Sanki çok matah bir ülkeymiş gibiler G.Afrika cumhuriyeti'nin ırkçı milli silah şirketi Denel de taarruz helikopteri ihalesine önce girdi sonra da Mandela, Kürtlere soykırım var deyince biz onları ihaleden attık. Zaten Know how vermeyeceklerdi. Biz de İtalyanların düşük teknoloji Atak helikopterini seçmek zorunda kaldık. Agusta-Bell firması İngiliz-İtalyan-Amerikan firmasıydı. İngilizler Apache helikopterini, Alman, İspanyol ve Fransızlar da Tiger helkopterini seçince gariban kalan Agusta da kendi light atak kategorisindeki helikopterini bize know howla satmaya razı oldu. Biz aslında ABD yapımı Süper Cobra'nın yeni versiyonu olan King Cobra'yı istiyorduk ama ABD bize vermedi. Know howu geçtik bitmiş helikopteri parasını verelim acil ihtiyaç var dediğimiz halde satmadılar. Ermeni Soykırımı, Kürt Katliamı dediler.
Yani kısaca 90 ve 2000'ler bizim için gizli ambargo çağıydı. İşte bu ambargoyu biz İtalyanların dandik helikopteri ve Korelilerin piyasaya yeni çıkan tank-top- kundağı motorlu top üçlüsüyle çözdük. Eğer Kore, saldırı helikopteri de üretme işine girmiş olsaydı biz onu da alırdık ama onlar Süper Cobra ve Apache olayına devam ettiler. Çünkü ülkelerinde zaten çok kuvvetli bir ABD ordusu yerleşik olarak duruyor. Kendi silahlarını üretmelleri bile mucize çünkü ABD, öyle herkese müttefiği olsun olmasın izin vermez, hep bir pislik yapar. İşte bizim ASELSAN mühehdislerimizin öldürülmesinin altınd tetikçi FETÖ olsa da aslında ABD olması tesadüf değil.
İşte bu yüzden Kore Cumhuriyeti biz nasıl geçmişte Kore Savaşında Mehmetçiğin canıyla onlara zor zamanlarında destek olmuşsak şimdi onlar da bize bu gizli ambargo sırasında usul usul ambargoyu delerek know how vererek destek oldular. Tabii ki her şey ticaret demek, para demek ama unutmayın biz ABD'ye parasını fazla fazla verdiğimiz halde King Cobraları satmadılar. Hatta halen bir Süper Cobramız ABD ticaret gemisi güvertesinde el konulmuş halde dünyayı dolaşmakta. Tamir etsinler diye verdik, ABD Kongresi pislik yaptı, bizim helikoptere el koydular. Koskoca Türkiye'nin elinde 12 taaruz helikopteri vardı ve sadece 6'sı Süper Kobra idi. 2000lerin başında ikisi düştü, birine de el koydular. 3 Süper Kobra ile 10 yıldır sürekli PKK ile savaşıyoruz. Geri kalanlar eski ve savunmasız, G.doğuda uçamazlar zaten gece görüş sistemleri de yok. O yüzden 2007'deki Dağlıca Baskını gibi karakol baskınlarında ne diye kendi ülkemizde kendi askerimize destek veremediğimizi anladınız mı? Sadece 3 tane taaruz helikopterimiz vardı. Neyse ki 2014 yazında ilk 3 Atak helikopteri ordumuza verilmişti. Şu an bilmiyoruz ama acaba 14 Temmuz darbe girişimi sırasında herhangi bir şekilde bu ataklar halka karşı kullanıldı mı? Çünkü Akıncı pistindeki 6 helikopterin imha edildiği söylenmekte. Bunları Kara Şahin tipi nakliye helikopteri olduğu düşünülmekte. İnşallah gözbebeğimiz Ataklar vurulmamıştır. Ama vurulmuşsa da ne yapalım yani! O gece az daha devlet elden gidiyordu, 3-5 helikopterin bu süreçte lafı bile olmaz.
İşte ben Kurban Bayramı'ndan bir kaç gün önce bu konuşmayı yaptım arkadaşlara. Uluslararası İlişkiler mezunu olarak ve gerek Strateji gerekse askeri konularda kendi çapımda iyi derecede bilgim olduğundan bunlardan bahsedince arkadaşların Kore hakkındaki önyargısı değişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
Hài hướcININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...