Nicolas moralini artırıp, kararlılığını tazeledikten sonra, anılar arasında biraz daha dolaştı. Tek amacı, anılara daha fazla dikkat etmek ve onlarla kalıcı bağlar kurmaktı. Şuan yaşadığı durum aslında ezberlemek gibiydi.
Buna örnek vermek gerekirse, Nicolas, Pilotluk kitabını ezberliyor gibiydi, bu onun Pilot olabileceği anlamına gelmiyordu fakat teorik olarak yapılması gereken her şeyi de biliyor olacaktı.
Kısaca, Pratiğe dökmeye çalışmadığı sürece, bilgi birikimi devasaydı. Pratikte ise bir Ruh Bölmesi Alemi 5 Yıldızlı Simyacının formüllerini taklit etmesi şakadan başka bir şey değildi.
Öncelikle arada yerle, gök arasında ki mesafe gibi ekim farkı vardı. Nicolas Büyük Üstat Alemi'nin mükemmelliğine ulaşmış, Dünya Aziz olmaktan bir adım uzakta olan bir yetiştiriciydi. Yetiştirici dünyasını şaşkına çevirecek şekilde, Dünya Aziz olmadan çekirdek kurmayı başarmıştı ve Dünya Aziz olmadan niyet enerjisini anlaya biliyordu fakat Ruh Bölmesi aşama ile arasında kıyas bile kabul etmeyecek bir fark vardı.
Ruh Bölmesi Aşama yetiştiricinin formülleri de haliyle kendi ekim seviyesine uygun formüllerdi ve bilgi birikimi de genellikle bu alan üstüne kuruluydu.
Nicolasın faydası ise, henüz ulaşamayacağı bu formüllere sahip olan uzmanın anılarında muazzam teorik bilgi olmasıydı.
Şifalı Bitkiler, Arıtma Teknikleri, Hap arıtma düzenleri, kazan işleyişi, süreç izleme, teşhis koyma. Formülü uygulama, ince detaylara dikkat etme. Püf noktaları fark etme gibi, kısaca bir Simyacının bilmesi gereken her şeyi biliyordu. Bu sebeple de teorik olarak 4 Yıldızlı bir Simyacı olarak anıla bilirdi fakat pratikte, bilgisinin sadece uygulaya bileceği haplarda kullanacağı için kesinlikle 2 Yıldızlı Simyacı olarak kabul görürdü.
Ekimi yükseldikçe, Simyacı olarak konumu da yükselecekti.
Bütün bunları bilirken, Simyacının anılarıyla daha fazla kaynaşmak, onları sindirmek istemesi garip değildi.
Bunun için belirli bir süre harcadıktan sonra bedenine geri dönmek için, bulunduğu pasif meditasyondan çıktı.
Bedeni, çoktan meditasyon pozisyonunu bozmuş, yerde gelişi güzel uzanıyordu. Meditasyona geçmeden önce kurduğu bariyer hala onu koruyor ve dışarıdan kimsenin ona müdahale etmemesini sağlıyordu.
Nicolas yavaşça gözlerini açtığı anda göz bebekleri bir anda büyüdü.
'Bu...' inanamayarak yerinden sıçradı, ilk hissettiği şey adeta başının büyüdüğü olmuştu. Sanki, geçmişte başı bir kalıp içindeydi ve bir anda kalıptan çıkartılmış gibiydi. Ferah ve rahatlatmış hissediyordu. Bu, 1.000 metre karelik bir evde yaşayıp, sadece 10 metre karesini kullanmak gibiydi.
Şimdi, hepsi kullanımına açılmış gibiydi. Genişlemiş, kendisini daha özgürleşmiş hissediyordu.
'Zihinsel gücümde ki bu artış ne?' dedi Nicolas şaşkınlıkla, hızlıca zihinsel gücünü kontrol ettiğinde ise yerinden sıçradı.
'BU ŞEY... BENİM ZİHİNSEL GÜCÜM MÜ?' Nicolas gördüklerine inanamamıştı.
Zihinsel gücüne odaklandığı anda, adeta ruhunun içinde yanan bir yıldız görmüştü. Tek kelimeyle devasaydı ve asıl garip olan zihinsel gücü ile, ruhsal enerjisi garip bir füzyon yaşamış ve kaynaşmıştı.
Eskiden ikisi ayrı birer güçken, şimdi tek gibilerdi. Nicolas yutkundu. 'Bu iyi bir şey değil mi?' dedi kendi kendisine. Özel şeyler yaşıyor olmanın tek sıkıntısı, soracak kimsenin olmamasıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaderimi Kendim Yazarım! (2.Kitap-Kanlı Yol)
Fantasy'Herkes zirveye tırmanırken ben zirveden düştüm. Herkes çalışırken ben sadece eğlendim. Herkes ter dökerken, ben sadece güldüm. Şimdi, orduda sıradan bir kaptan oldum. Hayat bana acımasız davranmadı, kaderimi kendim yazdım! Bir defa daha yazmak iste...