Bu Moron arkadaşım iki sene önce Rusya'da çalışıyordu, ihracat yapıyordu, Rus kızları tavlamak için biraz Rusça bile öğrenmişti bize hava basıyordu.
Olm dedim sen Rusçayı niye öğrendiysen bu kızlar da Koreceyi o yüzden öğrendi. İkiniz de ilgi duyduğunuz, ilginç bulduğunuz için bu zor dilleri öğrendiniz. Üstelik Korece de geleceğin dili, adamlar çok hızlı bir şekilde sanayi devrimi yapıyorlar. Bir kaç sene önce, ben ABD'ye gitmeden önce mesela Samsung telefon aldım deseydi biri adama gülerdik. Nokia varken Samsung'un lafı mı olurdu. Ama bak Fin markası olan Nokia bitti, Bill Gates bitirdi, Samsung ise yükselişte.
Türkiye'nin gururu olan milli tank Altay'ın prototipi Kore tankı olan K-2 Black Panter'dir. Know How verdiler bize dedim. Çünkü dünyada kimse kimseye tank bilgisini vermez, tank satar ama tankın nasıl yapılacağını satmaz dedim. Ayrıca şu an her gün haberlerde duyduğumuz Fırtına Kundağı Motorlu Obüsler var ya hani iki de bir sınır ötesindeki İŞİD ve PKK mevzilerini yerle bir ettiğimiz o obüsleri de bize Koreliler verdi, ha bizim kendi bilgimiz de vardık harmanladık daha iyi oldu. Mesela bizim Panter isimli çekili obüslerimiz yani şu top çeker kamyaonların arkasına bağlayıp savaş meydanına götürdüğümüz eski usul topların yeni hali olan Panter obüsleri de zaten Kore'nin Panter obüsleri.
90'lı yıllarda Trükiye'ye Batı gizli ambargo uygulamaya başladı. Zaten Kıbrıs BArış Harekatı yüzünden 1974-82 arası ABD bize ağır bir silah ambargosu uyguladı. Eğer o sırada Libya'da askeri darbe yapıp iktidara gelmiş olan Kaddafi ülkedeki NATO silahlarını çöpe atıp Sovyet silahları almasaydı ve bize de gelin bizim hurdalıktan istediğiniz cephane ve yedek parçayı ücretsiz alın demeseydi Türk ordusu hareket bile edemezdi. Tanklar, uçaklar ve helikopterler kadar çabuk bozulan ve yedek parça tüketen araçlar daha icad edilmedi. Sürekli bozulurlar. O gün Kaddafi sayesinde ülke güvenliğini sağladık ve bu bize büyük ders oldu. Özal'la ilk milli askeri sanayi şirketlerini kurduk. İlk Zırhlı Muharebe aracını ürettik. Bizim şu an kullandığımız FNSS-Nurol üretimi Zırhlı Muharebe araçları 1988'de üretime başladı. ABD ordusu yeni nesil her silah için ihale açar ve en az iki firmayı kapıştırır. Böylece daha iyi aracı daha ucuz almayı hedefler. Yeni zırhlı araç olarak Bradley'i seçince ihaleyi kaybeden Amerikan FMC firması bize başvurdu ve Bradley kadar iyi olmasa da ona göre çok daha ucuz olan ACV 300 ailesini bize yerli üretim olarak önerdi. Ancak bir daha ABD buna izin vermedi ve ne ATAK helikopteri ne de F-16 gibi yeni bir savaş uçağının Türkye'de tamamen üretimine izin verdi. Aynısını Rusya da yaptı. Sadece kendisinin kullanmadığı ve Mühendislik Kabusu denen aynı anda iki pervanenin birbirine ters yönde döndüğü Kamov helikopterlerini lisans dahil bize satmaya kalktı. Hatta ismini Türkçeleştirip Erdogan dedi ama kabul etmedik. Zırt pırt mekanik arızadan düşecek helikopteri ne yapalım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
HumorININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...