Bölüm 66

18 5 0
                                    

Neyse tatlı bayanla kahveciye geçtik. Yalnız bir Türk kızının burada ne aradığını merak ettim. Bana Karayiplerdeki aşk gemilerinden birinde temizlik personeli olarak yarın işe başlayacağını söyledi. Aşk gemisi mi? Vayyyy! Süpermiş! İyi de nasıl buldun bu işi yaaa! diye sordum. Turizm otelcilik mezunuymuş, İngilizcesi çok iyiymiş biraz da İspanyolcası varmış, Internet üzerinden başuvru formu doldurmuş kabul emişler. Antalya'da bir otelde de çalışmış deneyimi varmış Otel Hilton gibi marka olunca işe almışlar. 

Kısaca Amerikan veya bir başka dünya markasında iş deneyimin oldun mu bir de İngilzcen akıcı ise senin dünyada bulamayacağın iş-gidemeyeceğin ülke yok! Yeter ki gözün yüksekte olmasın! Bu kız alt tarafı oda temizlikçisi, ama hem çok iyi maaş ve bahşiş alacak hem dünyayı gezecek hem de ikimizin de çocukluğunda tek kanallı TRT döneminde çok popüler bir dizi olan (ulan zaten kaç tane dizi vardı ki?) Aşk Gemisi'nde çalışacaktı! Valla kız çok ballıydı! Gerçi o da benim Hollywood'a davetli olarak gittiğimi ve senarist olduğumu öğrenince o da bana çok ballısın demişti ama benim balım daha ilk aylarda tükenmişti. Neyse kızla sohbet ettik, hatta kahveleri o  ödedi. Kızın uçuşu yaklaşmıştı, kalktık, benim de acilen WC'ye gitmem lazımdı. Süt! Filtre kahveye konulan süt dokunmuştu galiba.

Ne yazık ki ABD'deki Starbucks ve diğer kahvecilerde süt bizdeki gibi buzdolabınde değil açıkta duruyor. Bizim ülkede bu firmalar daha hijyenik. ABD'de isteyen isterse az kahve bol süt alabiliyor ama bizde süt güya pahallı olduğundan (aslında sudan ucuz, 1 lt su 1lt sudan ucuz) baristalar (kahveciler) tarafından azar azar konuyor, bu yüzden süt kutuları açıkta değil dolapta duruyor ve bozulmuyor. ABD'de ise böyle bir pintilik olmadığından süt bitene kadar açıkta ve doğal olarak bozuluyor. Yani bizdeki pintilik daha sağlıklı.

Neyse kıza alelacele veda edip JFK'nin WC'sine girdim. Ayyy bu ne pislikti yaaa! Pislik içindeydi! Valla ABD'deki bütün umumi tuvaletlerin bu pislik sorunu hep midemi bulandırdı. Bizim ülkede ve Fransa Charles De Gaul havalimanında bir çok kez wc'ye girdim. Hepsi de temizdi. Neyse sıkışmıştım, mecburen rahatladım. Tabii elde çantayla pis tuvaleti önce temizleyip sonra oturmak çok zaman aldığından kıza veda edemedim. Yani sütün azizliğine uğradım diyebilirim.

Aşağıda zamanında Türkiye'de yayınlanan Aşk Gemisi dizisinin Türkçe 1. bölümü var. İzleyin bakalım beğenecek misiniz?

n

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin