Neyse Can geldi, üstünde basit bir beyaz ceket var ama herif ne giyse yakışır zaten, isterse çuval giysin, o kadar yakışıklı yani. Kız olsam verirdim ama herifin kızlara da pek baktığı yoktu. Garip bi durum. Biz talihsiz habazanlar takımı üyeleri bir kız bize göz kırpsın diye 40 ip üstünde 40 parende atar, bilimum şaklabanlığı ve maymunluğu yaparız ama aşmış olma durumu bu olsa gerek herif kızlara bakmıyordu bile. Pehhh ne yapayım bana faydası olmayan bilgiyi, kız tavlatmayan yakışıklılığı, sıhhatsiz uzun ömrü, zindanda geçen çilekeş hayatı...
Can bizi Hollywood'un en harbi gece kulübüne hem de ücretsiz hem de sıra beklemeden soktu. Ulan kapıda bir kuyruk vardı, zannedersen bedava oyuncak veya makarna dağıtıyor bizim iktidar, belki 5-6 yüz kişi ip gibi dizilmiş kelle başı en az 100 dolar vererek içeri girmeyi bekliyor. Yuh yani. Arkadaşlar o kadar yıl kaldım ABD'de hiç bir kulübe 20 dolardan fazla para ödemedim o da zaten en fazla 2 kere oldu. Geri hep her yere beleş girdim. Can sağolsun tabii kii. Beni bütün kulüplerin badigardlarıyla tanıştırdı, hepsinin ismini öğrendim ki aslında isim hafızam çok zayıfıtır ama nasılsa öğrendim ve içeri elimi kolumu sallayarak sıra beklemeden girdim.
Şimdi ABD bir kurallar ülkesi. Adamlar 300 sene kuralsız yaşadıkları için yani bkz Vahşi Batı, güçlü olanın borusu çok uzun süre öttüğü için kuralları çok sert koymuşlar ve de onları uyguluyorlar yahu!
Mesela şöyle bir kural var, bir mekana o mekanın alabileceğinden fazla sayıda insan almak yasaktır ama o sayı da asla max sayı olmaz. Bizim gibi orta ve az gelişmiş diğer ülkelerde bin kişilik yere 1200, az gelişmişlerde 1500-2000 kişi alınırken ABD'de en fazla 800 alınır. Bu sayıyı gelip itfaiye teftiş ettikten sonra verir. ABD'de her bina, işletme, ev vs ruhsat almadan önce bir sürü yerden ruhsat alır en önemli ruhsatı da itfaiye verir. Yangın ruhsatı. Fire exit, yangın tüpleri, söndürme sistemleri, kapı önündeki tulumba ve içeride olabilecek en fazla kişi sayısını itfaiye titizleikle tespit eder. 1000 kişi tespit etmişse 800 kişi der mesela, ha işyeri sahbi rüşvet vererek bunu 900 veya 1000 yapmaz mı yapar ABD'de de rüşvet var ve yaygındır ama bir kaç yıl sonra yeni bir müfettiş geldiğinde durum tespit edilirse patron ayvayı yer.
Ayrıca bu sistem zaten yangın güvenliği açısından kurulmuştur. Bizim ülke dünyada üzerinde insan yaşayan en eski ülke olmasına rağmen tarihi binaları kibritle yakmaktayız. İstanbul'un ve Anadolu'nun canım tarihi ahşap yapıları çoktan ya yakıldı ve otopark oldu ya da yerine taş bina diktiler. Tarihe zerre saygısı olmayan bir milletiz. Los Angeles ve Kaliforniya eyaleti ise Güney Pasifik Deprem Kuşağı denen bir bölgede bulunmakta, burada dünyanın en büyük fay hattı olan San Andreas Fay hAttı var, ABD, Meksika, Hawaii ve Japonya her sene bu fay yüzünden sürekli sallanmakta ve bu depremler ufak değil çok ciddi. Bu yüzden bu ülkeler ya Japonya gibi yeni tekniklerle yıkılan binaları inşaa ediyor ya da zaten eskiden inşaa edilmiş olan ahşap binalar depreme dayanıyor. Los Angeles'de taş-beton bina yoktur, hepsi en az 100 yıllık ahşap binalardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
ComédieININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...