat niet gewend van je.'
'Ik ben helemaal klaar met Draco. Hoe durft die gast mij zo te laten behandelen. Hij moet niet denken dat ik dat pik. En die Pansy, wat zij zei, sorry maar dat ging veel te ver.'
'Mee eens,' zei Snape. 'Zij krijgt nog wel een standje van me.'
'En ik?' vroeg ik.
'Morgenochtend kom jij mij assisteren, bij wijze van straf. Er is een aantal eerstejaars die dacht dat het bekijken van een modeblaadje belangrijker was dan het brouwen van een drank. Aangezien er aan het eind van die les bij dat groepje geen enkele ketel gevuld was, heb ik besloten dat ze het gaan inhalen en wel morgen om acht uur 's ochtends. Ik verwacht jou hier om acht uur en ik wil dat je deze eerstejaars assisteert met het brouwen van de drank.'
'Dat lijkt me erg leuk, professor,' zei ik. 'Dank u.'
'En ik wil je er even op attenderen dat je de volgende les helaas niet meer naast Potter zult doorbrengen. Ik heb eens gekeken en verder dan het kijken naar elkaar zijn jullie niet gekomen.'
Ik verbreedde mijn glimlach en vertrok.
JE LEEST
We found love right where we are ~ Voldermort's daughter
Fanfiction"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are." Elena Merope Riddle, dochter van Voldemort, heeft het niet makkelijk. Ze beseft heel goed dat de plannen van haar kwaadaardige vad...