Willshire&Vermont metro hattına binip Hollywood&Highland Metro durağında ineceksin. İşte burası benim taşındığım ikinci evin önüdür. Aynı zamanda Hollywood'un en meşhur yeri de burasıdır. Burada Chinesee Theatre (büyük filmlerin galalarının yapıldığı janjanlı kırmızı tiyatro salonu) ile Oscar Törenlerinin yapıldığı Kodak Center vardır.
Şimdi indiğim durak Hollywood Bulvarı. Ona paralel bulvarın ismi Sunset Bulvarı. Dünyadaki en uzun bulvarlardan biri. Benim evim Hollywood Bulvarı ile Sunset Bulvarı arasındaki Bloktadır. Blok diye iki bulvar arasındaki mahalle parçasına denir. Ana sokaklarca bölünmüş kare mahallecikte bir kaç bina veya tek bir büyük bina olabilir. Elinizdeki düz kağıda alt alta aralıklı çizgiler çizin, ilk çizgi Hollywood Bulvarı, bir tırnak bırakın bu Sunset Bulvarı, eğer 4 tırnak veya bir boğum boşluk bırakırsanız bu Santa Monica Bulvarıdır. Ben bu bulvarları diklemesine kesen ara yollarda yürümekteyim. Çünkü bu bulvarlar çok uzun her biri bir kaç semt geçmekte, hatta Sunset ve Santa Monica bir kaç ilçe geçmekte. O kadar uzunlar.
Üzerinde yürüyeceğim cadde bir Avenue! Bulvar çok uzun cadde, Avenue ortalama cadde, street kısa cadde demek. Sözlükte Avenue, iki tarafına sıra sıra ağaçlar dikilmiş 2 ila 4 kişinin yanyan yürüyüş yapacağı güzel manzaralı yürüyüş yolu demek. Amerika'da ise Avenue'ler şehrin Batı Yakasındaki yolları ifade etmek için kullanılırken Doğu Yakasındaki yollar için street, her iki yakayı boydan boya geçen uzun yol içinse bulvar terimi kullanılıyormuş. Ancak ben daha çok uzunluk -kısalık olarak kullanıldığını düşünmekteyim.
Hollywood, Sunset, Santa Monica gibi birbirine paralel uzanan caddeleri kesen bir sürü paralel cadde daha var. Ben indiğim metro durağına ismini veren Highland Caddesinden yürüyeceğim. Hollywood ve Sunset caddeleri arası yürüyerek 3 dakika ama Sunset- Santa Monica 5-7 dakikayı buluyor. Hollywood ile Sunset arasında iki küçük paralel cadde daha var: Hawtorn Ave ve Lanewood Ave. İşte bu Hawtorn Avenue ile Highland'a varmadan önce ona paralel olan küçük bir cadde N. Orange Dr. (North Orange Çıkmazı) keşistiği yer benim Hollywood'daki evdir. Ancak şu an o evi başımı çevirsem görmekle beraber ben yine de büyük bir cadde olan ve üzerinden az da olsa otomobillerin geçtiği Highland'dan yürümeye devam ediyorum (tabii ki kaldırımda)
Sunset ile Santa monica Bulvarları arasında da aslında yolumu kesen ve beni kırmızı ışıkta bekleten 3-4 küçük cadde daha var DeLongpre, Fountain, Lexington Avenueler gibi. Ama ABD'de büyük caddeleri referans olarak alınır ve caddelerin de yönü vardır Doğu- Batı ya da Kuzey- Güney gibi. Ben şimdi Western Sunset'i geçtim. Demek ki şehrin Batısındayım. Üzerinde yürüdüğüm yolun ismi ise North Higland. Demek ki Highland Caddesinin kuzey kısmındayım. Demek ki Los Angeles'in Kuzey-Batı kısmında bulunmaktayım. Dümdüz bir çok büyük şehirde eskiden google map, uydu vs yokken yön işte bu caddelerin başındaki kuzey-güney ibaresine bakılarak bulunurdu. Tamam sen Sunset Bulvarında oturuyon da o bulvar 35 km be kardeş, şehrin merkezinden batısına dek uzanıyor. Marmara Bölgesi kadar büyük bir şehirde abi ben E-5'te oturuyom desen gülerler sana.
Nihayet Santa Monica Bulvarına ulaştım, şimdi artık Santa Monica üzerinde yürüyeceğim. Aşağı doğru yürümüştüm şimdi sola doğru gideceğim. Aslında gideceğim mekan zaten uzaktan belli dev bir AVM, çevredeki her şey 3-5 katlı olduğundan dev AVM heryerden görülmekte. İsmi West Hollywood Gateway (WHG). Burası büyük ve güzel bir AVM.
http://www.westhollywoodgateway.com/directory
linki burada.
Santa Monica Bulvarı ile La Brea Avenue'nin kesiştiği yerde ve adres olarak La Brea'yı gösteriyorlar. Şu şekilde Best Buy- 1015 N La Brea Ave W Hollywood, CA 90038. Burada 1015 bina numarası, N. ise La Brea Caddesinin Kuzey kısmı demek, W. Hollywood, Batı Hollywood semti demek, Dikkat ederseniz hiç bir şekilde Los Angeles şehri yazmıyor adreste. Çünkü Los Angeles sadece Downtown- Los Angeles için geçerli. Burası West Hollywood ilçesi, belediye başkanı ayrı, CA California'nın kısaltması. ABD'de kimse USA demez, sadece yurtdışında isen USA ya da genelde sadece US yazılır. Numara ise Zip Code'dir. ABD için aşırı önemlidir. Pek çoğumuz posta kodumuzu bilmeyiz ama ABD'de her şey ama her şey zip code üzerine kurulmuş.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜ
HumorININININNNNN! Kore Mahallesi'ndeki Türk isimli anı kitabıma kaldığım yerden devam ediyorum arkadaşlar! Yeni başlayan arkadaşlara önce 1. kitabı okumalarını tavsiye ederim. Bu ikinci kitap. Ne yazık ki Wattpad'in azizliği yüzünden 1. kitaba bölüm ekl...