Burada muhtemelen Kezban isimli 1960ların sonlarında 3 film olarak çekilen Kezban serisindeki başrole atıfta bulunuluyor olabilir. Kezban filmlerini izlememiştim.
Bu tartışmalar Kurban Bayramı'ndan bir kaç gün önce olmuştu. Daha sonra bayramda annemlere gittim. Konu açıldı,hiç Kezban filmi izledin mi diye sordum. Oo hepsini izledim sinemada dedi. Bizim genç kızlığa girme dönemimizin en güzel filmlerinden biridir dedi. Yaa peki bizim Türk kızlarına niye Kezban diyorlar bilgin var mı diye safça sordum.
Yok, ilk kez senden duydum dedi. Kezban utangaç bir köylü kızı ve başrolde ise Hülya Koçyiğit oynuyor. Hatta iki gece önce Kezban Paris'te oynadı senin eski kanalda, belki tekrarını verirler dedi.
Çok merak etmiştim. Bir kaç ün sonra Kezban Paris'i yarısında açtım, Kezban önce maskeli baloya katılıyor ve şımarık zengin koca adayı olan İzzet Günay'ı ki adam köylü kızı olduğu için Kezban' ı sürekli aşağılıyordu sonra da maskeli baloda aşık oluyordu.
Sonra Paris'e gittiler. 1968'in Paris'ini ilgiyle izledim. Çok da güzel bir Fransızca müzik çalıyordu. Hulusi Kentmen de vardı. Rahmetliyi çok severim.
Filmi senarist gözüyle izledikten sonra annem sordu Nasıl filmdi? Valla 1968lerin Türkiye'sine göe pahallı ve güzel bir film. Senaryo o kadar da dandik değil.
Sanırım bizim denyo erkekler, kendilerine ilgi göstermeyen kızları İzzet Günay'ın yaptığı gibi köylü diye aşağılamaya çalışıyorlar. Halbuk filmde İzzet'in güya hoşlandığı sarışın bir hatun var, vamp ve kötü bir kadın. Parası için İzzet'le birlikte. Süzme İzzet, Kezban'ı hep bu kötü kadınla kıyaslıyor.
Başroldeki Hülya Koçyiğit'in de en genç en güzel olduğu yıllar. Üstelik de başrol yılları. Yani günümüzün Fahriye Evcen'i, Beren Saat'i, Bergüzar Korel'i, Elçin Sangu'su.
Şimdi film 1968 yapımı, ilk kez Kezban'ın kötü anlamda kullanılması ise 2008 yılı, 2008-1968= 40 yıl sonra denyonun biri mesela 2056'da kalkıp Fahriye Evcen'in oynadığı rolle kızları aşağıladığını düşünün! Komik değil mi? Mesela Köylü Kızı dizisindeki Gizem Karacayı 40 yıl sonra Köylü Kızı Gizem diye aşağılasalar gerçi artık yaşarsam 80 yaşında olacam ama o denyoyu bastonla kovalarım.
İşte dedim bizim düz-salak-aptal erkekler elindeki, gözünün önündeki dürüst ve temiz kızı görmezler onun yerine açık saçık, aklı beş karış havada ve içten pazarlıklı, dışı yaldızlı içi bozuk kadınlara meylederler.
Annem bana şaşkın şaşkın baktı: oğlum sen ne ara filozof oldun? Hayır Türk kızlarını beğenmeyip elin Korelisiyle, Afrikalısıyla, Filipinlisiyle çıkan sen değil misin ha?
Artık yaşlandım anne! 40'ı devirdik, galiba artık öyle çok bakmıyorum, güzel olsun, sevimli olsun filan uğraşmıyorum yaa! Hatta artık boşverdim yaa! Bu saatten sonra kim beni ne yapsın benden geçti artık!
Sakın öyle deme, daha gençsin senden torun torba bekliyorum. Daha çocuklarının mürüvetini göreceğim.
Yok anne benden geçti artık! Boşverr! Kader böyleymiş ey garip ana! Yaaaa!
Evladım, kardeşin gibi akıllı düzgün biri olsaydın şimdiye çoktan düzgün bir Türk kızı bulmuş, evlenmiş, çoluk çocuğa karışmış olurdun.Bak kardeşin senden iki yaş küçük ama yeğenin yakında ilkokula başlayacak! Seni bu kış evlendireceğim! Bizim eski apartmanda üst kat komşunun kızı okulu bitirmiş avukat olmuş seni bayram sonu tanıştıracağım. Olmadı dayının muaynehanesinde bir kız varmış, seni görmüş, dayına benimle tanıştırsana demiş. Sonra da onunla görüşeceksin! Dur daha bitmedi arkadaşımın da bayram için aradı senin hatırını sordu, biliyorsun onun kızı da halen bekar! Kızı tanıyorsun zaten!
Vır vır da vır vır! Annem böyle demeye başlayınca Yandım Allahhhh diye öyle bir bağırdım ki kadıncağız bir an şok oldu, o sırada alelacele giysilerimi alıp kendimi evden dışarı zor attım! Şu F tipi imam müsveddelerinin evlerinden çıkan çöpçatanlık defterleri gibi onun da zihninde evlenilecek kız dosyası varmış. Her annenin ROM dosyasına üretim sırasında kızlar yüklenmiş galiba! Maşallah bizdekinin dosyaları ansiklopedi kalınlığında! Sıralıyor gelin adaylarını!
O gün geceyarısından sonra eve girdim. Hay bu Kezban meselesini açan dilimi eşşek arısı yok yoookkk varsa öküz arısı soksun iyi mi?
Böylece bu meseleyi de az hasarla kapattık! Ben maceraları ballandırarak anlatmaya devam edeyim di mi?
Bu arada anneme sesleniyorum: Sen mesela Gizem Karaca gibi bir kız buldun da ben hayır mı dedim! Değil mi ama! Sen aramaya devam et! Bulursan acele haberim olsun!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
HumorININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...