TRUMP'IN SEÇİLMESİ HAKKINDA Part 108

21 7 0
                                    

Bir müddettir ABD seçimlerini izlemekteydim. Şu sıralar ABD'de yaşamasam bile özellikle Obama'nın seçildiği dönemde Kasım 2008 seçimlerinde Los Angeles'de olduğum içim en az 1 ABD başkanlık seçimi gördüm. Bununla ilgili size düşüncelerimi anlatacağım.

Trump'ın seçilmesi benim için hiç süpriz olmadı. Evde babamı sık sık uyardı, Trump gelecek dolar yükselecek, biraz dolar alın dedim ama babam ha Trump ha Hillary ikisi de gelse zaten dünya için hayırlı olmaz kafasındaydı.

Trump'ın seçileceğini biliyordum, üstelik anketlre rağmen! Çünkü Hillary'in bilmediğimiz bir hastalığı var. Kadın ciddi şekilde hasta! Merdivenlerden düşüyor, halk önünde konuşma yaparken bayılıyor vs. ABD halkı asla hasta bir başkan adayına oy vermez. Çünkü aslında Başkanlık sistemi onu uygulayan ülkeler için çok tehlikeli, bir nevi bıçak sırtındaki bir sistemdir. Hasta bir başkan iktidarda ölürse işler sarpa sarar. ABD ciddi siyasi-ekonomik krizler girdabına sürüklenir. ABd sık sık bir veya bir kaç ülkeye savaş açtığı için ve ABD başkanı da başkomutan olduğundan savaş sırasında başkanın ölümü psikolojik olarak orduyu çökertir. Çünkü özellikle günümüzde Trump'a oy veren Güney ve eski Güney (Şimdinin Orta Batı Eyaletleri) herhangi ciddi bir siyasi krizde Union yani Birlik denen ABD federasyonundan ayrılmak ister. ABD bir federasyondur ve kanlı bir iç savaş sonrası birbirine bağlanmıştır. Eski Güney ve şimdiki güney eyaletleri hala Konfederasyon denen ayrılıkçı bayrağı gururla evlerinde dalgalandıran 30-40 milyon insanla doludur. Konfedersyon demek Bağımsız Devletler Topluluğudur. Yani Avrupa Birliği veya Rusya ile eski Sovyet Cumhuriyetleri yani Özbekistan, Kazakistan vs arasındaki ilişki gibidir. Kısaca çok da fazla bağlayıcılığı yoktur.Özellikle ABD'nin en faşist eyaletlerinden biri olan Texas herhangi bir durumda hemen bağımsızlık ilan etmeye hazırdır. Texas'ın toprakları büyük ve zengindir. Petrol ülkesidir. Bütün petrol şirketleri ile savaş uçağı, tank, tüfek, füze üreten (ABD'nin en önemli ihraç maddesi yani) silah firmalarının ya merkezleri ya da fabrikaları Texas'tadır. Ayrıca her ne kadar Kaliforniya eyaletindeki Silikon Vadisi Bilişim sektörünün üssü de olsa Texas da ikinci üstür. AMD marka işlemci ve her çeşit askeri elektronikte kullanılan işlemciler Texas'da üretilir. 

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin