Bölüm 61

18 4 0
                                    

Belki ilaç konusunda biraz kafanızı ütüledim ama şimdi gençsiniz fakat ileride yaşlanacaksınız ve sürekli ilaç kullanmaya başlayacaksınız. Bari bilginiz olsun çünkü milli çıkarlarla ilgili bir konu. Ayrıca sağlık zaten en önemli şey ve yurt dışına çıktığınızda hastalanırsanız değerini çok iyi anlıyorsunuz. İleriki bölümlerde Los Angles'de hastane hastane dolaşıp alt tarafı bir kutu antibiyotik satın alamadığım için az daha gebereceğim bölümleri okuyunca oha diyeceksiniz. Bu adam çok haklıymış diyeceksiniz ilaç konusunda kafa ütülemekte.

İlaç konusunu iyi bilmemin üç sebebi var: Biri çok sık hasta olmam ve sürekli ilaç kullanmam. Gerçi hastalığım romatizma gibi basit bir hastalık ama inanın AIDS ve kanserle aynı grupta olduğundan çözümü yok! Yani bir bağışıklık sistemi hastalığı. Gerçi AIDS'i HIV virüsü yapmakta, kanseri de aşırı kilo, stres ve şeker yaptığı kanıtlandı, romatizmayı ise bildiiniz ateşli hastalık yapıyor. Mesela grip, mesela boğaz şişmesi olan tonsilit! Ama sonunda vücudun kendi kendisiyle savaşması demek ya da savaşamaması. Romatizma yüzünden 3 tıp fakültesi ve 5 hastanede yattım. İzmir, Bursa ve İstanbul'daki tıp fakülteleri ile büyük hastanelerde yattım, ayrıca Antalya, Konya gibi şehirlerdeki tıp fakültelerini de gördüm biliyorum. Bu yüzden ileride Los Angeles Tıp Fakültesi ile ilgili bölümleri anlatıp Türkiye ile kıyasladığımda kafadan sallamadığımı, bizzat Türkiye'de bu  fakültelerde hasta olarak yattığımı bilin diye söylüyorum.

Tıbbi mümessillik konusunu da iyi bilirim çünkü kardeşim bundan 10 yıl öncesine kadar yaklaşık 10 yıl boyunca büyük ilaç firmalarında mümessillik yapmıştı. Meselenin özünü bilmekteyim.

AIDS konusundaki bilgime gelince işte bu çok ilginçtir. Yeri geldiği için bu konudaki hatıramı da anlatayım.

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin