İlaçlar hakkında Bölüm 57

32 4 0
                                    

Şimdi size biraz ilaçlar hakkında pek çoğunuzun bilmediği- duymadığı bilgiler vereceğim, madem konu ilaçlardan açıldı:

İnsanoğlu yeryüzüne indiğinden beri hastalanmaktadır. Hz. Adem'in bir oğlunun şifacı olduğunu ve ilk ilacı bulduğunu biliyoruz. Bugün Türkçe şifacı İngilizce'de Healer denilen meslek dünyadaki en eski mesleklerden biridir. Şifacılar veya Lokman Hekimler bitkilerden ilaç üretir. Günümüzde bile mesela Maranki şu hastalığa şu bitkiyi kullanır der ki çoğu doğrudur.

Günümüzde ilaç dediğimiz maddeler artık laboratuvarlarda kimyasal olarak üretilmekte, sentezlenmekte! Fakat bütün ilaçların, sentetik olsun doğal olsun hepsinin hammadesi doğadır, ya bitkilerdir ya hayvanlardır ya da çeşitli inorganik maddelerdir. Tuz, kaya gibi. Batı ve Ortadoğu tıbbı bitki kullanırken Uzakdoğu ve Afrika tıbbı hayvan da kullanır. Bu yüzden Çinliler Kaplanları, kedi, köpekleri öldürüp yer. Mesela kaplan penisi güya cinsel gücü arttırır diye düşünürler. Çeşitli yılan ve akrep-örümcek zehirleri halen tıpta kullanılır. Şu sıralar dünyadaki en bahtsız hayvan ise köpekbalıklarıdır. Tıp, köpekbalığının kansere dirençli olduğunu bulmuştur. Köpekbalığı kıkırdağı benim gibi romatizma hastalarına satılır. Eklemlerin içindeki jeli sadece köpekbalığı kıkırdağından elde edilen bir madde tekrar üretebilmektedir. Dünyada bütün büyük ilaç firmaları artık köpekbalığı avlıyor. İkincisi de Norveç bölgesinde yetişen somon balığıdır. DNA'sı ve yağı el kremi, saç çıkartıcı ve yüz gençleştiricisi olarak kullanılır. 100 sene önce ise balina yağı şehirlerin aydınlatılmasında kullanılıyordu ve ispermet balinasının soyu bu yüzden kazındı. Japon ve Koreli, Çinli gibi milletler balığı çok tükettiklerinden denizlerde balık azaldı. Ton balığı dediğimiz Tuna balığı tükendi artık aynı tatda olan yunusları koyuyorlar konservelere!

En eski tıbbi bitkilerden birisi ise akasyaağacının kabuğudur. Salisilkat denen aspirinin ana maddesidir. İlk kez Anadolu'da yaşayan Yunanlı bilgin doktor Hipokrat tarafından bulunmuştur. Romatizma- eklem ve baş-boyun ağrısı çekenlere, yüksek ateşli hastalara verilir. Kayın ağacı kabuğu da antiseptiktir yani yaralarda kullanılır.

Bugün en çok bilinen Talcid isimli mide ağrısını geçirten hap İsviçre'deki bir dağdan Talcid Dağı'ndaki kayalardan çıkar.

Afyon eroin ve morfinin hammadesidir. Afyon şehri 5 bin yıl önce kurulmuştur. Bugün Afyon Karahisar desek de tarihteki adları farklıdır. Afyon denmesinin sebebi bütün bölgede afyon ekilmesindendir. Batı dillerindeki opimium lafı da buradan gelir. Haşhaş bitkisinden afyon sütü ondan ağrı kesici olan morfin oradan da eroin üretilir.

Haşhaşı sütü alındıktan sonra yenebilir. Zararsızdır. Afyon'un milli hamurişi haşhaşlı ekmektir! Hiç yediniz mi? Ben bayılırım! 

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin