Adsız Bölüm 146

16 4 1
                                    

Şimdiye kadar tanklardan, zırhlı araçlardan, piyade, süvari ve komando birliklerinden yani Kara Kuvvetlerinden bahsettik. Sırada ise 20.yy'nin en önemli gücü olan Hava Kuvvetleri var.

Ancak önce 19. yy'da ortaya çıkan bir deyimden bahsedelim. Denizlere hakim olan dünyaya hakim olur! Bu terim 17.yy'da başlayan gemilerin dünyayı keşfetme çağıyla ilgilidir. İlk İspanyol sonra Portekiz ( o sırada yeni İspanya'dan bağımsızlık elde etmişlerdi) denizciler önce Amerika kıtasını keşfettiler. 

Kristof Kolomb bir İtalyan denizciydi. İtalya günümüzdeki gibi tek bir devlet değildi, Atilla'nın Hunlarının zayıflattığı ve onun muhafız kıtasında eğittiği Cermenler, yarım kan Hun yarım kan Alman bir adamın komutasında (babası Atilla'nın elçisi olarak Bizans'a gönderilmiş bir Hun beyi idi) Ravenna'ya (Batı Roma'nın yazlık başkenti) saldırıp orayı ele geçirerek Batı Roma'ya son verdiler. Bu olayı anlatan bir kaç İtalyan filmi de vardır. Günümüzde çevrilmiş bir film de ilk 10 dakikada bunları anlatır. The Last Legion (2007- Colin Firth, Ben Kingsley)

İtalya o günden itibaren şehir devletlerine bölünmüştü. Zaten Roma İmparatorluğu devrinden önce de şehir cumhuriyetleri şeklinde yönetiliyordu. Yine şehir cumhuriyetlerine geri dönmüştü. En önemli denizci şehir cumhuriyetleri ise önce Venedik, sonra Ceneviz (Cenova) ve Rönesans'ı ortaya çıkartan Floransa Cumhuriyetidir. 

Çinlilerin 1421-23 yılları arasında Cıng Hı isimli Müslüman bir kaptanın normal kalyonlardan 10 kat büyük dev gemilerle doğudan giderek Amerika'yı keşfettiği iddia edilmektedir. Dungan Müslümanları denen halk, Doğu Türkistan'ın doğusunda yaşar. Arap-Türk-Tacik-İranlı askerlerle Çinli kadınların evlenmesinden doğan bir halktır. Çinliler bunlara Hui der. Çin dili konuşurlar. Çince'de Hui aynı zamanda Müslüman demektir. Şarki Türkistan Cumhuriyeti'ni kuran İsa Yusuf Alptekin (meşhur mavi üzerine beyaz ay yıldızlı Türk bayrağı, Gök Bayrak Doğu Türkistan Cumhuriyetinin bayrağıydı) Çinli komünistlerle savaşırken Huilerin kendisine destek vermediğini, eğer Müslümanlar arası işbirliği olsa belki de komünist Çinlilerin iki ülkeyi de işgal edemeyebileceğini anlatır. İşte bu Hui Cıng Hı amiral, Kubilay Han'ın torunlarının devrinde keşif yapmak için gönderilmişti. Bir Müslüman olan Amiralin çizdiği haritalar o sırada Kubilay Han'ın sarayında (torunlarının çağı) tüccar olarak görev alan çeşitli İtalyan (Marco Polo gibi Venedikli tüccarlar Osmanlı ve Timurlu hükümdarlarından özel izin alarak (Osmanlı kapütülasyonları) Çin'e ticarete giderlerdi. Zaten Kubilay Han ve sonraki Moğol kanından gelen hükümdarlar devrinde sarayda Çinli vezirler olduğu kadar Müslüman Uygur Vezirler de vardı. Bir şekilde saraya ticaret için gelen Venedikli bir tüccar bu planların kopyalarını satın alıp İtalya'ya getirmiş ve orada parayı bastıran pek çok korsan-tüccar-denizciye satmıştı. İçlerinde bu planlara tek inanan ki daha sonraki devirlerde bu planlardan bazıları Türk korsanlarının eline de geçtiği söylenmektedir) Kolomb'dur ancak hiç bir İtalyan devleti ona bu keşif gezisi için kaynak sağlamaımıştır. Denizci bir millet olan İtalyanlar, bu tarz hazine ve bilinmeyen ülke efsanesini eskiden beri duyyarlardı. İşte Kolomb o sırada denizci olmayan bir kavme, İspanyollara gitti. İspanya da tek devlet değildi. Pek çok derebeylik ve krallığa ayrılmıştı. Üstelik de Endülüs Emevileri de İspanya kıyılarını elde tutuyordu. Kastil ve Aragon isimli iki krallık kraliçe ve kralları evlendi ve birlikte Endülüs'e saldırdılar. Endülüs düşünce Kastil- Aragon Krallığı büyük bir hazineye kondu. Kolomb da işte bu yeni kralı tabiri caizse kafaladı ve 5 gemi aldı. Tek amacı hazine bulmaktı o kadar. Yani ne Kolomb ne Vasco de Gama ne de sonraları Meksikayı yerle bir eder diğer İspanyol denizciler keşif amacıyla yola çıkmadı tek amaçları altın bulmaktı.

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin