Adsız Bölüm 180

11 3 0
                                    

Devlet olmak böyle bir şey! Halbuki özellikle ABD'de muhafazakarların yaşadığı eyaletlerin çoğu bir nevi cikletten çıkmış devletlerdir. Los Angeles'in içinde olduğu Kaliforniya eyaletini 300 kişilik maceracı bir süvari grubu (rangerler) İspanyolardan (Meksikalılardan) fethetti, çünkü Meksika da İspanyollara bağımsızlık ilan etmiş, savaşıyordu. o sırada Kaliforniya bildiğiniz çöldü, İspanyol askerleri savaşmaya bile değer görmedi. Bir tek savaş Texas için oldu. Meksikalı General Santa Anna, Meksika imparatorluğunun kralı olarak ABD'nin ele geçiridiği Texas'ı geri almak için Alamo kalesine çekilmiş Teksaslı maceracı ordusunu imha ederek beleşe toprak vermeyeceğini göstermişti. Fakat sonunda Texas, kanlı savaşlar ile Meksika'dan bağımsızlığını aldı ve ABD onu fethedemedi, onlar şartlı olarak ABD'ye katıldılar.. Bu yüzden Texas isterse istediği zaman bağımsızlık ilan edebilir.

İşte Amerikalılar için devlet o kadar da önemli değil, onlar İngiliz devletinin baskısından kaçmış insanlardı ve tek istedikleri rahat bırakılmak, vergi ödememek vs. Sağlık sistemi ise çalışmayana, tembele, fakire de eşit sağlık hakkı demek ve onların parası çalışandan çıktığına göre kahrolsun herkese eşit sağlık hakkı! diyorlar.

Evet, ABD'nin ne halde olduğu virüslü günlerde zannediyorum halkımızca anlaşıldı. Ben 2 sene önce kesin dönüş yapmaya karar verdiğimde (kesin dönüş demeyelim, tekrar iş teklifi alırsam giderim tabii) Türkiye'deki tüm dostlarım benimle inceden alay etmişti. Yani ABD'de yapamadığıma gizliden de olsa sevinmişlerdi (herkeste biraz kıskançlık vardır ne de olsa). Ben orada başaramadığımdan ya da para kazanamadığımdan ya da kötü koşullarda yaşadığımdan ya da mesela suç filan işlediğimden dönmemiştim. Basit bir sebebi vardı: ABD sağlık sistemi çok kötüydü, Obama reformları bir parça iyileştirmişti. Trump o bir nebze olan reformu da geriye yani eksiye düşürmüştü. Böyle bir salgın çıkacağını bilmiyordum ama 2009 Domuz Gribini ABD'de yaşamış ve hayatımda ilk kez metroda otobüste binlerce insanı maskeyle görünce tırsmış biri olarak ABD'de bir salgın olsa çok kötü olacağını biliyordum ama bu kadarını da kimse beklemiyordu. Hollywood her sene en az bir salgın filmi- dizisi çeker ve CDC (Salgın Hastalık Önleme-Kontrol Merkezi) kurumunu çok överdi. Ben de bunları çok bilgili ve etkin zannederdim ama feci çuvalladılar. Ha diyor ki medya CDC, Trump'ı uyardı, salgın geliyor tedbir al dedi ama Trump dinlemedi. Çünkü ABD bu, süper güç herşeyi hallederim diye düşündü. Ben bir kaç kankama ülkenize (Koreliye koreye, Taylandlıya Tayland'a, Taywanlıya Taywan'a, Türk'e de Türkiye'ye dönün dedim daha Şubat ayında. Kimse beni dinlemedi, evham yapıyorsun dedi. Şimdi kaçmak istiyorlar, kendi ülkeleri kabul etmiyor onları. Resmen ölümü bekliyorlar. Gerçekten ölümü bekliyorlar. Kırsalda yaşayanlar için sorun değil ama şehirde yaşayanlar ölüm korkusu içinde.

Amerika'da ABD vatandaşı olmak isteyen yabancılar 2-3 sene ülke dışına çıkamazlar. E şimdi ben ABD vatandaşı olacağım diye tedavilerimi aksatıp kötürüm mü kalayım yani? Hayır ABD vatandaşı olunca ne çıkarım olacak? Bir kere daha fazla vergi ödeyeceğim, halbuki  çok düşük bir vergi  ödüyordum, vergi mükellefi değildim ki? Türkiye'de vergiler az, sizler, sıradan insanlar çok fazla gelir vergisi ödemeyip katma değer vergisi ödediğiniz için size- bana koymuyor. Gelir vergisi, kazandığım paradan yıl sonunda vereceğim toplu para, KDV ise satın aldıklarımdan o sırada ödediğim verdi. Bizde su, elektrik, ekmek, tüp, et, yiyecek, gıda, alkol, sigara, elektornik vergileri çok yüksek. Ekmek KDV güya %1, ama içindeki katkıya göre %8, mesela poğaça aynı malzeme ama %8. Eğer fırından alırsan sana %8miş gibi fiyat kesiyor (nakit de versen kredi kartı da) ama devlete yüzde 1 gösterip yüzde 7'yi cebe atıyor. Sıkıysa ABD'de yap bunu! Abovvv! Öyle bir para cezası ve üstüne de hapis cezası var ki! Hayır o para cezasının ödemeyeyim (veremem) hapse gireyim desen orada kesin bir zenci tarafından tecavüze uğrayacaksın. Kısaca devlet tarafından şapılmak mı yoksa hapishanede zenciler tarafından şapılmak mı ikilemi var ABD'de. ABD devleti diyor ki beni her şekilde kandırabilirsin, adam öldür paran varsa iyi avukat tut, seni çıkartırım ama iki şey yapma bana ihanet etme (vatan hainliği) ve vergi kaçırma. Seni ya bizzat devlet olarak ben şaparım ya da hapse atarım orada nasıl olsa seni şaparlar. İki şekilde de şapırttt! olursun! Üzerim seni demekte!

KDV'yi ülkece herkes mecburen ödediği için, arkadaş, istersen Vehbi Koç ol, lokantaya gittin, yemek yedin, 100 TL hesap geldi, 18 TL'si vergi, ben vergi vermeyeceğim desen seninle alay ederler. Mesela bizde pazarlama taktiği KDV kadar indirim! KDV'yi indirmiyor firma, fiyatı o kadar indiyor, yoksa bizim devlet onu şapar! Fakat Vehbi Koç ol, 1 trilyon kazan, değil %50 vergi, %5 gelir vergisi bile vermezsin. Bizde o kadar trilyoner müteahhit var, Dünyadaki en zengin 100 kişi listesine girmiş Türk var, şu koronavirüs kampanyasına üç kuruş bağış yaptı, zaten üç kuruş vergi veriyor, üstüne devletten ballı ihale alıyor, ne zekat veriyorlar ne doğru düzgün vergi. Ha bir yerlere bağış yapıyorlardır belki, bilmiyorum, belki diyorum. o bağış belki vergiden bile ağırdır orası başka. 

Ama yiyiyorsa istersen Trump ol (adam devlet başkanı ama aynı zamanda iş adamı) vergi kaçır, bak bakalım ne oluyor Trump'a. Adam topu topu 1000 oy filan fazla aldı seçimde diye ne Rus ajanlığı kaldı, ne vatan hainliği! Buna rağmen yıkılmadı. Fakat bir vergi usulsüzlüğü kanıtlansın bakın ne oluyor? Adamı azil ederler hem de katrana bulayıp üstüne kaz tüyü de yapıştırırlar Red Kit'teki Avarel Daltonlara yapıldığı gibi.

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin