Bölüm 166 Amerikan Sağlık Sistemi ile tanışmam

7 3 0
                                    

Uzun zamandır ABD hatıralarıma ara vermiştim. Çünkü elimdeki ASUS marka laptop, Windows 8'den 10'a güncelledikten sonra sapıttı. Laptopun üstündeki mouse pad, güncelleme sonrası kendi kendine aktif olmakta ve yazdığım her şeyi yanlış bir dokunuşla silmekte. Az evvel yazdığım koca sayfa da uçup gitti. Şerefsiz Asus'a o kadar mesaj attım, W10 için pad güncellemesi çıkartın diye, cevap yok. Türkiye temsilcisine geçen hafta mesaj attım cevap olarak elinizdeki model W8 için üretilmiştir W10 yüklerseniz çalışmaz dedi. Ulan sanki ben bilgisayarı hayatında yeni gören embesilmişim gibi böyle cevaplar verince ağır bir cevap yazdım. Millet ya çok salak ya da karşısındakini salak zannediyor. Ulan ben 1983'te bilgisayar kullanıyordum be! Çoğunuzun babası bile vitamindi o zaman! Bir bilgsayar her işletim sisteminde çalışır, yeter ki driver denen, o bilgisayarı oluşturan elektronik parçaları yeni işletim sistemine tanıtacak olan minik programlar yazılsın. Yani bir elektronik- mekanik parçayı (mesela fare, klavye, kamera, ses kartı-çipi) üretmek sorun değildir. Mühim olan o parçayı her çıkan işletim sisteminde çalıştıracak olan driver'i yazmaktır. Driver ufacık bir bilgisayar programıdır ve o işletim sistemine o mekanik parçanın nasıl çalışacağını gösterir. Eskiden mesela Windows 95-2000 arasındaki işletim sistemlerinde mesela çok farklı bir işletim sistemi olan Linux'u çalıştırmak çok zordu. Çünkü Linux, freeware yani beleş bir işletim sistemi olduğundan ve oyun ve programı doğal olarak çok az olduğundan çok büyük donanım-parça üreticileri dışında hiç bir küçük ve orta ölçekli üretici, Linux için driver yazmazdı, bu yüzden de pek çok parça Linux'da çalışmadığından kimse Linux yüklemezdi. Bunun sebebi de şerefsiz Bill Gates'in donanım ve PC-Laptop üreticilerine baskı yapıp Linux driveri üretirseniz sizin parçaları Windows'a tanıttırmam demesiydi. Yani Bill, şerefsizlik edip, beleş olan ve Avrupalıların kullandığı Linux'u sabote etmek için özellikle ABD'li ve Uzakdoğulu (o zamanlar Çin, bilgisayar filan üretmeyi bilmezdi, anca Tayvan, Singapur, Malezya ve Japonlar üretirdi. Kore bile bilmezdi) firmaları ABD pazarına sokmam ha derdi. Zaten ABD'de de halen Çin ve Uzakdoğu üretimi PC-Laptop bulamazsınız. Sony hariç. Yani ne ASus ne Lenovo ne Creative laptop vardır ABD pazarında. Ancak zar zor arasan bulursun, o da belki ikinci eldir. Çünkü HP, Dell, Packard Bell, Mac izin vermez Uzakdoğu, Avrupa ve mesela olsa Rus, Türk, Arap bilgisayar ve laptoplarına, cep telefonlarına. Bir zamanlar dünyada özellikle Singapur ve Malezya'da bir sürü işlemci vardı. Mesela benim ilk PC (1993 model) Cyrix isimli Tayvan malıydı. Cyrix aslında Texas'da kurulmuş bir ABD şirketi idi ama Intel büyük sorun çıkardı ve sonunda yine bir ABD şirketi olan Via'ya satıldı. Fakat davalar devam edince San Fransisco merkezli Via, Tayvan'a taşındı.

Neyse yani ben Windows 95 öncesinde de PC kullanırdım mesela Lotus 1-2-3 isimli IBM'nin de kullandığı bir işletim sistemi de kullandım Daha sonra hem bilgisayar toplayıp sattığım 96-99 döneminde hem de 1999'dan itibaren çalıştığım PC World'de yıllarca her tür işletim sistemi kullandım, yükledim, onardım. Yazılımcı (programcı) değilim ama iyi bir kullanıcıyım. Bu yüzden her bir PC ve laptopu çeşitli işletim sistemlerinde çalıştırabilirim, tek sorun driver'i olduğu sürece. Asus'u satın alduktan sadece 2 ay sonra Lenovo laptop da aldım, o da Win8'di ve Win10'a yükselttim. Halen Lenovo email ile (bu sabah dahi) W10 driver update dosyaları gönderirken Asus son 3 senedir her hangi bir günceleme göndermedi. Bu da şu demektir çok pahallı ya da kaliteli bir mal diye aldığım Asus, müşteriye satış sonrası hizmet vermemektedir. Win10 kullanmak istiyorsan yeni laptop al demektedir. E biz 2-3 senede bir yeni laptop mu alacağız yani! Güncelleme çıkart! Yok çıkartmam, sorun yaşıyorsan W8'e geri dön. İstersen Ortaçağ'a da dönelim, otomobil sorun çıkartıyor diye deve ile de gidelim. Salak bu firma! Kimseye tavsiye etmiyorum, Asus satın almayın, aldırmayın!

İşte kitap yazamayış sebebim bu! E o zaman Lenovo'yu kullan diyorsunuz da şu an burada değil. ABD'de. Bir ara gidersem getiririm. Gelelim ABD hatırasına! Çok uzattım di  mi?

Yıl Kasım 2008, ABD'ye gideli 2.5 ay olmuş, bir şekilde çok ciddi bağırsak hastalığına yakalndım, resmen kan şapmaktayım. Bildiğiniz kan! Ulan olm, insan kan şapar mı demeyin, yapıyormuş, sürekli kan çıkartmaktayım. Yahu dedim, bağırsakları mı deldirdim nedir? Yoksa mide kanaması mı geçirmekteyim diye korktum. Ülser ya da mide kanaması olsa dışkı ile kan atılırmış! Vayy, iç kanama geçiriyorum gebermeden doktora gideyim dedim. Demez olaydım!

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin