Şu an ülke olarak Trump'ın seçilmesini destekledik gibi görünmekte. Bunun sebebi ise FETÖ'nün Hillary'inin seçim kampanyasına en az 10 milyon dolar bağışlaması, 14 Temmuz Darbe girişiminin Obama hükümeti döneminde olması ve Trump'ın en azından seçimden önce TR ile ilişkileri düzeltip FETÖ'yü vereceği hakkında görüş bildirmesidir. Öncelikle şunu söyleyeyim ki eğer Trump kalıpları yıkan biri olmayacak ise FETÖ'yü bize iade etmez. Çünkü büyük devletlerin şöyle bir kuralı vardır: Devlet güçlü ise kendinden zayıf devletin taleplerini dikkate almaz, kendisiyle eşit devletlerle ise pazarlığa oturur. TR, ABD'ye göre zayıf bir ülke olduğu için ve FETÖ güya Green Card sahibi gibi göründüğünden veya bir çeşit sürgündeki dini lider kategorisinde olduğundan ABD bürokrasisi bunu bize iade etmek istemez. Bir diğer sebep de işin içinde gerçekten de CIA'in olması ve FETÖ, bizeiade ederse bu tezgahın ortaya çıkacağı gerçeği. Ne ABD ne de yeryüzündeki herhangi bir devlet normal koşullar altında kendi tezgahladığı darbeyi itiraf edeceğini bildiği bir piyonu iade etmez.
14 Temmuz Darbe Girişimi, aslında CIA'in arada bir tezgahladığı devlet yıkmacılık- hükümet devirmecilik oyunlarından biridir.
Bunlardan en bilineni Küba'ya karşı yapılan ve Fidel Castro'yu devirmek için CIA tarafından Küba'dan kaçıp ABD'ye sığınmış olan Kübalılarca yapılan Domuzlar Körfezi Çıkartmasıdır. Doğrudan CIA desteğiyle olmuştur. Devrim öncesi Küba'nın elinde bulunan ABD uçaklarının benzerlerinden 8 tanesi Küba renklerine boyanıp Küba bombalanmıştır. Küba BM'ye ABD'yi şikayet edince ABD pişkince biz yapmadık demiştir ama Miami havaalaında o uçakların iniş kalkış yaptığı fotoları ortaya çıkınca ABD mor olmuştur. 5 ticari gemiye bindirilen 1400 Kübalı Liberya bandıralı olarak Küba sularına girer. 7 ABD savaş destroyeri de uzaktan bu filoya muhafızlık etmektedir. Ayrıca biraz uzakta bir uçak gemisi savaş grubu yani denizaltı ve destroyerleri ile birlikte bir uçak gemisi de hazır bekliyordu.
2 CIA subayı, bomba uzmanı balıkadam dolu çıkarma gemisi de ayrıca önden gidiyordu. Görevleri sabotaj yapmaktı. Eski Kübalı subaylardan oluşan 5 geminin içinde tanklar da vardı. Yani ABD her tür desteği vermişti. CIA balıkadamları çıkartma gemilerini yanlışlıkla mercan kayalıklarına bindirince sahilde devriye gezen 50 milis bunu görür ve alarm verir. Sabah da bir kaç Küba jeti çıkarma gemilerine saldırır. Bir gemi ağır hasar alır. Küba sahil güvenlik gemisi ise ABD uçakları tarafından batırılır daha sonra direniş de bombalanır. Akabinde CIA destekli Kübalılar paraşütle adaya iner. Fakat ağır silahları ve cephane bataklığa düşer ve çıkartılamaz. CIA pilotları pek çok Kübalı askeri hava saldırısıyla öldürse de Küba jetleri CIA jetlerini düşürür. Küba tankları da CIA tanklarıyla çatışır. 1500 kişilik CIA destekli Kübalı asker 30 bin kişilik Küba ordusu ve halkı tarafından bozguna uğratılır. Ancak Küba askeri kaybı 200'den az, CIA destekli milis kaybı da 100'ün biraz üzerindedir. Yani savaş çok çetin geçmiştir ama ölü sayısı çok azdır. 1500 ABD destekli Kübalı milisin 1200'ü esir düşer. Aralarında bir kaç CIA ajanı da vardır. 2 CIA ajanı pilottur ve Küba'yı bombalamaktan sorumlu tutularak idam edilirler.
Esirler yıllar sonra takas edilir ve bu hainler Vietnam cephesinde ABD safında çarpışır. Bazıları mafyaya karışın ve meşhur Watergate Skandalında görev alırlar. Castro ise daha ilk bombardımanda komünist olduklarını açıklayarak Sovyetlerden destek ister. 2 sene sonra Türkiye ve Küba'da konuşlu nükleer füzelerin karşılıklı geri çekileceği Küba Füzeler Krizi patlar. Dünya hakları 3. Dünya Savaşı ya da Nükleer Savaş patlayacak diye çok korkar.
İşte yukarıda özet olarak anlattığım bu olay ile 14 Temmuz Darbe Girişimi birbirine çok benzemektedir. Birinde CIA destekli eski Kübalı askerler (aralarında generaller de var) diğerinde ise yine CIA destekli muvazzaf generaller. Fakat iki grup da beceriksiz ve niteliksiz olduklarından başaramadılar. ABD çok uzun yıllar CIA'in Domuzlar Körfezi Çıkartması'ndaki rolünü reddetti. Ne zaman ki Watergate Skandalı patladı, medya, skandala karışan CIA görevlilerinin aslında eski Kübalı askerler olduğunu o zaman farketti. Bu adamlar da senatoda suçlanırken itiraf ettiler.
Bu da ancak 10 sene de ortaya çıktı. Yani 2030'dan önce belki de ABD, 14 Temmuz'daki rolünü kabul etmeyecek. Bu yüzden de belki de FETÖ'yü vermeyecekler. Bakalım gelecek günler neler gösterecek. Eğer Trump gerçekten de Hillary'i açık email zerinden devlete ait belgeleri kullandığı hakkındaki "başkan olursam onu hapse attıracağım" sözünü tutarsa 14 Temmuz'daki CIA rolü de ortaya çıkabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
HumorININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...