Bir oturuşta üzerime afiyet 12 kişilik olduğu iddia edilen mega boy pizzanın yarısını gömdüm.Eskiden bizde Büyük Boy pizza harbiden büyüktü. 4 kişiyi rahatça doyururdu. Daha sonra gittikçe ebatlar küçüldü. Eski ortanın irisi haline geldi. Siz bi de Amerikan büyük boyunu görün! Bizde artık onu mega diye satarlar. Bizim ülkemizde son 15-20 yılda et aşırı pahallandı, valla ben 1985'de daha ilkokulda iken ve babamın durumu da hiç yokken her haftasonu mangal yapmaya gittiğimizi iyi hatırlarım ve köfte ya da tavuk değil (o zaman tavuk yoktu zaten) kuzu şiş yerdik, 10 kilo et filan alırdık. Ve yaşadığımız o küçük ilçelerde halkın çoğu da hsonu mangala gelirdi. 20 bin nüfusluk ilçe bir nevi boşalırdı. Şimdi okuyanlara soruyorum en son ne zaman mangalda kuzu şiş yediniz? Ve en az 3 şiş!
İşte tarım ülkesi olmaktan çıkmak bu demek! O sırada ABD krizdeydi ve ilk kez porsiyonlar küçülmekteydi. Ama pizza daha küçülmemişti. Bu pizza 20-25 USD civarındaydı. Bizde 25 TL'ye mega pizza söyleyin bakalım ne geliyor? Hemen bakayım bende kafadan sallama yok! Pizza Hut Büyük boy margarita pizza domates sos ve iki kat mozaralle peyniri 22 TL. Hımm uygun. Bakalım orta boy kaç dilim 6 dilim, büyük boy 8 dilim, ulan benim ABD'de yediğim büyük boy 12 dilimdi, du bakalım pizza hut usa sitesine. Orjinal Pan Ceheese pizza gel al da 12,99 USD yani 13 TL (ABD'li için 1 TL=1 Dolardır. Herkesin para birimi kendine)Pizza Hut ABD 8 dilim çıktı. Dominos da 8 dilim çıktı iyi mi? Acaba 10 senede dilim sayısı mı azaldı? Dalga geçmiyorum yahu ben eskiden büyük pizzayı iki günde yerdim, sabah öğle akşam, şimdi büyük pizzayı tek oturuşta bitiriyorum. Eski dediğim zamanla aramda sadece 5 kg fark var. Yani 5 kg o kadar büyük fark yaratmaz.
Zaten eve gelen büyük pizzalar belli, yılbaşı gecesi yalnızdım, kendime gel al servisten iki tane pizza aldım (büyük), saat 8'de birincisi bitti, sabah da ikincisi. Halbuki eskiden ikisiyle iki gün 4 öğün geçirirdim. Var bu işte bir üçkağıt ya neyse! Hadi obezliğe vuralım işi.
Buzdolabını açtım içecek bir şey arıyorum, pizza kuru kuruya gitmez dingil de içecek bir şey getirmemiş, menüye dahil değil galiba, bir de baktım ki dolabın yan gözünde bir kola bir de bira teneke olarak duruyor. Öncelikle söyleyeyim ben biradan ve rakıdan nefret ederim. Genel olarak zaten alkol seven biri değilim, ailemde içen- sıçan tip yoktur, sofrada içki görmeyince çocukken, büyüyünce de içmiyorsun. Okurlara tavsiyem, özellikle bayan okurlara, ileride evleneceğinizde kocanızı mümkünse içmeyen biri olarak seçin. Aile hayatınızın huzurlu ve uzun süreli, bereketli geçmesini istiyorsanız önce alkolden sonra sigaradan uzak durun. Eşiniz eğer içiyorsa en azından çocukların önünde içmesin bari! Kız veya oğlan farketmez evde anadan-babadan ne görürse onu yapar. Benim babam içmez, zaten annem en azından evde içmesine izin vermezdi bu yüzden biz içen aile olark yetişmedik. Benim babamın zevki her gece iki bardak kola içmektir benim ise gündüzleri kahve içmektir. Kardeşim de içmez, içerse de enderdir ve çocukların önünde içmemeye çalışır. Çünkü biz böyle gördük babadan! Fakat mesela yakınlarımdan birinin babası gece gündüz içerdi. Hem sigara hem alkol! Akciğer kanserinden vefat etti ve ölmeden önce çok süründü, sonda takıldı, oksijen tüpüyle gezdi yıllarca, buna rağmen sigara tiryakisiydi ve nefes alabilmek için yanında tüp (5 kglik oksijen tüpü, tekerlekli araba ile evde dolaştırıyordu) taşımasına rağmen yine de sigara içerdi. Tabii ki öldü, Allah rahmet eylesin, hem de çok genç yaşta vefat etti. Babalarının son yıllarını sanki görmemişler gibi iki çocuğu da fosur fosur sigara ve içki içmekte. Çocuklar ortaokulda sigara ve içkiye başlamışlar. Eee evde ne görürsen öyle olur. Çocuklardan birinin maaşı 4-5 bin TL, küçük şehirde yaşıyor, evini akrabaları satın aldı-döşedi vs ama bir dikili ağacı yok, Ne yazlık var ne bişi! 10 küsür senedir iyi maaşlı işte ama düğünü bile borçla yaptı! Niye çünkü para rakı ve sigaraya gidiyor! Hayrı yok ki! Eşi de öyle. O yüzden içmeyin, içirtmeyin, sizin hayatınızın değeri yoksa da bari çocuklarınıza acıyın!
Neyse bu kadar nasihat yeter. Baktım bira öyle duruyor, bıraktım tabii ki, günlerce orada kaldı, sonra Abaza'ya verdim sevindi garip.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
HumorININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...