Bölüm 93

15 4 0
                                    

 Daha ilk ay içinde bizim sınıf, 3 matematik öğretmeni eskitmişti. Gerçekten zeki ve bir o kadar da şımarık çocuklardan oluşan bizim efsanevi sınıfımız gelen öğretmenlere öyle zor sorular soruyordu ki zavallılar o soruları çözemeyip rezil oluyorlardı. Biz de kıkır kıkır gülüyorduk. 

İlk bayan matematik öğretmenimiz resmen kafayı yedi ve ağlayarak sınıfı terketti. Yerine gaddar bir erkek öğretmen geldi ama o da 1.5 hafta dayanabildi. Okul müdür yardımcılarından biri de bizi disipline etmek için matematik dersine girdi ama adamcağızı da ki kendisini çok severdim, çok dürüst, namuslu ve iyi niyetli bir müdür yardımcısı idi, battal ettik! En sonunda bizim için okula çok özel bir hoca tayin edildi. 

Fen bilimleri fakültesinde bir ara ders bile vermiş olan, TÜBİTAK dahisi bir hoca, müdürün özel talebi ile kurduğu dersaneden ayrılarak derslerimize girmeye başladı. Tabii beleşe değil, oğlu da bizim sınıfa kaydoldu. Galiba sırf oğlunu bizim okula kaydettirebilmek için devlet memuru olmayı kabul etmişti. Akademisyen adamın lisede ne işi vardı yoksa? 

Bizim okul özellikle matematik de Türkiye çapında olduğu için ancak o sıralarda derecelerimiz düştüğü için bu hocanın okula gelmesi için araya valinin torpili sokulmuştu. Bizim okulun en iyi öğretmenleri ise o dönemlerde yavaş yavaş yıldızı parlayan ama daha bize yetişmesi için 100 fırın ekmek yemesi gereken Özel Yamanlar Lisesi'ne çoook yüksek paralar verilerek transfer edilmişlerdi. Özel Yamanlar Lisesi FETÖ'nün gururudur. FETÖ'nün kurduğu ilk eğitim kurumudur.

Bizim lise yıllarımızda ise ÖYL'nin hiç bir özelliği yoktu. İzmir ki Türkiye'de lise eğitiminde İstanbul ve Ankara ile her zaman başa baş kapışırdı, o zamanlar ÖSS ve ÖYS şampiyonları bu üç ildeki Fen liselerinden çıkardı. İzmir'de BAL (Bornova Anadolu Lisesi), İFL (İzmir Fen Lisesi) ve İAL (İzmir Atatürk Lisesi şimdilerde Anadolu, bir kaç yıl önce süper lise, bu sene proje lise, benim zamanımda ise bildiğin düz lise) kapışırdı.

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin