Adsız Bölüm 193

8 2 0
                                    

Mesela Almanya, Avrupa'da en çok covidli hastaya sahip olmasına rağmen ölüm oranı çok az olan ülkelerden biri. Çünkü sosyal devlet ve hastanelerinin çoğu devlet tarafından işletilmekte. İtalya ve İspanya'da devlet hastanesi az, daha çok muayenehane veya 2-3 doktorun ortak açtıkları minik sağlık ocağı-klinikler var. Özel cep hastanesi yani. 3-5 doktor birleşiyor, biri iç hastalıkları, biri KBB, biri göz, biri diş doktoru, küçük bir binayı kiralayıp genelde mahalledeki hastalara ve turistlere bakmaktalar. Bu yüzden salgınla mücadele edemediler.

Ne yazık ki bizim ülkenin durumu parlak değil. İlk günler yok bize uğramadı, teğet geçti filan diyorlardı, ekrandaki çok bilmişler, ben işte o an onlara inanmadım. Çünkü tüm doktorlar aynı ekranlarda aynı şeyi söylüyorlardı. Bize gelecek ama geç gelecek. Ulan ne geç geldi, bir geldi, günde 4 biner yeni vaka var. Ölü sayısı 100'ün altına düşmüyor. Bu mu geç gelmek?

Hayır! Test kiti yoktu, gelenleri test edemedikleri için evlerine gönderdiler, sen evden çıkma, ev karantinasında kal dediler, kimi umreciydi, herkes onu ziyarete geldi, e hasta olup olmadığını bilmiyor, evden çıkma dediler, o da çıkmadı, misafir ağırlama demediler ki! Di mi ama! Hasta değilsen niye çıkmayasın ki sokağa? Test kiti olmayınca insanların hasta olup olmadığı anlaşılamadı, bunları karantiya almadılar, evlerine yolladılar. Sonuç tüm ülkeye bulaştı. Kendileri de biliyordu salgının patlayacağını ama bu kadar feci patlayacağını bilmiyorlardı. Çünkü her gelenin de hastalığı kapmış olduğunu düşünememişlerdi. Ne de olsa yeni bir hastalık, test yok, bişi yok, onlar da madem veri yok, o zaman hastalık da yok dediler

Avrupa'dan gelenleri de test edemedikleri için onları da umreciler gibi saldılar. E, tır şöförü var, İran'dan geleni var, şusu var busu var, ülkeyi kapatmadılar, Avrupa-ABd de kapatmadı, Dünya sağlık Örgütü de gerçekten şerefsiz çıktı, halen maske takmayın diyecek kadar şerefsizler. İşlerini yapmadılar. Sonuç tüm dünyaya yayıldı.

Şimdi tutturdular, bizde şehir hastaneleri var, o sayede kurtulduk Hiç bir şehir hastanesi düzgün çalışmıyor ki? Daha açılmadılar. Üstelik araziyi devlet bedava verdi, inşaatı firma yaptı, içindeki inşaat maliyetinin 10 katı belki 100 katı olan elektronik cihazları devlet koydu, her birinin maaaşı 5-10 bin lira olan profları, doktorları, hemşireleri devlet verdi, sonuç 25 sene devlet kiracı ve de köprülerdeki gibi gelmeyen hasta için de ileride çook ciddi paralar ödeyecek.

Şimdi bu mudur yani sistem? Şehir hastanesi denilen şey, her şeyi devletten olan ama sadece aslında beton maliyeti çok düşük olan bina yapımı karşılığında aşırı bir parayı sadece bir kişinin cebine aktarıldığı bir özel hastane sistemi. Dünyada böyle bir sistem yok. Eğer özel hastane kuracaksan araziyi parasıyla satın alırsın ya da kiralarsın, inşaatı kendin yaparsın veya hazır bina satın alır ya da kiralarsın, içindeki aletleri kendin alırsın veya kiralarsın, doktorlar da senindir, maaş ödersin. Burada elini sıcak sudan soğuk suya dokundurma ama hem de dolar olarak geliri garantile. Türk vatandaşısın, Türkiye'de Türklere iş yapıyorsun ama ücreti dolar olarak alıyorsun. Betonu TL ürettin, işçinin maaşını TL verdin, arazi zaten beleş, içindeki ekipman beleş, doktorların maaaşı beleş, eee sen niye dolar alıyorsun? TC Merkez Bankası dolar basıyor da haberimiz mi yok!

Ş

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin