25 Nisan itibariyle Los Angeles'de Covid-19 Bölüm 197 (1)

15 3 0
                                    

Valla bu wattpad da kafayı yedi. 200 bölüm diyor, 190lardaymış daha, neyse bu bölümü 200.bölümden sonra yazıyorum ama wattpad nereye atar bilmiyorum.

Bu arada yayınlanmış ilk kitabım olan Hortlak Şövalyeler'i BKM Kitap'tan 7.5 TL'na alabilirsiniz. Diğer başka kitapları da satın aldığınızda neredeyse bedavaya gelir. Zannediyorum yayınevinin elinde bir kaç yüz adetten az kalmıştır. (1. baskı 2bin adetti). 1. baskı bitince başka bir yayınevinden çıkartacağım kitabı. Fiyatı 15-20 TL civarında olacaktır. O yüzden şu sıralar kelepir fiyata düşmüş iken satın almanızı tavsiye ederim. Wattpad üzerinde yok, yayınevinin isteğiyle 2 sene önce kaldırmıştım.

Gelelim dün gece Los Angeles'deki arkadaşlarımla konuştuktan sonra öğrendiğim bilgilere:

ABD, dünyanın 1 numaralı ülkesi olduğuna göre hasta ve ölüm sayısında da 1 numara. Fakat ilginçtir ki ABD'nin nüfusça en kalabalık eyaleti olan Kaliforniya'nın hasta sayısı Türkiye'den bile azmış. ABD nüfus: 328,2 milyon, California nüfus: 39,51 milyon.  ABD yüzölçüm: 9.834.000 km², Türkiye yüzölçüm: 783.562 km² California yüzölçüm: 423.970 km²  

Los Angeles yüzölçüm: 1.301,970 km²    İstanbul yüzölçüm: 5.461 km² 

  New York yüzölçüm:   1.214,4 km² 

New York nüfus:

• Şehir8.537.673 •büyükşehir18.223.567 •il19.006.798


Los Angeles nüfus:

Şehir merkezi• 3.792.621 •Büyükşehir14.940.000 •İl15.250.000


İstanbul nüfus:15.519.267 

Marmara bölgesi yüzölçümü: 72.845 km², nüfus: 24 milyon 465 bin 689

New York eyalet yüzölçüm 141.205 km², nüfus 19,45 milyon


New York şehri covid hastası sayısı: 155 bin, ölüm 11.850, eyalet hasta: 272 bin, ölüm :16.162

Los Angeles covid hastası: 18.517, ölüm: 848, kaliforniya eyalet hasta: 19.254, ölüm: 1562

ABD covid hasta: 944bin, ölüm: 53.275

İstanbul covid hasta: sayısı sadece 7 nisan tarihine ait açık bilgi var, bugün 25 nisan! Yani devlet ciddi şekilde halkından bilgi saklıyor. Ne Türkçe ne de herhangi bir yabancı dilde ne dün ve de bir kaç gün önceki dahil şehir şehir vaka sayısına ulaşamadım. Sağlık Bakanı'nın 7 Nisan'da yaptığı toplantı dışında şehir şehir vaka bilgisi yok. Bu da tüm dünyada Türkiye aleyhine haber çıkmasına sebep olmakta. İran'da, Çin'de ve ABD, Avrupa gibi ülkelerde her gün hangi şehirde kaç yeni vaka var, kaç ölü var tüm dünyaya şeffaf şekilde bildirilirken bizim devlet bunu saklamayı iyi bir şey zannediyor. Çünkü aslında böylece salgının yayılmasındaki kusurunun ortaya çıkacağını biliyorlar, galiba! Dünyanın bütün gazeteleri Türkiye'ye şu sıralar saldırıyor, en hızlı vaka sayısı fırlayan tek ülke diyorlar. Niye? Çünkü şeffaf bilgi verilmiyor. Ben Çin'in bilmem ne kentindeki hasta sayısını biliyorum ama yaşadığım İstanbul'daki hasta sayısını bilmiyorum. E o zaman biz bu devlete nasıl güveneceğiz. 2 aydan beri bize geç geldi virüs diye TV'de propaganda yapıyordu yandaş doktorlar, meğer test kiti olmadığı için hasta olduğu tespit edilemeyenleri evlerine yollamışlar, yani karantinaya filan almamamışlar ki böyle kanser gibi yayılmış. Günde halen 40 bin testen fazlasını yapamıyoruz. 4 hafta oldu bizzat ben Edevlet üzerinden maske başvurusu yapalı, her hafta tekrar yapmaktayım. Hiç bir şekilde maske alamadım mesela. Eee! Kimse kusura bakmasın ama ben her şeyi bu kadar fazla gizleyen bir iktidara en azından bu konuda güvenemez oldum. Hasta yok, çok az olacak dediler, İran'a yaklaştık yahu! Her gün 4 bin yeni hasta var. Doktorlar bile artık  bu salgın bitmez, hasta sürekli çıkacak demeye başladılar. E hani bitiyordu? Azdı? Az olan şey biter! Niye bitmiyor? 2 aydır evde hapisim yahu! Kore'deki arkadaşlarım artık dışarı çıkıyor, ben ara sıra (haftada 2-3 gün) alışveriş dışında bir de evin önündeki sokak köpeklerini beslemek dışında ( o da 15 dakika)  dışarı çıkamıyorum. Daha ne kadar bekleyeceğiz? Ufak bir internet araştırması yapıyorum, her ülkenin her şehrine, eyaletine, bölgesine göre hasta ve ölü sayısı var, bir tek bizim ülkenin ki belli değil! Ben niye iktidarın her dediğine inananıyım ki? Aklım ve eğitimim yok mu? Bu ülkede herkes mi zırcahil ki, saklanmakta sayılar?

O kadar TV'den reklam yapıyor bakan, daha hiç bir arkadaşım ki hepsinin ailesi, çoluğu çocuğu var, işsizlik maaşını filan alamadı. Millet 2 aydır cepten yemekte.

Şimdi, Trump taraftarlarını anlamaya başladım, bırakın ölen Covid'den ölsün, biz çalışmazsak açlıktan öleceğiz diyorlar. Hadi ABD'de sosyal devlet yok, ee bizde var da ne oluyor? İşsiz kalan arkadaşlarım halen maaşlarını alamadı. Onların da ağzını bıçak açmıyor, elektrik, su,doğalgaz faturaları durmuyor, kıyasen yani okunmadan fatura yazılmakta.

Yani biliyorsunuz kaç haftadır yazıyorum, Türkiye'nin durumu ABD'den, İngiltere'den filan iyidir diyordum, hem de Türkiye'yi ateşli bir şekilde bu salgında savunuyordum ama yani bugün tepem attı. Şöyle ağız tadıyla Türkiye-ABD kıyaslaması yapacaktım ama yani elde veri yok, bilgi yok. Hayır Türkiye'nin hangi şehrinde kaç hasta-ölü var sayısının neresi gizli bilgi? Define haritası mı bu? Tüm dünya kendi ülkelerindeki her vakayı şehir şehir açıklamış, bizde gizli bilgi! Niye MİT casusluk yapılacak diye mi korkuyor? Bizim hastalarımız çok özel de üzerinde Batı ülkeleri deney yapacak filan diye mi endişeleniyoruz? Nedir yani?

İsrail'e saydırdım dün, e İsrail bile açıklamış vakalarını şehir şehir! Artık dünyaya rezil oluyoruz. Yok wikipeida'yı yasakla, yok vaka sayılarını gizle! Ondan sonra tabii New York Times da Los Angeles Times de aleyhimize haber yapar. Valla ben şu an işkilllendim. Belki de açıklanan sayılar gerçek değildir. Yani çok inanmıyordum, muhalif doktorlar vaka ve ölüm sayısı daha fazla dediklerinde geçen ay, fakat şimdi demek ki onlar o zaman doğru söylemişler, çünkü hükümet böyle devlet sırrı gibi gizliyorsa var bir şeyler diyesim geldi.

Şu an TV'de bilim kurulu üyeleri açıklama yapıyor, salgın kontrol altına alınıyor diyorlar. Ulan, günde 4 bin kişi yeni hasta olarak kayıt edilirse hangi hakla hizmet kontrolden bahsedilebilir? Sıfır kişi yeni hasta olur, işte o zaman salgın kontrol altındadır demektir. Çünkü 1 kişi en az 4 kişiye bulaştırıyorsa, her an yeni salgın patlama riski var demektir. Biz bu kafayla zor kurtuluruz valla!

Hayır ben arkadaşlara, bırakın ABD'yi Türkiye'ye gelin diyorum, boş ver diyorlardı. Demek ki bundanmış! Yahu Los Angeles'deki vaka sayısı İstanbul'dan düşük!

7 Nisan İstanbul (eldeki tek veri bu): 12.231 vaka, 117 ölüm

7 Nisan Los Angeles (hemen 7 April 2020 Los Angeles Covid 19 yazdım google'a gün gün sayılar çıktı. ) toplam 6910 vaka tüm Los Angeles ilinde,  toplam şimdiye kadar 169 ölüm. Bugün 22 yeni ölü, 550 yeni vaka var diyor. 35 bin test yapıldı diyor.

Şimdi bu sayılara göre Los Angeles ili İstanbul ilinden 7 Nisan'da daha kötü iken şu an daha iyi durumda.

Bunun sebebi Kaliforniya Valisi'nin 20 Mart'ta sokağa çıkma yasağı koyması imiş. Bizde ise 10 Mart'ta sokağa çıkma yasağı ilan edilmişti. 

Kalifroniya eyaletindeki San Fransisco ve başkent olan Sacramento gibi eski şehirler kalabalık iken Los Angeles gibi yeni şehirler geniş olduğundan nüfus az gibi durmakta. 

Mesela koca  Los Angeles'in kocaman sokakları olmasına rağmen hiç bir Angelos sakini sokakta yürümeye tenezzül etmez. Sokaklar bombaoştur. Caddede yanyana 10 kişi yürüse bile boş kalır ama evsizler dışında ne yazık ki o sokaklarda yürüyen yok. Mesela New York her daim kalabalık, sıkışık, tıkış tıkış bir şehir iken, insanlar birbirine çarparak yürürken Los Angeles'de insanlar ancak spor müsabakalarında bir yerde toplu olarak dururlar. Yani stadyumda.

Koca Los Angeles'de 1-2 AVM var, onlar da her daim boştur, çok az müşteri vardır. Binalar deprem sebebiyle en fazla 5-6 katlıdır, çoğu iki katlıdır ve binaların alanı da çok geniştir (odalar çok küçük olsa da hepsinin bahçesi vardır)

Aslında insanların çoğu bahçeli villada yaşar. Bu yüzden de kilise ve maça gitmek dışında kalabalık olmazlar. Bu yüzden zaten hayatlarının pek çoğunu bir nevi sokağa çıkma yasağı şeklinde yaşamaktalar. 

Valla kanunsuz Los Angeles'de insanlar sokağa çıkmıyormuş yahu! Bizde insanlar kanunlara uymamak için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. 80'lik nine bile maşallah Rambo ya da Ninja Kaplumbağa gibi oğlunun kilitlediği apartman kapısından tırmanıp komşunun bahçesine bırakıyor kendini.

Durum işte bu, evde kalmaktan kafayı yedim valla! Üfff çok sıkıldım yahu! Sizin durumlar nasıl?


KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin