185.Bölüm: Antik Kılıç Dağı Bölgesi (5.)

4.4K 454 12
                                    

Masada ki şişe, kavanoz ve kitaplara bakan Kılıç Dağı Villası uzmanları soğuk havayı içine çekti. Lanana bile bir kaç defa yutkundu ve başını salladıktan sonra bir yaşlıya baktı." Antik Tarif Kitabını getirin." dedi. 

Nicolasın yüzü hemen parladı, Lea bile çok mutlu olmuştu. Nicolas görünürde büyük bedel ödedi ama Nicolas veya Lea bunu biraz bile umursamadı. Lea aldığı tadı çok beğendi, yemek yemeyi seviyordu güzel yemekten çok hoşlandı ama şuana kadar yediği hiç bir şey bu yemekle kıyaslanamazdı.

Diğer yandan Nicolas için bu eşsiz bir fırsat anlamına geliyordu, bu tarif onun için kritik bir öneme sahipti. Olmasa bile sırf lezzet için yine de bu bedeli öderdi çünkü hapların, tekniklerin ona hiç bir faydası yoktu. Dünya ruhları Ölümsüz Ekim Yolunda bile faydalıydı ama tarifle kıyaslanamazdı. 

Bir süre sonra az önce odadan ayrılan yaşlı yeşim bir kutuyu özenle tutarak odaya girdi ve yeşim kutuyu büyük bir titizlikle masaya yerleştirip dikkatle kutuyu açtı. İçinde 10 santim kalınlığında bambu kapaklı özel bir kitap vardı. Kitap çok eski görünüyordu rengi solmuş ve sayfalar yıpranmıştı fakat Nicolasın gözleri yine de parladı. Hemen uzanıp kitabı tuttuktan sonra açtı ve okumaya başladı. "Genç Efendi... Bu tarifler eski bir dilde..." dedi ama Nicolas hemen diğer sayfayı çevirdi ve Lea o sırada konuştu.

"Nik eski dilleri öğrenmeyi sever... Muhtemelen kimse onun kadar iyi bu dili bilmiyordur." dedi Lea hala yemeğe devam ediyordu. 

Lanana kafasını salladı ve sessiz kaldı Nicolas ise herkes görmezden geldi çünkü bu kitabın içeriğini tamamen aklına kazımak için bütün konsantrasyonunu harcıyordu. 

Tarifler çok çeşitliydi, kızartma, kaynatma, yağda pişirme, ızgara yapma, çorba, tatlı vb binlerce tarifin yer aldığı özel bir kitaptı.

Bu tıbbi aşçılar için bir ders kitabıydı değeri ölçülemezdi nesiller önce yeni tıbbi aşçıları eğitmek için kullanılıyordu içinde her türlü büyülü yaratığın pişirme yöntemi vardı.

Sürüngenler, kışlar, etçiler, otçullar, balıklar vb her türlü hayvan için hazırlanmış çok özel pişirme yöntemleri ve asıl şok edici olan bu sadece temelleri kapsıyordu. Nicolasın eşsiz simya ve tıbbi mirası ile birleşince bu tıbbi aşçılık ders kitabı onun ufuklarını tamamen açan yep yeni bir kapı anlamına geliyordu.

Simya bilgisi Nicolasın iki noktadan geldi, hem Aziz Ekim Yolundan hemde Ölümsüz Hap Arıtma yolundan geliyordu.

Aziz Ekim Yolu Simyacılarının yöntemleri daha çeşitliydi fakat Ölümsüz Hap Arıtma yöntemi daha kabaydı çünkü cennetsel ateşi kullanarak bitkilerin özünü kaynaştırmayı içeriyordu süreci kontrol eden herkes hap arıtırdı tek sorun cennetsel ateşe sahip olmaktı.

Diğer yandan Ölümsüz Tıp Mirası doktorluğu kapsıyordu tıbbi macunlar, iksirler, haplar kısaca reçeteli ilaçlar anlamına geliyordu. Teşhis koymak, ilaç hazırlamak ve tedavi etmekten oluşuyordu.

Bu yolda ki bilgi kritik öneme sahipti. Tıbbi Aşçılar ise bu üç yolun kökeninde yer alıyordu hangi ekim yolu olduğuna bakılmaksızın bitkilerle uğraşan herkes en başında tıbbi aşçılara dayanıyordu haliyle Nicolas için bu ders kitabı her şeyi kavramanın ilk adımıydı.

Nicolas yüzlerce tarifi adeta yalayıp yuttu süreçleri tamamen aklına kazıdı ve okumaya devam etti. Kitap çok kalındı bilgi çok detaylıydı ve kombinasyonları öğrenmek aşırı derece zordu.

10 çeşit şifalı bitki bir kaç yaratık etinden çıkan yemek kombinasyonu milyonlarcaydı. 

Bir çeşit şifalı bitkiyi binlerce farklı şekilde kullanmak mümkündü, oranlar sürekli değişiyordu ve kombinasyonlar lezzet ve etkide büyük fark yaratıyordu.

Kaderimi Kendim Yazarım! (2.Kitap-Kanlı Yol)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin