Öğlen yemeği süperdi ama sabah kahvaltısı ile akşam yemeği felaketti. Herhalde haftada 3 gün Çılbır verirlerdi. Iyyy dediğinizi duydum gerçekten de ıyyy! Haşlanmış yumurtayı bütün olarak sulandırılmış ekşi yoğurta atarlardı, yanında ya kurtlanmış mercimekten çorba olurdu, ya da yeşil mercimek (askerdeki lakabı Karaşimşek olan o meşhur arkadaş). Bu kadar!
Doyar mıydık! Hayır! Genelde çok az öğrenci sabah kahvaltısı ederdi, kibrit kutusundan ufak beyaz peynir ve maksimum 5 hadi seni mi kıracam güzel kız! 6 dene ufak irisi, yeni yetme, zeytin olduğu çeşitli resmi evrakta iddia edilen, fekat kimsenin inanmadığı, işkencehanede Filistin Askısına vurduğumuzda şeyinden (sapından lan, sizi gidi sapıklar sizi) elektrik verdiğimizde zeytin olduğunu anca kabul eden gariban bi arkadaşı da ikram ederlerdi. Kırmaz yerdik amma velakin bazılarının da dişi kırılmıştı.
Ya da margarin ve reçel! Ne tereyağı be? Dalga mı geçiyonuz! Bildiğin halis muhlis en ucuzundan TAMA margarin!
Şimdi diyeceksiniz ki o okulun süper yiyecek bütçesi olması lazım da sizin bu menü bildiğin Afrikalı açlar kampında BM'nin verdiği rasyo! Ne alaka?
Valla bilmem! Onu müdüriyete sorun bi zahmet! Ne dolaplar dönüyor kim altında kalıyor öğreniriz belkim!
Bu yüzden ekserimiz sabah kahvaltısı etmez ve İzmir'in meşhur Kumrusu'nu kantinden alırdık. (şimdiki gibi değil, onun da içine etmişler). Kumru sandviç ekmeği şeklindeki simittir. İçini yarar ve ucuzundan beyaz peynir, bir iki dilim domat ve boylamasına ince kesilmiş iki dilim yeşil biber bazen de salatalık konulurdu. Ama hiç salatalıklısını yediğimi hatırlamıyorum.
Yani bildiğin sandviçti, şimdikiler bir çeşit tost yapmışlar, eşşoğluları! Rezil etmişler!
Bu arada her şehrin bir şeyi meşhurdur ya! Antep'in şiş kebabı, baklavası, Adana'nın kebabı, şalgamı, Antakya'nın künefesi-humusu, İzmir'in kumrusu ve tostu meşhurdur. İzmir tost memleketidir. Tostun bilimum çeşidi bulunur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
MizahININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...